1

Hallå allesammans! ICQ/ab

Tänkte att de va dags att starta en tråd om mitt projekt nu när den står i garaget ICQ/ab
Köpte bubblan på juldan av Emil O här på forumet, va en spännande resa då det va skridskobana nästan hela vägen!

Det som är tänkt att ja ska göra med den är fixa all rost, sedan ska framvagn byggas om så man kan åka låågt!
Kommer även lackera om bilen, byta klädsel då den är ganska trött sen ska jag även bygga lite ljud i den!

Så här såg den ut när den rullades in i helgen!
när den rullades in!
när den rullades in!

De fanns tydliga spår på att han hade kört braa lågt med den! ICQ/ab Låg ca ½ kilo grus under mattan som låg där ICQ/ag
skraphål

Det som vart gjort idag va att jag dammsög ur den och ställde den på pallbockar sen tog ja även bort kofångarna.
Får se vad morgondan bjuder på i garaget!

Slänger upp en bil som visar hur bra utrymme jag å min bror (patrikturri här på forumet) har å skruva på! ICQ/ab
trångt

ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

2

Den ser ju ut att vara lagom sänkt på sista bilden, sänk inte mer blir så stöttigt ju  ICQ/ad

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

3

Den är sänkt 2 splines bak och kommer förbli så efter besiktningen, är orginal höjd fram på den just nu så ser ju lägre ut bak nu än vad den kommer va sen ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

4

Gammal bild på den, Ruggit fin!!

http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/24408_10150107366365495_747060494_12525093_1515966_n.jpg

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

5

Såg väldigt fin ut där faktiskt ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

6 Senaste redigerad av Emil O (2012-01-23 21:03:56)

najs att du lägger upp den, saknar den som FN!  ICQ/ad
sjuk brudmagnet kan ja tillägga med ICQ/af

En vacker dag ska jag också ha en Barndoor... Panel... eller de kan f..n regna med om de vill, vädret är inte huvudsaken.

7

Härligt Bumbi !

Bara mamma kvar att lura på en folka nu då ! ICQ/ad

You´ll never know...

8

ja tyckte de va dags å lägga upp den nu ICQ/ab
Jo de har ja märkt med brors bubblan å, dom dras till dom ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

9

jaha det är den, på mb så hade den en tråd, riktigt trevlig den var typ sänkt 8 inre och höjd 9 ytre eller nått sånt väldigt spännande kombo

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

10

bumbi_ skrev:

ja tyckte de va dags å lägga upp den nu ICQ/ab
Jo de har ja märkt med brors bubblan å, dom dras till dom ICQ/ag

Det är inget emot en som desutom är sänkt så det skrapar i Default/lol
Ser inte ut som om den måste lackas om, är det orginallack så kommer du bara ångra dig Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

11

Sådär ja! ICQ/ab väntat på en projekttråd på denna.
Blir schysst med lite kaffeträffar i sommar, varannan gång Söderhamn / Hudiksvall. ICQ/ab

Apropå garaget, ni har de ju luftigt och fint. Hehe
Häromdagen följde nästan ett finger med när jag låg och trängdes med rondellen i garaget.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland
East Coast Meet #4 - 9-11 Augusti 2019

12

Helsing: Missa helt ditt inlägg där, vart bra precis med de ja gjorde själv ICQ/ae  Ja de är nog inte långt kvar där heller skulle ja tro  Default/lol

VW raggarn: lät som en annorlunda kombo ICQ/ae

Johan W: Läre nog skrapa i en del när den är klar ICQ/ag Vi får se hur ja gör med lackeringen, är sugen på en 2 färgad, men får se hur ja känner mot sommaren ICQ/ab

Spaan: De blir kanon bra de ICQ/ag  luftigt å fint vet ja väl inte ICQ/ae men man får ju iaf plats ICQ/ab Ja dom är farlig dom där rondellerna ICQ/ae

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

13

Har inte blivit så mycket i garaget då de varit så kallt ICQ/ae
Men igår kväll va jag ut ett tag å pyssla lite ICQ/ab

Plockade ur stolarna och kollade upp hur mycket plåt som behövdes bytas, och de va inte så mycket som jag trott ICQ/ab

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-6728db89a42db47023772a0d0c4a9321.jpg

Va även och kollade på min blivande bas ja kommer få köpa när dom börja seriebyggt dom, blir en Digital Designs SW6.5,
väldigt smidig då den är 6,5" bara ICQ/ag

http://www.bilstereoshopen.se/Shop/Image/Article/DDSW6.5._Thumb.jpeg

Den är liten, men spelar bättre än en stor ICQ/ad

Mer än så har de inte blive just nu, men ska försöka pyssla lite mer till veckan ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

14

Låter bra, fram med rondellen du med! ICQ/ad
Finns de något bestämt när de börjar sälja de där basarna? Ska ta och bygga mig lite ljud i min med sedan.

