Jag har funderat på det men inte gjort det men tror PeterS här på forumet har gjort det. Vad jag förstår innebär det en modifierad bussnoskon och lämpligen ett berg-mitt-fäste. Dvs höjden på växelföraren stämmer med en typ1 låda 62- med bussnoskon, men fästet passar förståss inte och för att slippa kapa sönder splitfästet så svetsar man i ett annat fäste på ramgafflarna.
Jag har sett de som skruvar 2st plattjärn i de två skruvfästena i det gjutna puck-fästet och sen fäster ett "vanligt" fäste där. Jag har mycket svårt att tro att en sådan konstruktion håller i längden. Alla andra fästen på bubblan skapar bultarna nån typ av friktionsförband plus att det finns nån klack som kraften förs över på, med fästet med plattjärnen får dessa två skruvar ta hela kraften. Känns tokigt om man hänger i en ny låda för att kunna ta ut mera effekt...
* * * * * * * * * * * * *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)