26

25hpman skrev:

Det är ju fel typ. Hålen sitter annorlunda på olika typer. Hur svårt kan det vara att lämna korrekt fördelarnummer?  ICQ/ad

Det kan vara extremt svårt att lämna korrekt fördelarnummer när man beställer över nätet och väljer del efter vilken årsmodell man vill att delen ska passa.
Tack och lov lär man sig alltid något nytt och det får jag tacka för. Jag får kolla och dubbelkolla nästa gång jag beställer något som jag "tror" är rätt.  ICQ/ab
Jag löste det på samma sätt som Rainer. Borra ett hål mellan de andra hålen. Visar det sig sen att bilen inte fungerar som den ska får jag väl byta  till en som passar.

Rainy 1200 -60
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss

27

biltemas kapskivor! köp inte!!  Default/lol

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

28

jn skrev:

Instämmer till fullo. Billigast är sämst.

Projektet "Den vita -66:an"

Enkelhytt bay 1973:a

29

värt varenda öre att betala för tyrolit, 3m eller liknande.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

30

jn skrev:

Håller inte riktigt med där...

Biltemas 1mm kapskivor för rostfritt* är helt suveräna att kapa svartstål med.
Köper aldrig tjockare än 1mm pga precisionen i snitten och kaphastigheten, inget onödigt "slipande" mao  ICQ/ae

(*köper alltid 10pack av dessa)

" Nya ord man måste lära sig innan HumVWeens sjösättning, tex land i sikte ! "

31

Alpenretter skrev:
jn skrev:

Köper aldrig tjockare än 1mm pga precisionen i snitten och kaphastigheten, inget onödigt "slipande" mao  ICQ/ae

Tror att det kan bero på vilken batch man fått. Jag har haft Biltema 1 mm kapskivor som varit helt okej och nästa gång har de varit totalt värdelösa och i princip förintats på några sekunder.

32

Alpenretter skrev:
jn skrev:

Håller med till fullo, dom är geni, och för det priset så gör det inget om de räcker pyttelite kortare, jag är mkt nöjd med dessa skivor iaf.
Använde 1 och kapade en 120 HEA balk, så gör man rätt så håller dom.

33

Crazyweed skrev:
Alpenretter skrev:
jn skrev:

Håller med till fullo, dom är geni, och för det priset så gör det inget om de räcker pyttelite kortare, jag är mkt nöjd med dessa skivor iaf.

Japp kör 1mm skivorna, nästan lika bra som dom som är 3ggr dyrare ICQ/ab

34

Bengt H skrev:
Crazyweed skrev:
Alpenretter skrev:

Japp kör 1mm skivorna, nästan lika bra som dom som är 3ggr dyrare ICQ/ab

beror på vad man jämför med... men kapad meter/krona så är Biltemas riktigt bra.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

35

Tur att man kan låna med sig skivor hem från jobbet. Själv håller jag Tyrolit som nr1
Biltemas roterande stålborstar för vinkelslip är inte heller de bästa men om man har långärmad tröja, keeps och skyddsglasögon så överlever man  ICQ/ag

36

Mohawk skrev:

Tur att man kan låna med sig skivor hem från jobbet. Själv håller jag Tyrolit som nr1
Biltemas roterande stålborstar för vinkelslip är inte heller de bästa men om man har långärmad tröja, keeps och skyddsglasögon så överlever man  ICQ/ag

Håller med dig om stålborstarna, ingen höjdare.. hade hela tröjan full med stålbitar ifrån den och ont gör de!! och dom håller inget vidare heller.. ICQ/ae

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

37

Biltemas 1 mm kapskivor tycker jag håller bra ..om man använder dom som det är tänkt.. brukar köpa ca 50 i taget.. men slipa gör jag inte med dom..

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

38

tycker ni biltemas är bra har ni inte haft riktiga. tro mig!  Default/lol

39

25hpman skrev:

O du tror väl inte att vacuumsignalen ändras då?

Vem säger att eftermarknads grejer har "rätt" vakuumsignal över huvudtaged? Jag har monterat ett dussin såna och motorerna gick klockrena  ICQ/an

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

40

Du menar alltså att vacuumsignalen inte har någon betydelse?

Vaför var man så mån om att just den förgasaren skulle ha just den fördelaren?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

41

Jag har aldrig fördjupt mig i det i detalj. Om man ombestycker förgasaren, då stämmer det teoretiskt inte heller... Och hur många kör med en läckande vakuumdosa?
Well, whatever, motorerna jag fixar går hur fint som helst och det är vad kunderna bryr sig om  ICQ/ab

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

42

bensinslang från biltema ska man passa  sig för.....så här såg min slang ut efter 2 säsonger...

http://img192.imageshack.us/img192/3619/fxcam1330889857218.jpg

57:a typ1 "Buzen"
62:a typ1 "Caffen"
70:a T2 kleinbuss 221
86:a T3 Dubbelhytt

43

bensinslang från biltema ska man passa  sig för.....så här såg min slang ut efter 2 säsonger...

44

45

Har oxå provat biltemaslang. Aldrig mer! Nu sitter det Trelleborgslang från den lokala macken.

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

46

min bruksbil satte jag biltemas vacuumslang på, saab har ett myller av slangar till turbostyrningen och det spökar rejält om nån är spricka i, original höll i 9 år. Biltemas monterades på biltemas parkering och bilen fungerade kanon... i några månader, sen var slangarna bara sopor... hur kan man bara sälja sådant?

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

47

Oljefilter att sätta i sumpen gör mer skada än nytta. I värsta fall blir motorn utan olja.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

48

Kanske jag som hade otur men en av mina nya bromstrummor som jag köpte hos classic vw up north (billiga typen ICQ/ad ) gick gängan sönder i två hål ganska fort (ca1v) iof har jag rätt ordentlig camber och kör en hel del grusväg men endå Default/hmm Och dom andra hålen har glapp gänga ICQ/am

Gängar väl upp dom till m14 Default/hmm

Post's attachments

DSC00247.jpg, 229.3 kb, 778 x 584
DSC00247.jpg 229.3 kb, 141 downloads since 2012-03-05 

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

49

Johan W skrev:

Kanske jag som hade otur men en av mina nya bromstrummor som jag köpte hos classic vw up north (billiga typen ICQ/ad ) gick gängan sönder i två hål ganska fort (ca1v) iof har jag rätt ordentlig camber och kör en hel del grusväg men endå Default/hmm Och dom andra hålen har glapp gänga ICQ/am

Gängar väl upp dom till m14 Default/hmm

Om gängorna glappar upp och det har gått ur en flisa så där skulle jag skicka trummorna i metallåtervinningen.

50

Jo den här hamnar nog där, men den andra ska jag prova att gänga..... hmm vi får se inge kul att lägga ner jobb på skit som inte funkar häller ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage