1

Byggde en rullator till min SAAB frälsta polare i 40års present!!!!

Post's attachments

rullator.png, 63.58 kb, 213 x 159
rullator.png 63.58 kb, 824 downloads since 2012-01-20 

untitled.png, 55.69 kb, 213 x 159
untitled.png 55.69 kb, 1471 downloads since 2012-01-20 

typ 1 -58 soltak-------- typ 1 -72-------- typ 2 -65 pickis------- typ 2 militär pickis-------- formelwee-------- m.m

2

Det ser tungstyrt ut...  ICQ/ab

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Äntligen en Saab Roadster, snyggt.

"ljushuvud"

4 Senaste redigerad av Reine (2012-01-25 23:20:01)

Men vänta nu!
I å med att SAAB gick i KK blir då inte alla bilar automatiskt återkallade och skrotade precis som de leveransklara bilar som stod på fabriken?  ICQ/ad
Tycker det vore en välgärning så man slipper se skrotet stå efter vägarna å skräpa då de gått sönder och inga reservdelar finns att uppbringa!  ICQ/ag

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

5

Reservdelar kommer fortfarande finnas att tillgå för alla saabägare då reservdelsdistributionen är ett eget bolag och går med vinst till skillnad från bilfabriken.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

6

Frän Default/lol .

När jag sitter på hemmet ska jag ha en mattsvart med eldsflammor. Sen ska jag ha fotplattor så att jag kan använda rullatorn som spark ICQ/ag . Funderar även på att skaffa en "la cucaracha tuta" Default/lol .

Men förhoppningsvis så är det 30-40 år dit, minst ICQ/ab .

Såg för en tid sedan ett trevligt äldreboende på tv:n, där hade de pub (var väl öppet en dag i veckan). Dessa gubbar och tanter var väldigt nöjda med möjligheten att kunna ta sig ett "järn". Ett sådant hem vill jag vara på, att kunna få köpa en stänkare eller en kall öl som gammal gubbe ska vara en självklarhet.

Någon som vet vart detta hem finns?

Var det inte en serie från ett äldreboende(demens?) från Borås-trakten också på tv i våras? Där fick de gamla göra en massa kul. Några var "fotbollsnördar" och då kunde de önska att få åka ut till fotbollsklubben och lira boll med A-laget. Innan de åkte så satt de och gjorde skyltar och banderroller så att de kunde heja på laget.

Dessa personer som jobbade på detta hem gjorde detta helt naturligt, mötte de gamla med värme och respekt. Det kändes inte som ett äldreboende utan det var mer som en fritidsgård för äldre ICQ/ag .

Jag blev törögd när jag såg den respekt dessa äldre fick.

Jag har/haft släktingar som sitter på hem, de har aldrig fått göra något sådant. Bara att få hjälp när de trycker på "röda-knappen" kan ta en fruktansvärd tid.

VW 1303 S, 1975 (SÅLD, FANNS TYDLIGEN BARA 964 ST I SVERIGE).   VW KOMBI 221, 1966(SÅLD).   VW 1303 S, 1974 SKROTAD
VW KLEINBUS,1967
VW 1200 LIM 113, 1962 (PLATTAN ÄR EN 62:A OCH KAROSSEN ÄR EN 57:A)
VW 1500 LIM 113 OMBYGGD TILL BEACH BUGGY ( http://www.lightner.net/manxclub/bugmon47.html )