1

vad heter dom gamla som satt på bilar förr? har ett gäng såna med nya filter till som ska säljas. tänkte kolla tradera mm vad dom brukar ligga i för peng men hittar inga?

alltså såna man gängar av locket på å sen ett insatsfilter i.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

2

satt i porsche bl.a

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

3 Senaste redigerad av HenrikL (2012-01-17 08:41:10)

Vissa är väl av märket Fram? Kallas "beehive" i bland på engelska.

4

ska söka på det.

tack

5

satt väl på skördetröskor m.m. också som hade vw motor , iaf har jag en sån från en skördetröska

ålands volkswagen klubb på facebook

6

satt på det mesta förr. oljefilter blev inte standard på amerika-bilar förrän slutet 50tal tror jag. hade på min plymouth 54a också. har ett gäng som suttit på stationära atlas copco-kompressorer med ett gäng nya filter. ska sälja dessa så man vill ju ha fram en prisbild.

ICQ/ad

7

haru nån bild på dom??

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

8

kommer, tänkte även låta boxervillefolket få chansen att köpa.  ICQ/ad 
lägger ut en annons så fort jag kan.

9

Ett annat Tyskt fabrikat är väl Mann - kanske mest luftfilter, men jag har även sett som oljefilter....

10

mann är det på filterna såg jag.