vill köpa verktyg som passar i min reservhjulsbox
har samma som på bilden men utan verktyg

nån som vet vilken årsmodell det är, har sökt på samba men inte hittat nån bra tråd om dessa boxar..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Hazet verktyg till reservhjulsbox
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
vill köpa verktyg som passar i min reservhjulsbox
har samma som på bilden men utan verktyg

nån som vet vilken årsmodell det är, har sökt på samba men inte hittat nån bra tråd om dessa boxar..
Det fanns lite olika utförande på dessa. Dom äldsta som passar till 16tums fälg har inte stubbmejslen vill jag minnas samt att ringen på baksidan är hela vägen runt.
Att hitta original och kompletta blir i regel dyrt. Däremot att köpa nytillverkad typ ifrån rond tool box eller empi brukar ligga på 1500 till 1700 . Köpte på BR för nåt år sen.
Det finns en massa trådar om att åldersbestämma såna boxar på samba, dom flesta brukar sluta med en länk till nån 356 sida där boxarna är uppradade 
Din box påminner mycket om min, så jag skulle tippa sent 50 eller tidigt 60 tal.
Verktyg finns på Tradera ibland. Just nu finns denna
http://www.tradera.com/speciell-tandsti … _146623823
Jag har aldrig sett en sån till salu förut, så där är det nog bara att bjuda 
Jag kan nog ha en polygrip och ev en sån där T-nyckel över.
Här är en sida med lite info om Hazet
http://www.356.ca/tools/roundbox.htm
finns ju nya att köpa från Hazet själva , inte alla nycklar men dubbel u-ring iaf o några till 
Visst kan du köpa det nytt, men då är det inte samma design på verktygen.
Du kan tex inte få dom snygga blåa träskruvmejslarna.
Då är det nästan bättre att göra som Kisavw föreslog. Köp en EMPI låda och ta verktygen därifrån. Då liknar det iaf orginalet 
Jag saknar två blåa skruvmejslar till min låda. Fixa fram ett par såna så kan vi byta mor pollygrip ovh T-handtag 
Lasslo , ev har jag några extra nytillverkade blåa mejslar.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Hazet verktyg till reservhjulsbox
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.