Jag och kanske några fler här i landet grejar med dom lite mer udda bilarna inom vw segmentet,jag tänker då på tex typ 4 , k70, rpb mm.
Skulle man kanske kunna tänka sig att lägga upp en tråd för dessa "kufar" så vi kan babbla på om allt möjligt ??
Själv håller jag på med en 412 a variant som jag behöver dels hitta delar till och även annat
Använd med fördel tråden Typ3, Karmann Ghia, 181, Porsche... på detta forum 
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>
ok will do
Luftkylda bilar får vara med, de andra vet ej. Det hörs ju på namnet: Boxerville (boxer motor) Aircooled vwforum (luftkyld)
Luftkylda bilar får vara med, de andra vet ej. Det hörs ju på namnet: Boxerville (boxer motor) Aircooled vwforum (luftkyld)
Och vart platsar min F1-Rod med fransk/svensk vattenkyld v6:a in då,
enl trafikverket så är det fortfarande en Vw 1300 -69... 
Och vart platsar min F1-Rod med fransk/svensk vattenkyld v6:a in då,
enl trafikverket så är det fortfarande en Vw 1300 -69...
den får va med tycker jag, det är ju en "custom"! 
Alpenretter skrev:Och vart platsar min F1-Rod med fransk/svensk vattenkyld v6:a in då,
enl trafikverket så är det fortfarande en Vw 1300 -69...den får va med tycker jag, det är ju en "custom"!
Kul att du gillar´n
Det jag reagerade lite på var det trångsynta synsättet,
"bara boxer eller luft" och inget utöver det...
Gråskalan är stor bland oss Vw-byggare,
alla är inte "typ1-homosar" som "bara gillar lika" utan har ett brett toleransperspektiv vad beträffar bilar mm
"Bokstavstolkningar av skrifterna" får gärna al-quaida och alla imamer hålla på med,
men inte vi inom bilbyggarsfären.
För vi eftersöker ju gemenskap och trevnad i första hand, eller hur... 
Detta har dryftats tidigare och då kom man fram till detta. Du kan ju kolla runt vilka du kallar trångsynta.
Men om det hamnar roddar,offroads,dragsters eller vad som helst som åtminstone har vw anknytning på Boxerville så är det väl först och främst tråden http://boxerville.se/forum/viewforum.php?id=11 som gäller ,jag har inget emot det iaf..
Men om det hamnar roddar,offroads,dragsters eller vad som helst som åtminstone har vw anknytning på Boxerville så är det väl först och främst tråden http://boxerville.se/forum/viewforum.php?id=11 som gäller ,jag har inget emot det iaf..
Så tycker jag oxå att det ska vara, inte BARA "boxer eller luftkylt"
Vw:s är så mkt mer än bara splittar och thermosar...
Alpenretters 1:a budord lyder:
"Trångsynta äro de som inte kan acceptera att färgskalan har fler nyanser än bara svart" 
Skyll inte på mej, jag bara förklarade innebörden av forumsnamnet. Att du inte gillar det förstår man , du med en sån bastard till bil. 
12 2011-03-02 21:00:22 Senaste redigerad av kee (2011-03-02 21:00:44)
Vi som är lite onormala till vardags, var ska vi hålla till? 
Ullared?
Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.
Och Ullared? Ligger det ens i Sverige? 
Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.
Ullared är en plats man skickar sambon 1 gång / år så hon får shoppa av sig. Var det ligger är helt ointressant 
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
kee skrev:Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.
Ullared är en plats man skickar sambon 1 gång / år så hon får shoppa av sig. Var det ligger är helt ointressant
Tänkte mest på såpan på TV - där kan man verkligen tala om onormala individer
Och din reaktion är helt 'normal' - de flesta skulle aldrig erkänna att de varit i Ullared (eller ibland ens att de kände till dess existens).
Det skulle vara kul att veta om ni känner till i vilken kommun - eller ens vilket landskap Ullared ligger
? (Ledtråd: Det enda landskap som inte nämns i sagan om Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige)...
magoo skrev:kee skrev:Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.
Tänkte mest på såpan på TV - där kan man verkligen tala om onormala individer
![]()
Och din reaktion är helt 'normal' - de flesta skulle aldrig erkänna att de varit i Ullared (eller ibland ens att de kände till dess existens).
Det skulle vara kul att veta om ni känner till i vilken kommun - eller ens vilket landskap Ullared ligger
? (Ledtråd: Det enda landskap som inte nämns i sagan om Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige)...
Jo, jag kan erkänna att jag varit där, och efter det sade jag ALDRIG igen!
ligger inte det i halland utanför falkenberg? (var ca ½ år sedan mitt studiebesök där)
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Jag har faktiskt aldrig varit i Ullared. Är ju östkustbo och tillfällena man ens är på baksidan är få och då platsar Götet med sin gemytliga atmosfär bäst. Har förvisso försökt hitta sköna campingplatser längs den Halländska kusten utan vidare resultat, men så långt som till Ullared kom jag aldrig.
Och svensk TV håller jag mig borta ifrån, det blir ngn halvtimme morgonsoffa varje morgon, men det är främst för nyheternas skull, samt att det är jobbigt att surfa och äta ägg samtidigt. Så några onormala personer på TV känner jag faktiskt inte till.
Vi hamnade visst lite OT
. Ville bara kolla - och både Magoo och Kee hade bra koll
.
Att campa i Halland på sommaren fordrar troligen många, många månaders planering i förväg. Och skulle det bli regn och blåst just den veckan man ligger där så är det inte nådigt eftersom det inte finns exempelvis några klippor som ger lä (vilket ju finns längre norrut i Bohuslän). Då är det bättre att bo i skogen och åka ner över dagen. Billigare blir det också
!
kee skrev:Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.
En gång / år ? Du har det bra...
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
magoo skrev:kee skrev:Alldeles för många Svensons på BT för att jag ska känna mig hemma där.

Den härligaste "avåkningen" någonsin från topic, hahahaa ! Ullared und scheise
(fortsätt, sånt här ger liv åt trådarna, me like...
)
plastaskit.. nä been there done that.. både min fru och jag har varit där.. för länge sedan innan vi träffades och båda 2 tycker.. inte vår kopp te..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
25 2011-03-04 22:43:41 Senaste redigerad av 56oval (2011-03-04 22:46:04)
lasslo skrev:magoo skrev:Ullared är en plats man skickar sambon 1 gång / år så hon får shoppa av sig. Var det ligger är helt ointressant
var där förra helgen/med fru och båda barnen.