251

Willkommen, Jörg ICQ/ab !

You can always use Google Übersetzer ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

252

Oh ja, kan man förstå detta alls med Google Translator? ICQ/ad

Ich weiss das die Stimmen in meinem Kopf nicht real sind, aber sie haben immer so geile Ideen.

253

Para skrev:

Oh ja, kan man förstå detta alls med Google Translator? ICQ/ad

Natürlich! ICQ/af

But I've seen poor attempts to use it. Maybe the best advice would probably be to post in English and let us translate ourselves. I think Swedish is to small a language to function really well in Google Translate...

, . .·´¯`·..

254

Ok, then in English.
My wife once said there were many Swedens also speak German, she was driving past a lot of canoeing in Sweden.
Is that true?

Ich weiss das die Stimmen in meinem Kopf nicht real sind, aber sie haben immer so geile Ideen.

255

Para skrev:

Ok, then in English.
My wife once said there were many Swedens also speak German, she was driving past a lot of canoeing in Sweden.
Is that true?

For Swedish population aged over 65 I suppose it’s true most understand German to some extent due to the overall German cultural influence. Since the American influence became stronger after WW2 this all changed radically ICQ/an

Down to the age of 40 perhaps 25% have had German lessons in school (which doesn’t necessary mean they have learned anything ICQ/ad ). For “youngsters“ under the age of 40 I would estimate 5-10% understand German. However since Sweden (as well as Denmark and Norway) historically (for over 700 years) has had a considerable influence from "Plattdeutsch" – we can pretty much understand quite a lot if we are willing to give it a try...

Today the Swedes are almost as American as the Yankees themselves Default/hmm ...

, . .·´¯`·..

256

God afton, mitt namn är Pontus Fyhr är 33 och jag bor utanför Gefle. Jag har hållit på med amerikanska bilar hela större delen av livet. Jag hade en 68 buss för 10 år sedan och den har legat och grott i bakskallen. Nu har jag köpt en 68 pickup som skall rostlagas.

257

Det ser vi fram emot ICQ/ab

258

Andreas Blåberg heter jag, född 1985 i Tranemo. Halkade in på VW spåret med en rostig Polo, byttes mot en Passat för ett år sedan, som jag tävlar i billjud med, och har nu kompleterats med en T3 Campingbuss från 83 som första luftkylda skapelse. hade ägt en Bay om det funnits mer tillgångar!

Vw Transporter -83 Luftkyld campinginredd

259

Kristofer Svanfors från Hestra född 1982, har ägt ett tiotal VW men bara en T1, en -67 som jag handlade i augusti förra året. Har även en Beach Buggy men den används inte särskilt flitigt...

260

Vi blir bara fler och fler! Välkomna säger jag! ICQ/ab

261

svanfors skrev:

Kristofer Svanfors från Hestra född 1982, har ägt ett tiotal VW men bara en T1, en -67 som jag handlade i augusti förra året. Har även en Beach Buggy men den används inte särskilt flitigt...

hestra är inte så långt från värnamo !

välkommen !!   ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

262 Senaste redigerad av sista_bossen (2012-02-01 10:22:22)

Ska presentera mej också då jag är relativt ny här!
Simon heter jag, kommer från Deje 3 mil norr om Karlstad, Värmland.
född 86, har sportat hela livet, i yngre år höll man på med allt möjligt, men i övre tonåren var det hockey som gällde, spelade div i 1. Efter gymnasiet fick jag jobb på en däckfirma där jag jobbar än idag, och var då tvungen att sluta med hockeyn då jobb och hockey inte gick att kombinera. Så idag spelar jag bara handboll och fotboll på en "kul" nivå!
Haft ett genuint bilintresse hela livet. Åker för tillfället A4 2,0TDI Quattro -08 (när jag inte kör bubbla). Jag var i 18 års åldern mer inne på styling och sånt. Här var mitt projekt när jag var 19-23 som jag bla fick ställa ut på elmia m.m.
http://www1.garaget.org/archive/28/27881/87269/87269-791174.jpg

Fattar inte över huvud taget hur man själv kunnat ägna sig åt bilstyling, intresset för det är totalt botten nu "när man växt upp"

Mitt VW intresse var en ren slump egentligen. Min sambo hade tjatat om en bubbla hur länge som helst, men jag hade inte lagt större energi på att köpa nån, då bubblor inte tilltalade mej för 5 öre, tyckte dom var förfärliga ICQ/ag
Efter många om och men så köpte jag en 1303s till henne i födelsedagspresent och där blev jag helt såld, fascinerad över enkelheten och formen.
Jag tror hon fick köra den 1 (!) gång Default/lol Hon blev inte lika förtjust när hon fick köra den första gången (tror hon är större fantast av nyare årsmodeller?!?!?).
Och där var man fast!

