1

Tjenare

Jag tänkte bara fråga om det finns någon/några som bor i bohuslän som kan något om denna bil!?

Fick nyss om att det stog en i ett garage och åkte för att titta och nu ska bilen in i mitt garage efter en billig peng.

Då bilen är nerplockad i delar med gammla ägaren säger att den ska vara komplett men är ju tyvärr så att jag inte är någon stor mekaniker själv och
då skulle jag bara vilja höra om det finns någon/några som kan hjälpa mig då detta är min första luftkylda

mvh Alexander

2

Grattis till köpet . Kan va svårt att överblicka om den är komplett fast nerplockad.
Men det finns ju duktigt vw folk på din del av Sverige . Skriv gärna in var du bor lättare för folk att ge besked.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

3

tackar tackar

Jo har bara fått hem inredning och kofångar och lite sånt, köpte den av en gammal vw mekaniker så han trodde allt var med fast gummiliste och sånt får bytas då det är helt torrt men finns väl att köpa nya?

Jag bor när uddevalla i en liten by som heter Hällevadsholm

4

Steffo bor väl i regionen.... Han har ju en typ 34 ghia...

5

Du får komma ner till Götet på studiebesök finns 2 st här mig veterligen varav Steffo's är mest komplett !

West Coast Volks
Attitude is everything !

6

låter ju jättebra att det finns folk med lite erfarenhet, får lägga upp lite biler på dennär karossen kommer till garaget då, mesta svetsningen som jag vet är trösklar men dom ska visst redan vara köpta och bara att svetsa på sedan var det bara lite småskador. Undrar bara om det är svårt att få tag på delar till den?

Ja kanske får ta en tripp till Göteborg för att kolla hur dom ser ut när  den inte ligger i en hög

7

Vad roligt med en ny medlem och en till 34:a på forumet. Välkommen!

"Daddy Cool"

8

Tackar goopher, ja verkar ju som att det är en lite ovanlig bil