26

NicO skrev:
lisswandt skrev:
NicO skrev:

jag beställde polerade 9/3 till min cab 7.0x17" från Midland landa på  823gbp med frakt, punden är låg nu

http://www.valuta.se/currency/showgraph … aid=638321

billigare å köpa från classicvw.6596 för fälgarna plus frakt.7100 kr med.klot



FUCHS 911 POLERAD 7,0 x 17 130/5 (1)
Pris: 2 195,00 SEK
SKU: F4170
Lagerstatus: Finns ej i lager
Produkten inkom i vårt sortiment 19-02-2010.

jag får det till 8780:- + frakt mina konsta 8521:- med frakt

Hur får du till detta ?

Nog känns det som att pollerade är det enda som gäller av dessa alternativ

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

27 Senaste redigerad av NicO (2011-03-18 19:35:52)

Helt klart att dom polerade gällar jag har ju köpt sådana hihi Någon mer som kommer köra 17" Fuchs i sommar ? Steffo jag kommer inte köpa 15" sluta kladda på mina lådor ;-)

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

28

50 split skrev:

Visst borde kineserna kunna lära sig att det är viktigt att detaljeringen är bra gjord!
Jag vill ha blanka, detaljerade fälgar, som ska vara snorigt billiga, det är mina "låga krav"! De får nästan vara hur tunga de vill, bättre de, och att dom är stryktåliga ICQ/ab

Men, jag fattar ju att saker kostar, och inte alltid ser ut som man vill, men i mitt fall, så är det MWS som gäller för mig,

Polerade eller chromade, om man ska detaljera själv, det är väl den stora frågan just nu, jag vill att dom ska va blank som en hundballa när dom är klara.

engelsmän eller kineser, är nog inte lätt att säga vilka som är bäst på jämn och bra kvalitet nuförtiden... ICQ/ad

sen antar jag att kineserna ger fan i hur fälgarna ser ut, de gör nog så som beställaren säger och troligen så säger beställaren gör så det blir så billigt som möjligt...

Om MWS går ut för att vara billigast är det troligt att ordern är att i prioordning fixa

1) snorigt billiga
2) bling bling blanka så det säljer
3) sjysst detaljering för de som har sett originalet nån gång
4) korrekt utseende

Så, Danne, vill du ha snorbilliga fälgar med mycket bling, köp MWS. ICQ/ad   ICQ/af  Har iofs bara erfarenhet av MWS BRM och de funkar ju även om de inte imponerar om man detaljgranskar dem...

Originalen är väl smidda magnesium, kopiorna gjutna alu...  Och hur man än vrider och vänder på det så kommer nog alla som bryr sig att se att det är kopior nästan vad man än köper... Och jag skulle då inte lägga så stor värdering om man köpt F4 eller MWS... och alla som bara tycker man har en cool bil med coola fälgar vet nog inte varken vad fuchs, BRM eller flat-4 är för något... ICQ/ag

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

29 Senaste redigerad av Demian (2011-04-04 00:08:31)

rogga skrev:

Det som skiljer flat4 mot original är baksidan samt att dom inte är i magnesium..... framsidan är exakt som originalet...


flat4(visserligen chromade)
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3134182.jpg

Original
http://images.thesamba.com/vw/classifieds/pix/3373647.jpg

Nja, det är inte samma ekrar på Flat 4 som original Fuchs heller.

Jag stod och jämförde Flat 4 med en original för ett tag sedan.
Ekrarna är mycket smalare, där de möter centrum. Likaså är den runda lilla centrumringen och hjärtat mer markant på originalet. De trekantiga hålen är heller inte lika.

Skillnaderna syns också på korten ovan.

Fast har man dom inte bredvid varandra, så är det nog svårt att se skillnad.

Är det inte samma visa med Fuchsen som med Sprintstaren?

Då Flat4 började tillverka alu Sprintstars, så kontaktade ju MWS  fabriken som tillverkade fälgarna åt Flat 4 och köpte sina direkt av fabriken. Mina MWS hade Flat4 kåpor i fälgkartongen.



Var inte Flat 4:s första version av Fuchskopior utan hjärtat? Jag har fått för mig att det är dom som MWS säljer nu.

MWS har ju också en gammal version av Fuchskopior. De är ju så dåliga med sina sylvassa ekrar att de inte ens borde få kallas kopior, men de säljs väl inte längre.

Likaså får man inte blanda ihop MWS Fuchs med Porschebultdelning och de med 5/112 bultdelning. Det är ju helt olika fälgar.