Men när intresset steg och man började intressera sig så kom ju intresset för de äldre bubblorna. Gjorde mej av med 1303s:n och köpte mej en 65a som var helt orginal men som gjordes om en del:
http://www1.garaget.org/archive/28/27881/264552/264552-2504493.jpg
http://www1.garaget.org/archive/28/27881/264552/264552-2504492.jpg

Var tyvärr tvungen att sälja den i somras och jag saknade helt enkelt att ha en gammal vw att greja med, så för några veckor sedan lyckades jag få tag på en go oval 56a, så nu var man tillbaka o det känns för jävla gött! ICQ/ag projekttråd kommer inom kort.

Summa summarum, det var sambon som tjatade på mej om en gammal vw och idag är det tvärtom... "Sitter du på det där jävla boxerville nu igen... Jag går väl o tar hand om tvätten jag..."

Get low, or die tryin

263

Markel här, 19år, pluggar i härnösand. Fann det lämpligt att presentera sig istället för att bara smygläsa projekttrådar.

Nybliven ägare av en typ1 -70 som ska håller på att renoveras, men är mer sugen på en en tidigare bubbla.

-Är det någon i närheten som säljer en tidigare bubbla för ett rimligt pris, så är det bara att hojta till.

Har ni mer frågor, så är det bara att fråga på!

Inte nog med att det var gott, det smakade bra också!

264

GTI-nissen skrev:

Här kommer en Nisse som är uppvuxen i bagaget över motorn vilket satte sina spår.
Jag bor tillsammans med min sambo i Lidköping i en trea med sommarstuga. Sedan 1967 har jag levt med VW på ett eller annat sätt, mest med vattenkylt (vilket fortfarande ligger mig varmt om hjärtat) med undantag av två 1302:or för ett antal år sedan. Av dessa två skulle det bli en, men innan detta var ett faktum så sålde jag båda. Jag körde tre mil med en av dem... Men så i våras köpte jag en 1303:a av buggyjanne här på forumet efter långt letande efter något jag ville ha. Årsmodell var inte så viktigt egentligen, det viktiga var skick och stil. I Janne hittade jag också en duktig och noggrann herre som jag inte var rädd att handla av. :-)
Det kryllar ju inte av 1303:or här, de ratas ju av väldigt många trots att de är bubblornas bubbla. Rundare bil får man leta efter. Eller som Klassiker skrev, den är nästan en parodi på bubblan. Allt har svällt ut... ;-) Jag tänker i vilket fall som helst inte låta mig nedslås av detta utan ska istället plåga er med en fet dam! 5200 mil har passerat under plattan så det finns lite att ta på så att säga. ;-)

Janne körde med jp-fälgar men de ville han behålla själv (host... tack ;-) Istället skickade han med Sprint Star-fälgar som han aldrig hade haft monterade. Jag tycker att den gör sig väldigt bra med dem!
Lite lagom sänkt och den var klar! Ratt från en Passat eller Scirocco TS är monterad och tidsmässigt är den helt rätt. Nu fattas bara en Hurst-spak så att emblemet på sidan är mer än bara ett emblem.
I vinter ska jag ta hand om bottenplattan där det faktiskt finns lite rost och så kanske motorn ska få sig en yttre uppfräschning. Jag tror att den är bytt nämligen. Effekt i överflöd har den iallafall. 58.2 uppmätta hästar, inte dåligt av en originalmotor! :-)

En tur på Kinnekulle är aldrig fel!

http://forumbilder.se/images/425201161417P5edc.jpg

http://forumbilder.se/images/775201161724P1171.jpg

Å så min kära vattenvälsignade som jag ägt i 20 år. :-)
http://forumbilder.se/images/7c5201162241P1760.jpg

Kul att se dig här med min vän !!

/Fredrik Borbos
borboscustoms.se

265

Hej, ny medlem och får väl presentera mig, väluppfostrad som man är! ICQ/ab

Mikael Andersson heter jag, för närvarande 23 år gammal. Bor i Uppsala och studerar till ingenjör i maskinteknik med produktutvecklingsinriktning. Blir förhoppningsvis klar i juni och skall då jobba är det tänkt. Flyttar i mars till Alingsås där jag i princip är uppväxt.

