1

Hej. Jag ställde in min 64a i sitt varm garage för några månader sedan. nu när jag åkte och tittade på den så stank hela garaget utav bensin och min tank var tom. inga fläckar på golvet dock förutom den lilla oljefläcken ifrån den där satans ventilkåpan som aldrig tätar.
Hur som helst det jag undrar är finns det något vanligt ställe där det kan förekomma bensinläckage, vart börjar jag leta för att få veta vart problemet ligger? kan bensinen ha avdunstat utav någon anledning?
Tack på förhand

2

Rakt under tanken är det en snutt slang mellan tank o ramhuvud. Denna brukar torka med åren. Samma sak gäller den biten som går vid sidan av växellådan till intagsröret på v. sida av motorn.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Rakt under tanken är det en snutt slang mellan tank o ramhuvud. Denna brukar torka med åren. Samma sak gäller den biten som går vid sidan av växellådan till intagsröret på v. sida av motorn.

Min hade torkat sönder under tanken  ICQ/ad  Tror det rann ut typ 10 liter  ICQ/ae

4

Inget kul alls...

På min 60:a (länk: Madelaine) läckte kranen plus att röret inne i tunneln och vidare bakåt var rostskadad. Fick byta rubbet. Du kan klicka på länken och läsa från inlägg #170 för att se min metod att lösa det hela ICQ/ab !

Lycka till!

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

5

Okej, det låter ju inte allt för svårt att byta. vet någon vad det är för tjocklek på bensinslangen?

6

6 mm väl?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

7

dunka i lite soppa så ser du snart vilken slang eller kran eller ledning du skall byta. om tanken varit försluten med lock så avdunstar inte några liter bara sådär..

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

8

Precis vad jag tänkte. Köper med mig ny Slang utifall. Då bilen står i gävleborg är det väl lika bra att förbereda sig

9

Tog bort tanken och mycket riktigt var det slangen rakt under som inte bara torkat utan rent av gått av. Fixat... ICQ/ab  Tack för all hjälp till en novis som mig. Skönt att ha så duktiga och hjälpsamma personer att rådfråga. Kommer säkerligen med fler dumma frågor i framtiden.

10

jepap skrev:

Tog bort tanken och mycket riktigt var det slangen rakt under som inte bara torkat utan rent av gått av. Fixat... ICQ/ab  Tack för all hjälp till en novis som mig. Skönt att ha så duktiga och hjälpsamma personer att rådfråga. Kommer säkerligen med fler dumma frågor i framtiden.

Jag minns att jag orkade inte ta lös tanken utan jag fixade det från hjulhuset  ICQ/ae

11

jo för visso, men jag tog tilfället i akt och lackade om både tank och bagageutrymme när jag ändå plockat ut tanken. ICQ/ag  Satin black!