30

Läst och letar för fullt efter bra fuchskopior polerade med de skiljer sig.

Kan ni inte visa några länkar så jag kan hitta mina nya fälgar. TAck!

31

www.midlandwheels.com

köpte mina polerade 17x7 där

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

32 Senaste redigerad av rickard m (2011-05-24 15:50:46)

rogga skrev:

Danne:
Det som skiljer MWS mot original är ekrarna, hjärtat, fälgbanan och den lilla utbuktningen vid ventilen, baksidan samt att dom inte är i magnesium......

Det som skiljer flat4 mot original är baksidan samt att dom inte är i magnesium..... framsidan är exakt som originalet...

Fuch var väl inte magnesium? Eller är det någon sorts legering med det i? Däremot Gas-Burners va? Hittade lite Fuch-historia här: http://www.togobeyond.net/porschefuch.html

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

33

Nä, helt riktigt.... inte endast magnesium... utan nån legering som bla, magnesium ingår i.....

34

Väcker den här fuch-tråden igen. Är på jakt efter 15", helst skulle jag haft Flat4´s deep six men de är lite dyra tycker jag, 2395:- på Classic.. Så om man kollar på de andra budget alternativen, 5,5", endast polerade som är intressanta så man får detaljera dem själv. Hittade på vw heritage SPP Fooks
http://i183.photobucket.com/albums/x31/Rickard911/heritage.jpg
för 127Pund, vikt 10kg. Texten vid ventilen går ju att slipa bort innan man detaljerar.

Midlands JBW Foosh
http://i183.photobucket.com/albums/x31/Rickard911/midland.jpg
Också 127Pund, vikt? Svårt att se på bilden, är det skillnad eller samma? Vilka har bäst radier osv? Är det synvilla att de ser lite kantigare ut?

Sen hittade jag denna bild på Maxilite
http://i183.photobucket.com/albums/x31/Rickard911/maxilite.jpg
Mailade och frågade lite, sa sig få hem ny laddning om några månader, vet inget om dem, är det också samma som ovan tro?

Vilka är det Classic vw säljer?
http://www.classicvw.se/images/products/100316.130248.jpg
1295:- (typ samma pris som england, skillnad i frakt tro) Vikt?

Är det någon jämfört dessa, eller kommer de från samma fabrik.

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

35

Sitter 17" midlands på min gamla westfalia. Enda negativa tyckte jag är att centrumkåpan är gul i kromet.

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

36

rickard m skrev:

Väcker den här fuch-tråden igen. Är på jakt efter 15",

Annars vore det ju smutt med repro 7R (i alla fall om du ska ha dem på Porschen):

http://forums.pelicanparts.com/porsche- … heels.html

37 Senaste redigerad av rickard m (2012-01-26 20:28:30)

Group 4 Wheels, Ja de såg ju riktigt trevliga ut, blir nog riktigt nice, 6,8kg för deep 6. men det blir ju ganska dyrt ändå. Mailade Maxilite igen det var 6 och 7or han hade på gång också, om de nu inte hänger ihop på nått sätt. Mailade Vw Heritage också. Han sa: "The radius on the spokes are much closer to the orginal on the SSP versions, the JBW versions are very square.
Our wheels, are also have a better likeness with the dish of the rim, and feature the heart shape around the valve cap."

Men han kanske inte har sett de senaste JBW som midland säljer, vilket jag också fått bekräftat att Classic säljer, så då borde ju de vara smidigare. Classic sa:
"Dem vi har är JBW och Flat 4, och om jag jämför med original så har man
kommit väldigt nära med båda versionerna, man har fått till detaljerna
riktigt bra i dom senaste versionerna av JBW. Jag vill påstå att man inte
kan jämföra JBW med dom Fuchs kopior som fanns för 5-6 år sedan. Flat 4
kopian är också trevlig men betydligt dyrare.."

Blir dock lite konfundersam med vikten, på classics sida står det 10,5 kg, mailade midland de ville inte uttala sig om SSP men så sa en hon att deras vägde 6,4kg, vilket ju inte borde stämma då? (classic uppger som sagt 10,5) Någon som vet detta? Man vill ju inte snurra runt massa dödvikt i onödan...

Dalmas (Gustafs) som bor i Tullinge.
Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg

38

JBW 17" har jag och dom ser riktigt bra ut. Inte speciellt tunga heller.

Mera känd som jb...