Just nu äger jag ingen VW, eller annan bil heller för den delen, eftersom det inte riktigt funkar när man är student. Däremot är planen att så fort jag fått ett jobb och hittat ett vettigt garage köpa en typ 1 av senare modell (69-75 hade jag tänkt) för att lära mig meka med bil en gång för alla. Tidigare har det mest blivit lite småpill med bilar jag ägt men aldrig något mera.

Hittade forumet för några veckor sedan och har sen dess varit inne varje dag och läst projekttrådar. Min förhoppning är att själv kunna bidraga med en dylik innan året är slut.

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/ee7f9ff8deef33885b9c1c52ede98d74.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

266

Jaha hur börjar man nu då… Mitt namn är i alla fall Matilda, kommer från de värmländska skogarna, vilket innebär pyttelilla Kil (ca 2 mil från Karlstad).
Är född -88 på självaste midsommar, så jag blir hela 24 nu i sommar, och av vad jag har sett här så finns det inte direkt många brudar här ICQ/ae
Bor i en liten lägenhet som jag har renoverat lite från och till men just nu står köket på tur! Hade tänkt mej ett 50-60 tals kök så de kan nog bli nice! Har även två feta inneboende i form av marsvin, dom gör inte så mycket men dom bor bakom soffa och är nöjda bara dom får mat ibland!

Köpte min lilla rått hösten -10 efter att mer eller mindre blivit indragen i VW-världen! Har döpt henne till Dirty Harriett mycket p.g.a. regplåten hon har och att hon är ganska så skabbig ICQ/ae   
Hon renoverades under hösten/vinter plus hela våren när hon äntligen blev klar lagom till midsommar! Men hann bara köra någon vecka innan projekt sänkning drog igång, skulle bara ta ”en helg” men det slutade med att hon blev stående i garaget ända fram tills November  .
Finns fortfarande lite kvar att ordna till på henne så som en ljudanläggning, fixa brädor till takräcket och lite små skit!

Kan väl inte direkt så himla mycket om bubblor men kan ju börja med att hänga här ett tag så kan man alltid lära sej något vettigt ICQ/ae för jag antar att hon någon gång kommer att gå sönder…

Så med andra ord så kommer detta bli min första riktiga bubbla vår/sommar! Ser fram i mot när plus graderna börjar komma och vägbanan blir torr! Hade tänkt mej att försöka komma ut på lite olika träffar också i sommar så vi kanske ses där!?

Lägger upp lite före och efter bilder här under!

Före:
http://i1061.photobucket.com/albums/t468/drickan/orginal2.jpg

http://i1061.photobucket.com/albums/t468/drickan/motorrum2.jpg

Efter:
http://i1061.photobucket.com/albums/t468/drickan/harriett1.jpg

http://i1061.photobucket.com/albums/t468/drickan/harriett7.jpg
http://i1061.photobucket.com/albums/t468/drickan/harriett2.jpg

Post's attachments

orginal2.jpg, 112.24 kb,  x
orginal2.jpg 112.24 kb, 6 downloads since 2012-02-06 

Först fräna grejen... sen bryr vi oss!

267

Välkommen, Matilda - mycket trevlig Bubbla ICQ/ab !

, . .·´¯`·..

268

Mycket frän bubbla ICQ/ab

269

kul att du hittade hit , var ju ett tags sen Meanbugs , undrade lite var denna bubbla tog vägen och nu vet jag svaret ! ICQ/ag

Välkommen!  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

270

Hej på er vw folk..

Simon heter jag 37 jord snurrar gammal.AKA  nivek75 på div forum.
kör för tillfället 2 st passater en -06 och en -77 och en caddy-05
men suktar efter en buss..

min sida. http://www.garaget.org/Nivek75

271

Tjenare allihop.. Man kanske skulle presentera sig.

Kvist från Mjöshult, President för Hillbilly Vw,
Har inte hållit på med veteranfolkor så länge bara drygt 5år.
Har gått igenom ett antal bilar..
2st 73or 1303
1st Saxomat 68a 1500
1st 1200 60a bagge med mossa på
2st fyrkantiga pickupper åttiotalare
1st högtaksbuss från 76
1st pickup från 73.. som ha håller på med nu

Grundade klubben hillbilly vw efter en tid i Vw Airheads.
Hade inte riktigt samma åsikter som dom i den klubben. Ja tyckte de va kul att åka på träffar och festa tillsammans med Busboys m.fl.