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

15

Hade tråkigt så gick ut idag igen å rondellen har gått varm ICQ/ag
Basen finns att köpa nu! Dom håller på å konstruerar en ny låda som jag väntar på ICQ/ab är nå snuskigt bra ljud på den där basen ICQ/ag
Behöver inge värsting steg heller då basen ligger på 250rmswatt ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

16

Me gusta! ICQ/ad

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

17

kollade lite snabbt och den verkar kosta en del med tanke på storleken. ICQ/ab
Men är säkert värt de, och har inte heller kolla överallt efter den heller! Men verkar spännande! ICQ/ab

Fint med kapen, passa fingrarna! ICQ/ad

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

18

vwfan: inte varje dag man stöter på nån som har koll på rage guy ICQ/ag

Spaan: Jo den ligger runt 2200kr så är ju inte gratis, men du hittar inte en bas i den storleken som är i närheten av å spela som den!
En av dom basarna spelar över 136Db å då är de en låda på ca 10l ICQ/ab De är på samma nivå som dom som tävlar med dubbla 12"are i minsta klassen ICQ/ae

Men sen beror de ju på hur intresserad man är å, själv så har man alltid vela haft sjukt ljud både hemma å i bilen å umgås med några som tävlar i billjud ICQ/ab

Å rondellen va lite för nära fingrarna en sväng idag ICQ/ae

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

19

Ja de var de jag tänkte också. Nog värt att lägga dom pengarna för en bra liten bas. Och spec med tanken på vart jag har tänkt placera den också. Men jag kommer nog stoppa i ett enklare system till en början. Bra fronthögtalare och en huvudenhet för att sedan komplettera med bas och steg. ICQ/ab
Du får köra en demovisning på basen till sommaren om du hunnit skaffat en tills dess. ICQ/ab

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

20

Man ska egentligen alltid börja med frontsystemet då de är dom som utgör i princip hela ljudet i bilen sen fyller man ut ljudet med en bas ICQ/ab
Men ja vet exakt vad ja ska ha för grejer så börjar med basen så ja kan bygga runt den ICQ/ae

Till sommaren ska allt vara klart ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

21

Va ute ett tag idag, va länge sen de flöt på så här bra ICQ/ag

Hela vänster sidan av golvet är i princip klart, ska slipa bort sista skiten som sitter där sen spraya på färg!
http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-6805ca63649f5770df6e66439f7a3880.jpg

Ska ge mig på höger sidan nått tag nu, laga golvet och byta domkraftsfästet som är slutare än slut!
Sen såg ja även att de droppa olja från damasken på vänster sida så läre väl byta dom åxå då nått tag.

börjat klura mer å mer på hur ja ska göra med lackeringen, ska man polera upp den som är nu, eller ska man lacka om den i 2 färger?
tycker lacken som sitter på nu är så sliten, är mkt skavanker sen är den bättrad på taket å de är inte så snyggt gjort.

får se hur de blir med de, är ett tag innan de ska lackas ändå ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

22

Härligt!

Jag tycker du ska behålla org lacken!
Om den är väldigt sliten i lacken, så låten vara lortig och jävlig. Annars polera upp och kanske om du kan försöka förbättra de ställen som det är sämst och få det så lika som org.

Annars, vilka färger är det som gäller om du ska lacka om?
Du kommer garanterat ha en finare lack än vad jag har på min hur du än gör! ICQ/ad

820KUSTOM
Volks Of Hälsingland

23

Har ju visserligen varit sugen på lite ratlook länge, men frågan är isf hur mkt ratlook man ska satsa på ICQ/ae
Får se om ja kke låter den va som den är i sommar så man får känna efter lite ICQ/ab

Har klurat på grön/vit, gjort lite tester på den combon på datan å såg ut å kunna bli ruggit snyggt!
Men kke ska köra som den är i sommar iaf då ICQ/ab Så man inte bländar folk med glansen ICQ/ad

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

24

Va å hämta ut basen å dämpmattor idag när jag ändå var i sundsvall på arbetsintervju ICQ/ab

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-dc7d6f473e8c8bcb0bd57aac4d4373d9.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/44/43266/43266-b77fe650feec97251a5e12a609d03d5f.jpg

Fick ruggit bra pris på grejerna så va bara å slå till ICQ/ag

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

25

Dra upp en ljudlänk sen så vi får höra dom små "stora" rakarna