1

Hittade lite bilder i kameran från i somras. Det började med att jag fick en mattstump av en bekant. Strax var den tillskuren med en gummimatta som mall. Svärmor kallades in för att kantsy den.

Det är ju dystert och svart invändigt i en bay, matta, paneler och brädan.Resultatet efteråt blev en mycket ljusare hytt. Döm själva:

Ps: Fick ju självklart göra ännu en liten skyddsmatta framför pedalerna  ICQ/ad

Post's attachments

DSCN3572.JPG, 168.81 kb, 1024 x 768
DSCN3572.JPG 168.81 kb, 235 downloads since 2012-01-21 

DSCN3573.JPG, 193.04 kb, 1024 x 768
DSCN3573.JPG 193.04 kb, 219 downloads since 2012-01-21 

[

2

Det blev riktigt snyggt..
Jag var inne på att köpa en sån till min split(CSP har reat ut såna länge), men vid närmare eftertanke så är det nog inget för mig. Den skulle inte vara så ren och fin särskilt länge... Inte torr heller ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

3 Senaste redigerad av Edström (2012-01-22 02:48:50)

Då får ja väll toppa ligan av inlägg gjorda lite sent på kvällen..

KANONSNYGGT!

Precis sånn där matta villa ja ha i min DH men som sagt hur snygg skulle den vara efter ett tag.
Hur kan sydde hon den? Med tyg eller färdigt band? Du har ingen mer bild?
Får bli att åka på mattsafari i stan i veckan.

( Micke, blev ju ingen panel sist .. Men har köpt på mig annat jobb nu så matten är nog va som blir gjort på pickan på ett tag )

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

4

Den klarade sig bra tack vare en extramatta vid pedalerna. Köper man materialet så kanske man ska ta en nyans mörkare och gråa kantband men här var det gratis!

Hon kantsydde den med något som hette "markisband". Blir nog en matta till Westfalian också.

Nååå, vad har Edström handlat nu då??

Post's attachments

DSCN3575.JPG, 188.27 kb, 1024 x 768
DSCN3575.JPG 188.27 kb, 218 downloads since 2012-01-22 

[

5

Är de ett vanligt mattyg eller är de nån speciell man skall handla av? Markisband finns de på tygaffär tro? Blev väldigt sugen på å testa. Kan du förmedla  kant band / tyg annars?

... Frugan sa när grabbarna såg på Herrbie att " en sån kan pappa köpa till er "
Senn gav hon mig en Dolly när ja fyllde år , lämnade sitt visa kort hemma & åkte bort en vecka.... Så nu finns även en rejält höjd & välbyggd baja bug på gården med mål att få "Herrbie look"  ICQ/af

MOTORGÅRDEN..& de som händer där..titta gärna in!
   http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=9894

6

Micke känns skönt att du har kvar våran gammla Westy. Den ser ut att må bra på bilden! Fick du ordning på motorn?

Gasar till det rasar!

7

VWbusst2 skrev:

Micke känns skönt att du har kvar våran gammla Westy. Den ser ut att må bra på bilden! Fick du ordning på motorn?

Den mår finfint. Motorn går nu perfekt efter att jag fixat det pinsamma felet med brytarspetsarna ICQ/ad   Den ska också få nya lyftare eftersom en av dem tappar tryck om den står stilla ett par dagar.

Edström: Jag återkommer om mattan. Försöker hitta samma kvalitet på metervara till vettiga pengar.

[

8

De blev riktigt snyggt!

Jag köpte matta på biltema till min o skar till sen hade jag ett par gummi mattor som ska ligga bak i en golf mk3 som passade riktigt bra som skyddsmattor. Har dock ingen bild men det blev klart mycket bättre.

Bay buss-74, Vento Vr6 -92, Passat V6 Syncro -99, Caddy skåp -06
Event/shopansvarig VWPC.se