Kan inte tullen ge besked om vilka avgifter som kommer på? Ursprungslandet och varans typ är troligen avgörande för hur stora och vilka avgifter det rör sig om.
51 2012-01-22 16:29:41 Senaste redigerad av Kjell T (2012-01-22 16:30:05)
53 2012-02-24 06:52:03 Senaste redigerad av Jesse James (2012-02-24 06:53:37)
Helt klart intressant !!!
Ring när det närmar sig !!!
0735-449940
Typ 1 53:a (svart)
Kubelwagen 181 (blå)
Cross Touran (vit)
Polo 6N (orange)
Golf 3 Variant (svart)
Lyckades ni tidigare i tråden få iväg någon beställning? Annars är jag mycket intresserad att vara med på en beställningen. Skulle även vilja veta pris på gersons nya värmekanaler som dom ser ut att fått till väldigt bra, om det går att få med i samma last.
Skicka iväg ett pm till juhak81. Han har info om pris osv. Beställning är inte gjord än
Hej
Jag skulle oxå behöva golvhalvor mm.
Om ni inte beställt skulle jag kunna ombesörja hemtagning från gersons,
via min firma www.h2mracing.se
Priser brukar man enkelt kunna räkna ut så här vid båtfrakt.
Ursprungs pris + frakt * dollarkurs * Tullavgift (3-5%) * moms + hamnavgifter + frakt inom Sverige
med Bussgods eller DHL
Frakten kan man nog få ner ganska lågt sett till golvhalva.
Förut har vi tagit hem bussplåt, blev en stor pall den gången kostade ca 5000 kr med alla avgifter.
Och fraktpriset per plåtbit blir då väldigt låg om vi får ihop några beställare.
Mvh Henrik tel 063 138010 kl vard 9-17
HBX
Ringer dig ikväll och så snackar vi lite...
//Juha
Juha, blev det något av detta med beställning av splitpans?
Är det ngn som beställt dessa golvhalvor?
Inte hört något men jag är fortfarande på och hoppas att intresset inte dött ut helt från övriga i tråden. Tur att det är ett sånt där evighetsprojekt man håller på med, så nåt år hit eller dit spelar mindre roll 
Ja, jag är fortfarande på men det börjar ryka om knutarna snart
Mailade juha i våras och det var fortfarande aktuellt då med hjälp av hbx firma 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Jag är också fortfarande intresserad
Hur går det här då? Finns det någon lista över vilka som har beställt och när leveransen ska komma? Jag skriver upp mig på en vänster och en höger tack om det går. 
Nå ser det ut som om prisene på Gerson metal kommer til å stige !?
Sakset fra Thesamba:
Posted: Wed Oct 10, 2012 8:14 am Post subject:
Etienne will be in the U.S. and down here in Bogota at the shop in a couple of weeks, we are going to sit down and standarize the prices for the whole of Europe....keep in mind that VAT,duties, profit and the cost of transportation, always adds to the cost of the product.....right now I am selling parts to some clients in the UK who do not wish to wait, or the ones that have cars being worked on at a shop...but these prices are not really "real" prices..they are prices that come direct from me, and those are not really the correct prices.........there will be a distributor in the UK, and just about every other country in Western Europe starting early next year, we hope to have at least some basic product in stock....this is also the reason for Etienne's visit....