Jo ja börja med och lossa fördelaren så du kan vrida på den.
Lossa locket på fördelarn så du ser kammarna som brytaren går över, när brytaren går upp på en kam och öppnas skickar t-spolen en gnista i kabeln som går till mitten till fördelaren, drar man ut den ur locket och håller den en bit ifrån jord(3mm)när man vider så hoppar det en gnista imellan, den vill man inte få igenom kroppen. Jag brukar ha en mejsel med ett bra gummiskaft som gnistan får gå igenom så den slipper fara igenom mig.
Får du ingen gnista när du vrider med tändningen på kan t-spolen eller kondingen vara trasig, brytaren öppnar inte eller kabeln jordar på vägen.
Får du gnista montera tillbaka locket och kabeln kolla så att motorn står med markeringen rakt upp och rotorn pekar mot 1ans tändkabel, ha ett stift i kabeln liggandes mot jord vrid och kolla gnista.
Har du ingen så kan rotorn, lock, kolet i mitten, stift eller kabeln vara trasiga.
Får du gnista dra fast fördelaren lite lätt precis där gnistan kom och kolla så att tändföljden stämmer med kablarna och att stiften ser bra ut.
Har du haft fördelaren borta får du kolla så att den sitter rätt genom att kolla så att ventilerna är stängda på 1an.(har hört att en del har fått fast den fel)
Snapsa genom att hälla ner en skvätt bensin i förgasaren och prova starta.
Tänder den till men dör får den inte någon soppa riv förgasaren gör rent och kolla pumpen.
Tänder den inte kan den suga tjuvluft, kolla så att insuget är tätt eller så har den ingen komp, kolla ventilspel tätar den inte när den ska så går den inte.
Att fråga är att lära
Hmm det blev ju nästan en Howto
Fråga på om det är nåt så ska vi nog hjälpa dig att få i gång den. 
______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _
(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube Ruff Time Monster Truck Homepage