Gillar att åka och köra bilar som inte är i toppskick. Så man slipper vara för rädd om dom.
Hatar att putsa och tvätta. De är bättre att bara köra.

Dessutom har ja en massa otur.. Tror jag tagit mig till en träff på 5år utan ett enda haveri.
Men det goa med vw är att man alltid kan lösa saker på plats. Mina bilar har en tendens till sjävsmörj i motorrummet. Men va gör det. Det finns ju människor som lever på att göra olja.

Tror de är jag. Har ni några frågor om mig eller Hillbilly vw så kan ni PMa mig eller skicka ett mail till [email protected].

Ha de gött..

Hillbilly VW Of Sweden - För den svenska landsbygden

272

Jag heter Göran Brorsson  bor i solna/Stockholm och har fått bubbla återfall. Första bilen var en 69a 1500 typ 1 som jag försökte få cal look stuk på efter att ha lusläst Hot vw. Det här var 1982.  Den lackades signalröd med dammsugaren och kofångaren plockades bort. Ett Ansa ormbo med glaspack och liten remskiva införskaffades. Det var tur att det satt en ebersprächer i då värmekammarna ersattes med j-tubes men det gick mycket soppa på vintern. Tröttnade efter ett par år och ville ha något modernare men den var väldigt rolig och har satt sina spår.
Så nu för två år sedan så var det dags igen.....
Jag ville ha en hobby bil! Och vad låg närmast tillhands att välja? Jo en bubbla!
Jag behövde hitta en körbar och besiktigad bil eftersom jag inte har något garage. Har möjlighet att meka och ha den i garage på jobbet så den får bo inne i allafall.
Men då jag fick en liten sladdis ( mitt tredje barn) ungefär samtidigt som jag blev med hobby bil så fick det inte bli en bil som krävde för mycket tid.

Det blev en rubinröd 62a som jag köpte. Den är patinerad av tidens tand och har cal look stuket jag gillar. Den uppfyllde även mitt krav på att den skulle vara äldre än mig! Jag är född 63 så jag fyller också snart 50 ICQ/ad

Jag hade tänkt infoga en bild men jag vet inte hur man gör. Får återkomma med bild senare

Bubbla -62

273

GB63VW62 skrev:

Jag heter Göran Brorsson  bor i solna/Stockholm och har fått bubbla återfall. Första bilen var en 69a 1500 typ 1 som jag försökte få cal look stuk på efter att ha lusläst Hot vw. Det här var 1982.  Den lackades signalröd med dammsugaren och kofångaren plockades bort. Ett Ansa ormbo med glaspack och liten remskiva införskaffades. Det var tur att det satt en ebersprächer i då värmekammarna ersattes med j-tubes men det gick mycket soppa på vintern. Tröttnade efter ett par år och ville ha något modernare men den var väldigt rolig och har satt sina spår.
Så nu för två år sedan så var det dags igen.....
Jag ville ha en hobby bil! Och vad låg närmast tillhands att välja? Jo en bubbla!
Jag behövde hitta en körbar och besiktigad bil eftersom jag inte har något garage. Har möjlighet att meka och ha den i garage på jobbet så den får bo inne i allafall.
Men då jag fick en liten sladdis ( mitt tredje barn) ungefär samtidigt som jag blev med hobby bil så fick det inte bli en bil som krävde för mycket tid.

Det blev en rubinröd 62a som jag köpte. Den är patinerad av tidens tand och har cal look stuket jag gillar. Den uppfyllde även mitt krav på att den skulle vara äldre än mig! Jag är född 63 så jag fyller också snart 50 ICQ/ad

Jag hade tänkt infoga en bild men jag vet inte hur man gör. Får återkomma med bild senare

En bild!

Post's attachments

i.phone 721.jpg, 28.14 kb, 448 x 336
i.phone 721.jpg 28.14 kb, 305 downloads since 2012-02-21 

Bubbla -62

274 Senaste redigerad av rs68 (2012-02-21 11:43:17)

Bubblan ser riktigt frän ut!

275

rs68 skrev:

Bubblan ser riktigt frän ut!

Tack!

Bubbla -62