1,701

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Har just hällt fotogen i loppen på en nyinskaffad 25 hästare från maj 1953, och som inte varit någon bil sedan 1955, och därefter förvarad inomhus!! Default/yikes

Oskruvad som det verkar ännu så länge, och med matching numbers på alla hjälpaggregat oxå ICQ/ae

Tändstiften är enligt förre ägaren förmodligen de som satt i motorn då bilen levererades. Alltså en tidig oval mao. Bilen är dock sedan länge försvunnen.

Nu går jag in å häller nåt i mina lopp (oskruvad, alternativt lite lätt skruvad gubbe från juli 1954, med vad som det verkar original hjälpaggregat mm.) ICQ/ad

ICQ/ag

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

1,702

Byter motor på min Ford mondeo st200, inte lika lätt som på en gammal folkvagn tyvärr ICQ/ac

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

1,703

Gattis till mig min telefon har vunnit 995000 pund i cocacola tombolan Default/lol

Synd att man inte deltog och att inte ett sms är juridisktbindande 10 mille hade inte varit heltfel ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,704 Senaste redigerad av vwfan (2012-01-22 19:25:07)

Fick nyss en till buss som står ute i skogen och väntar!  ICQ/ag

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

1,705

Sitter och myser i min nya one peace känns riktigt bra, man ser väl ut som ett fån men fan alla borde ha en ICQ/ag

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,706

Gör precis som vwfan, fick nys om en buss i skogen och sitter nu o väntar på mer info  ICQ/ag

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

1,707

buscollector skrev:

Gör precis som vwfan, fick nys om en buss i skogen och sitter nu o väntar på mer info  ICQ/ag

Du vet att du inte får dra hem ett nytt vrak förens du har en buss körbar?  ICQ/ad

1,708

GB skrev:
buscollector skrev:

Du vet att du inte får dra hem ett nytt vrak förens du har en buss körbar?  ICQ/ad

Ja, jo, men..... jag tänkte bara.... öhhhhh   ICQ/ad

En barndoor SKA jag ha ICQ/ab
Och till sommaren ska jag åka vwbuss ICQ/ab  Det är säkert Default/tongue

1,709

buscollector skrev:
GB skrev:
buscollector skrev:

Ja, jo, men..... jag tänkte bara.... öhhhhh   ICQ/ad

nix icke nej...  ICQ/ag

1,710

vw raggarn skrev:

Sitter och myser i min nya one peace känns riktigt bra, man ser väl ut som ett fån men fan alla borde ha en ICQ/ag

Utan bilder vetdu.......... Default/lol

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

1,711

inspererar mig med webb live drag race usa o ser om adam flamholc vinner i pro mod:cool:

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

1,712

Hittade två trisslotter på marken! & jag vann 75 spänn!

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

1,713

ska snart åka till jobbet, men är mer sugen på att gå till garaget

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,714

Torpa skrev:

Byter motor på min Ford mondeo st200, inte lika lätt som på en gammal folkvagn tyvärr ICQ/ac

been there, done that ICQ/ad

duratech 24v motorn är ganska tight i en mondeo..... fick byta för många år sen på en -95a som då var 5 år gammal och gått 8000 mil.....
fick tag på en "billig" utbytes på vege motorer minns jag, grejen var det att de då inte bytt in någon duratech 24v core då så de köpte en flångans ny motor av ford till mig
och jag lämnade min core till dem.... så de hadde nåt att  bygga på till nästa som behövde en.

var tvungen att ta hela motorbalken neråt och det gick inte utan att bryta ac kretsen om jag inte minns fel......
men var en skön känsla o stoppa i en flång ny 24v v6 "crate engine" ICQ/ad iaf....

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

1,715

Precis lagat bruksjettan, vevhusventilationen var visst frusen i morse och när man kommit en halvvägs till jobbet sköt den ut kamaxelpackboxen!! lagom irriterande dagen innan besiktning, dock tog det bara 40 minuter inklusive kamrem och ventilkåpspackning ICQ/ag

1,716

Sitter och väntar på att klockan ska gå lite snabbare.. ska hämta biltrailer och åka mot hallstavik och hämta 2st bilar idag. Härliga minus 24 grader ute så de tar emot lite.. Default/hmm

Bubbla -62
Buss -60

1,717

Snart kommer Walle...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,718

25hpman skrev:

Snart kommer Walle...

Ville och Viktor då?

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

1,719

Wille, ville inte å Viktor tyckte att det inte var så viktigt.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,720 Senaste redigerad av VwGoran (2012-02-04 21:09:16)

Precis kommit hem fran stranden, solen lyser och 29 grader varmt. Olen ar kall och god. Klockan ar 16.08 har nu. Asch jag tar en ol till.

Livet leker i Puerto Rico. ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,721

Fusk!!! ICQ/ae

1,722

Sitter och fipplar med en XBOX (10 år gammal) som fungerar utmärkt som mediaspelare med XBMC. Haft denna lösning för att streama film från min lokala server (NAS) i 10 år. Fick tipset att installera en plugin som heter ICEFILMS och plötsligt hade man streaming av mängder av TV-serier och nya filmer... fungarade skitenkelt... (XBMC finns för windows, mac etc) - bara att klicka, och tydligen inte olagligt (streama är inte olagligt - lite som att gå mot röd gubbe tror jag... men de som lägger ut strömmen begår givetvis ett brott )
En gammal XBOX kostar ca 50 spänn på tradera, men krävs endel jobb för att installera XBMC på den och man måste nästan ha en ny "komponent" displaykabel som klarar 720p upplösning för att få bra bild (fast original XBOX orkar inte mer än "DVD" kvalitet, men bildförbättrar till 720p).

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

1,723

Pimplar fulöl...!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

1,724

Sitter med morgonkaffet och önskar att det inte skall ta slut. Är ledig från jobbet idag för att jobba i skogen. 15 grader inne och -12 ute. Jag är inte jättesugen. Jag skulle hellre gå ut i garaget men det måste bli ved till nästa vinter också.

Alte Liebe rostet nicht!

1,725

Äter äppelkaka med vaniljsås o kaffe ICQ/ae  ICQ/ae