kisavw skrev:Trevligt projekt detta. Skulle själv tacksamt ta emot en sammanställning av firmorna som du beställt delar ifrån.
Gärna det. Har ju lärt känna en del härliga snubbar i samband med min jakt (jag uppskattar det sociala utbytet like mkt som delarna som erbjuds). here we go:
www.klasse356.com (Grass Valley, Norra Kalifornien) Här jobbar Ed, som driver Klasse 356 tillsammans med sin son. Skakar fram det mesta till en bra peng! Dessutom en riktigt trevlig snubbe. Rekommenderas varmt!
www.restoration-design.com (Ontario, Kanada) Här jobbar Mike Dejonge som tillsammans med sin avkomma prånglar ut rep-plåtar till 356:or av alla årgångar.
www.dataforce.ch/tanner/ (Schweiz) Här jobbar Christoph Tanner som har SJUKT mycket delar till 356. Helt Ok priser, dessvärre tullbelagt eftersom firma ligger i Schweiz.
www.stevehogueenterprises.com (Torrance Los Angeles) Här jobbar Steve Hogue, en plåtkostnär och nice guy i ordets rätta bemärkelse. Fixar fram i princip vilken plåt som helst till din bil. Kostar dock en del.
www.sierramadrecollection.com (Pasadena, Los Angeles) Här jobbar b.l.a. Jorge Perez, entusiast som erbjuder mängder av framförallt repro-delar.
www.easypor.com (Emeryville, Bay Area, Los Angeles) Här jobbar Jim, unikum i branchen. Besökte hans butik för några veckor sedan. Börjar dock få slut på OG Porschedelar men har en hel del repro-delar i sin arsenal.
www.356panels.com Här jobbar Trevor som bankar ut plåtar till 356:or. Har inte köpt något av honom men har sett en del - fina grejor!
www.autoatlanta.com Ett ställe jag inte varit i kontakt med än, men som verkar ha en hel del repro-grejer att tillgå.
www.unobtanium-inc.com Har bara handlat av dessa snubbar på eBay. Har riktigt mkt NOS- och räddade grejer från gamla skrotade bilar.
www.rustytubs.com Ännu en chop shop som har en hel del återvunnen plåt till salu.
www.356devotion.com Har en hel del specialgrejer till 356 - bland annat nyproducerade växelspakar till tidiga 356:or.
www.stoddard.com Den heliga Graalen. Väldigt många av delarna som återförsäljs av andra firmor har ofta sitt ursprung hos Stoddard.
www.pelicanparts.com hR en hel del prylar, framförallt till B & C-bilar.
www.dporschepartsman.com Låt inte den blygsamma websidan lura dig... leta upp dessa lirare på Amerikanska eBay så fattar du...!
Kommer säkert på fler efterhand. God helg! MVH / Jonas
"Daddy Cool"