451

Haaans melaaansch   Brån borlängaaaansch!

Skål då. :=)

Kul med text till det verkliga livet ICQ/ab

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

452

Nyfiken Gul : Jo , finfina saker från Ockelbo, prinsar och dekaler och sånt ! Och ,just det, sätt igång nu ! ICQ/ab

50 Sprint : Skål kan du vara själv.. Har du börjat röka än då , storbloggar´n ? ICQ/ab

You´ll never know...

453

MELANGE tror jag det ska vara   ICQ/ad

454

Ja såg ju bra ut det där m.helsing, kan tänkas att den blir mysig om man tänder skylten ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

455

Patrik B. skrev:

MELANGE tror jag det ska vara   ICQ/ad

Default/lol

Haans aaf melaanch (utläses i 3-4dels takt)

Helsingland:

Njaa, jag måste börja inser jag ju.....

Kanske skulle ta fram pipan å, sim sala bim så har jag en livsförbrukning hemma i brevlådan....

(livsförbrukning= en påse tobak)

ICQ/ab

Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett

456

Eller som Hassan sketchade,
MORÖTTER, Kan man röka de???

Tel 07noll357185ett

457

Skylten blev bra du! ser att det står lite jobb mot det vattenburna elementet!
En fråga, går lergök och calvados bra ihop?

458 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-01-21 20:25:41)

Jo Fidde det är plåten som Danne levererade från UpNorth förutom en som var så kass i passformen, trots Autocraft´s tillverkning.. att den skickades tillbaka.  Default/hmm

Men lergök ? Hänger inte riktigt med, var det nåt vi diskuterade i Romme ? Allt är inte helt glasklart från den kvällen..  Default/lol

Lägger in en bild till på skylten som reklam för Easos åxå , som förresten säger att han är 35 men det kan väl inte stämma , då måste ju han börjat jobba som fritidsfröken redan som 8-åring ! ?

ICQ/ad

Post's attachments

2012-01-20 009.jpg, 125.05 kb, 1024 x 768
2012-01-20 009.jpg 125.05 kb, 213 downloads since 2012-01-21 

You´ll never know...

459

m.helsing skrev:

Lägger in en bild till på skylten som reklam för Easos åxå , som förresten säger att han är 35 men det kan väl inte stämma , då måste ju han börjat jobba som fritidsfröken redan som 8-åring ! ?

ICQ/ad

Haha.. jodå 35år har jag levt faktiskt..men har tur som har en snygg 25årings kropp hahaaa ICQ/ag
Hmm fritidsfröken ? FRITIDSLEDARE !  ICQ/af

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

460

Det var som fan! hur var den fel"Autocraft"?

461

Det var frontplåten, den utanpå balken som var så sjukt felgjord. Hela fronten är ju rejält välvd och jag har en nederdel till frontskinnet, åxå Autocraft, som stämmer exakt mot bussen och välvningen på den jag fick nu var 70-80 mm fel ! Skiljer det 10mm eller så kan man ju sträcka den men så mycket , nej tack !

Inga problem att skicka tillbaka till Mauri heller utan han skulle kolla mot andra så det ordnar sej nog.

I övrigt 1: så har jag lekt skogshuggare idag så inget gjort i garaget tyvärr..

I övrigt 2: fritidsfröken !

You´ll never know...

462

Säljer upnorth Autocraft? All deras plåt kan väl inte vara autocraft? ICQ/ae

Kan inte mycket...

463

Elemäntärt dr Nyfiken !  Jodå, de har lite olika fabrikat, man får ringa och kolla.. Den obehandlade är AC och den svarta är Klokkerholm .

I övrigt 1: Varit skogshuggare idag åxå samt hunnit med ett barnkalas

I övrigt 2: På väg ut till smedjan strax, kanske blir en update senare med lite plåtarbete på bild !  ICQ/ag

You´ll never know...

464 Senaste redigerad av Helsings Smedja (2012-01-22 23:04:24)

Allrighti then..

Kunde faktiskt smita ut en stund ! Tog fram den urkapade högersidan från Marma panelen och började kika på den, ny skärmkant (-cunt..? ) behövdes ju, främre delen har jag redan fixat. Sagt och gjort, borra ur popnitarna till alu.plåten som satt där över ett tjusigt hål  ICQ/ad  och böjde till en ny plåt. Skar ur en fyrkant (-cunt..? )  och bankade till plåtar till nederkant (-cunt.. ? ) av innerskärmen och ca. 30 cm. av innertröskeln.

