Stordåd i Helsings Smedja idag !
Efter en frukostsemla tänkte jag gå ut och göra tröskelbytet som jag laddat för hela veckan men som vanligt blir man hindrad av verkligheten så det blev först i kväll som jag kom ut i garaget..
Nåja, mätt och belåten efter en trevlig familjemiddag så klev jag då in i rostens högborg och startade upp rondellen , en grön Takida, och skred till verket, ja iofs, Skäggo kom på besök en snabbis han å men då han inte hade nåt vettigt att säga utan mumlade i skägget som vanligt så stack han lika fort som en Skidoo TNT 440 ..
Så här såg det ut från början iaf , popnitad tröskel och rost åt alla håll...
och den lagade lådan från Marma panelen under.
.. och efter jag mått 134 gånger åt alla håll och kapat en stund så blev det ett sånt här hål .. Jättestort, i framtiden...
... sen börjad pysslet med att få till skarvarna och få in lådan i bussen. Helst vill man ju att det ska se ut som en originalbuss åxå och inte som en T3:a med Testarossa kit.. men det gick bra faktiskt, det blev ju några gånger upp och ner och in och ut men sen så...
Ta-daa !!
Den sitter punktad nu bara som ni ser så helsvetsningen är kvar och det är en del jobb kvar på insidan mot mellanväggen och en del golvplåt som ska bytas men skit i det nu , bussen har fått konturer !
Ni ser även det jag tidigare skrev att hjulhusöppningarna skiljer mellan tidig och senare Splitbuss så en passbit ska bankas till och svetsas in där. Piece of pannkaka..
Men nu har jag fått dit grejerna iaf och då blir man så här nöjd ! Firade med en cigarr och och ett glas Calvados !
Och i CD-spelaren var det.. P3, en dokumentär om Al-Qaida.. konstigt , jag som brukar ha så osmaklig musik, nästa pass i smedjan ska jag spela Big Bad VooDoo Daddy som straff..
Hörs, hej..
You´ll never know...