michaelth skrev:som jag sa innan det du vill köpa e upp till dig.. fråga inte om du inte vill ha svar eller redan vet vad du vill höra.jag säger bara mina erfarenheter..vill du inte veta fine, i slutet e det upp till dig att handla det du vill.
angående spons så är en bra teknik.. visa vad du kan. sen går det mycket lättare, räkna med ett eller flera bra byggen så leverantörerna vet vad du kan..och hur aktiv du är att ställa ut. det är mycket mer jobb än dom flesta tror att kajka land o rike runt och visa upp sitt fordon!
Det finns massor av folk som säger jag skall göra si o så sen finns varken kapital eller kunnande i slutet..finns nog en del leverantörer som blivit blåsta på missade reklam möjligheter.. känner till flera som sagt dom skall bla bla bla sen blir bilen stående och grejerna försvinner på blocket.. jag säger absolut inte att du gör så.min kompis satsade och byggde flera bilar som bla figurerade på Elmia och i fler billjud tidningar på 90 talet.. tillslut var han hel sponsrad av bla Pioneer.. men då hade han kämpat med byggena med mycket liten eller UTAN spons i flera år, då bra byggen tar tid...
bara kämpa på.. egna ideer är ofta mer värda än bara dyra komponenter..+ att det mesta e en fråga om kompromisser.. allt blir inte super bra. men bättre lite lagom ,än inte alls.
Nä men det är som sagt roligt och diskutera kring dessa ämnen (alla har olika synpunkter), jag har då kommit så långt så jag känner det finns ingen anledning och avsluta billjudsprojektet nu.
Man ska bara se framåt och fixa det på sitt sätt!
Jag ska testa lite olika prylar, exempelvis olika mattor etc och man får se vilken som blir en favorit 
Jag har då inte fixat några speciellt höga sponsorer, då jag vet att jag inte kommer fara och ställa ut den långt ner i sverige etc, utan då är det bättre man får en skaplig sponsor % och man hjälper det företaget att bli sedd (exempelvis dekaler).
På så vis behöver jag inte fara på utställningar jämt och man kan köra vart man vill
Det är ju trots allt ens egen bil, man lär väll få nog mycket blickar?
Sen angående projekt, tycker lite små kul att folk vill jämt ha typ 100% sponsor (fast kanske inte vill ställa upp på alla utställningar jämt?), det är väll ändå ens eget projekt, så man vill väll ändå kosta på lite själv med? 
Så jag ska köra på mitt race, klura ut lösningar, fixa och dona
Du Michaelth förresten, skickade PM till dig, om du är sugen på stänklapparna så spara jag dom åt dig tills vi kommer överens om när du vill och har tid för när att göra affär annars kan jag lägga ut dom i min säljes tråd 
/alpinebubblan