1

Jag kör med CB's sänkta spindlar och CSP ventilerade skiva och tillhörande lager. Till dessa använder jag dessa låsmuttrar:

http://www.cip1.ca/v/vspfiles/photos/ACC-C10-4210-2.jpg

ska man fortfarande använda låsbrickan(den med en lite pigg och flikar man viker upp)?

hur hårt bör man dra låsmuttrarna?

2

Åtdragningen ska väl va samma eftersom lagerna inte har något stopp och då är det brickan som ska gå att rubba med skruvmejsel för att det ska bli rätt, lr tänker jag fel Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

3

Lurv skrev:

Jag kör med CB's sänkta spindlar och CSP ventilerade skiva och tillhörande lager. Till dessa använder jag dessa låsmuttrar:

http://www.cip1.ca/v/vspfiles/photos/ACC-C10-4210-2.jpg

ska man fortfarande använda låsbrickan(den med en lite pigg och flikar man viker upp)?

hur hårt bör man dra låsmuttrarna?

Hur menar du? Skivbromsspindeln har väl ingen låsbricka?

4

Jag tror ni pratar om olika brickor. Låsbrickan behövs ej till dessa låsmuttrar, men du måste ha kvar brickan som sitter mellan lagret och låsmuttern (den brickan som ska gå att röra i sidled). Hoppas du förstår vad jag menar.......

VW 1200 -60
VW 1300 -66

5

Nyna skrev:

Jag tror ni pratar om olika brickor. Låsbrickan behövs ej till dessa låsmuttrar, men du måste ha kvar brickan som sitter mellan lagret och låsmuttern (den brickan som ska gå att röra i sidled). Hoppas du förstår vad jag menar.......

Nope fattar inte riktigt vilken bricka som du menar. eftersom detta är eftermarknadsdelar som köptes vid olika tillfällen kan jag mycket väl ha glömt att köpa en bricka eller två.

6

Du ska ha en bricka mellan lager och din nya mutter men det ska inte vara en viklåsbricka.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Den kallas för tryckbricka.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

8

25hpman skrev:

Den kallas för tryckbricka.

Och den är 3-4 mm tjock!