Pang, tjoffs & bom ! Allt sitter punktat nu , svetsar ihop det imorrn.

Go´kväll !

Observera gärna att jag fått till en bild med skärpa åxå ! Beröm emottages gärna i semlor.. ICQ/ad

Post's attachments

2012-01-22 010.jpg, 206.63 kb, 1024 x 768
2012-01-22 010.jpg 206.63 kb, 199 downloads since 2012-01-22 

You´ll never know...

465

blir bra även utan semlor.. ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

466

Semlor skickade!

Säger som Hancock ja: "God job!"  ICQ/ag

Kan inte mycket...

467

Mera popp-nit åt folket! Poppkultur å nitbälte! ICQ/ag

Blir nog bra dedär, men jag antar att du ska fixa hålet i innertröskeln samtidigt.

Synd att det var så bra skärpa på kortet, då måste man ju skicka temlor, tur att det inte är varje gång du lyckas med skärpan  ICQ/ad  Jag skickar givetvis Ture Sventon med den flygande mattan med special leverans, han sa något om att han garanterade inte att set skulle vara komplett leverans när han kom ner, åsyftade att han kanske skulle äta upp ett par stycken.

Tur för mig att det bara var ett kort som var skarpt, för då skickar jag bara en Temla oxå ICQ/ag

Tummen upp!

Tel 07noll357185ett

468 Senaste redigerad av michaelth (2012-01-23 19:30:34)

då avståndet skulle göra att grädden surnar i transporten får du nog nöja dig med en optisk semla..
http://www.swea.org/webarchive/data_foreningar/barcelona/Semla.jpg
men fint blir det.. keep up the good work! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

469

Tackar för ert engemang men som ni Miche Th skrev så funkar tydligen inte semla i posten, men det kom fram en ostmacka inrullad i en Fibban från 1991 ! Tackar ! ICQ/ag Kaffet hade jag själv, välrostat naturligtvis.

Svetsade klart och självklart Danne så lagades insidan på tröskeln på samma gång,med popnit och ett lock från grannens postlåda för det har jag sett dom gör i Lappland.. Slipade plåtrent, hittade ett litet hål till men det tar jag senare och började sen mäta upp för snittet i bussen... hmm.. lite känsligt nu!  ICQ/ad  Mäta 42 gånger och skära en liksom.. jag har ju 20 cm golv och innerskärmen att tänka på åxå.. Och om ni undrar varför jag inte lagat ända ut mot skärmen så är det för att min buss och den här rep.plåten skiljer i årsmodell och således skärmkant, min utan flärp och en bit lägre hjulhusöppning och plåtlådan har den nyare modellen. Tar det när det sitter ihop och på plats. 

Nåja det ordnar sej nog ! ICQ/ag

Post's attachments

2012-01-23 003.jpg, 171.36 kb, 1024 x 768
2012-01-23 003.jpg 171.36 kb, 186 downloads since 2012-01-23 

Le treuskle.JPG, 119.45 kb, 1024 x 768
Le treuskle.JPG 119.45 kb, 210 downloads since 2012-01-23 

You´ll never know...

470

Le Treuskle ser ju bra ut!

Å på bloggen la jag upp en annan fransos... :=)
Håll oss uppdaterade, för jag laddar banjon å bobben! Frågan är ju bara om man ska ha glidvalla eller klister på medarna?

ICQ/af

Tel 07noll357185ett

471

Trodde du gick byggplåtsagare på gymnasiet?
Ser ut som du gått bilplåt med... Ser mycket bra ut det värmer ett hälsinge hjärta

472

Trodde du gick byggplåtsagare på gymnasiet?
Ser ut som du gått bilplåt med... Ser mycket bra ut det värmer ett hälsinge hjärta

473

Snyggt!

Håll farten uppe, snart är det sommar!  ICQ/ab

"Pimped by Nature"

474

Original VW ersatzteile su verkaufen !

Original Volkswagen rep.plåt. Högertröskel för 1961 VW typ 2 säljes , passar även vänster om man inte är så noga, i den för årsmodellen väldigt ovanliga tvåfärgskombinationen Leichtgrau/ Werkstattblau , helt osvetsad , original popnitshål medföljer , vid snabb affär även popnit ( repro.)

Bud över 2000 skickas i frankerat kuvert till  " [email protected]"

Post's attachments

2012-01-24 001.jpg, 172.41 kb, 768 x 1024
2012-01-24 001.jpg 172.41 kb, 192 downloads since 2012-01-24 

You´ll never know...

475

Jag köper den.....