Ja...
Nån som har bilder på en notch med volvomotor som körde där 93 och 94 ?
Skulle vara kul att se om det är den bilen jag har.
* Saab 02:aDu är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Bilder & film » Bilder från bugrun strippen 93-94
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja...
Nån som har bilder på en notch med volvomotor som körde där 93 och 94 ?
Skulle vara kul att se om det är den bilen jag har.
* Saab 02:aFärg på bilen? En kompis hade en orange Notch med Volvosnurra vid den tidpunkten... Kan luska vidare om du vill.
Ingen aning om färgen.
Men reg nr är AWZ639
Luska gärna, det är alltid kul att veta mer om bilar man har.
Edit... Den är nämligen 7-8 olika färger nu men inget orange vad jag sett
* Saab 02:aden hade iaf samma mörkgula färg som bakluckan när han som hade den före mig köpte den..sen lackade han den smurfblå.. delvis iaf..tror att jag ska ha nåt gammalt kort någonstans sen när den var mörkgul..hittade en hög med gamla papper som jag beställde från riksarkivet en gång i tiden o han som ägde den mellan 1990->1996 hette Jimmy Lindgren o bodde i Stockholms-trakten..så det var troligen han som körde den på strippen också..
S
Lite OT men ändå...
Ahh, misstänkte det var den från Ockelbo..
Frän bil ! Vad ska bli med den då ?
Troligtvis den ja. Står väl på dekalerna på bakrutan? 
Jag som lackade den blå, och inge smurf det var Woffes påhitt. Gulfblå men 25% matteringspasta. 
Jag köpte den utan motor.
Så jag har just dunkat in en som håller på att justeras in
B20
2,2 liter och 8:a bultade veven.
R-kam.
Toppen är portad och planad samt större ventiler och volvos gula ventil fjädrar.
Holley 350cfm står för soppaflödet.
Typ så blir det.
Ska väl börja slipa den efter nyår, man är ju ledig till den 9:e
* Saab 02:ajimmy är en gammal race polare till mig som nu bygger på en värsting drag ghia (skall fixa några spionbilder),motorn tog han ur notchen o satte i en porsche spyder race replika provade även wankel,tror det var den gula jag också ägde en stund innan den byttes bort, har sett en gul bakplåt från den någonstans i garaget kanske finns kvar?
jimmy är en gammal race polare till mig som nu bygger på en värsting drag ghia (skall fixa några spionbilder),motorn tog han ur notchen o satte i en porsche spyder race replika provade även wankel,tror det var den gula jag också ägde en stund innan den byttes bort, har sett en gul bakplåt från den någonstans i garaget kanske finns kvar?
Jag köpte den av Patrik Olsson i Gävle! Osäker vem som hade den innan...
ingen som har en bild från mitten på 90 talet?
skulle vara kul att se hur den såg ut på.
Edit... vwove.. Var det notchen som han provade wankel i?
* Saab 02:ajo visst finns det bilder men e inte hemma förräns på torsdag, ska kolla då
Vwrob:
Hade du några bilder i arkivet?
* Saab 02:aminnet sviker.. men nu har jag iaf det antecknat på en postit lapp 
sorry inte några bilder på en notch, närmast va anders och oves ghian -93 och deras variant från -94
sorry inte några bilder på en notch, närmast va anders och oves ghian -93 och deras variant från -94
Ok. Tack ändå för att du kollade.
* Saab 02:aSidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Bilder & film » Bilder från bugrun strippen 93-94
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.