Vad klagade dom på?
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Söttermans fake oval *Uppdaterad 2012-03-25*
Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Vad klagade dom på?
Halvljus felinställt båda sidor
Bromsslang felmonterad
Hastighets ägaren ut funktion
Övre spindeltapp båda sidor glapp
Så nu tar en polare till mig åt sig jobbet så det aka vara fixat denna vecka.
Fick 10dagar på mig innan körförbud inträffar, detta för att förra ägaren besiktade den med tvåor och inte gjorde ombesiktning. Nya regler sa besiktningsmannen. Så lika bra att fixa det och åka in igen.
Nu har det hänt en hel del. Polaren till mig har fixat alla tvåor..nästan..fick backslag på att det inte fanns någon ljusbild på vänster framljus. Så nu måste jag tillbaks igen inom 10 dagar...jävla skit besiktning.
Men allt annat är som sagt fixat så nu är det bara tuta å köra.
Jag fick et roligt paket från Amerika...en mp3 stereo som liknar en hederlig gammal vw stereo 
Här är den snygga spelaren
Här är film från första spelningen med stereon.
http://www.facebook.com/video/video.php … 9378560012
Kommer hända en hel del med hatthyllan, basen kommer inte va med. Sen kommer den kläs i vit vinyl tror jag....
snygg
kostade?
Idag blev bilen godkänd på besiktningen...äntligen!!!
Så imorn blir det att greja lite med bubblan, tänkte sänka ner den lite till fram och sen ska jag väl klä om hatthyllan också...
Eftersom bilen gick genom besiktningen igår så va det hem å sänka den lite till, kan sänka mer men eftersom jag bor på Värmlands sämsta grusväg så vill jag inte sänka mer. Men tyckte det blev ganska lagomt nu.

X2 
Det har tyvärr varit lite stillestånd med dett projektet nu på sensommarn och hösten, men nu har gnistan kommit tillbaks dels för att jag fått en ny motor.
Jag va lite less på 6v och ville ha 12v. Köpte en motor av Audiosnail som va färdig konverterad till 12v. Så i fredas monterade vi in den i bubblan, skulle väl egentlige ha fräschat upp den lite innan jag monterade den men har tänkt att ta "motorrenovering" nästa vinter istället, just nu vill jag bara ha en fungerande motor så jag kan fortsäta koncentrera mig på inredningen i bilen.
Just nu väntar jag på lite delar från classic vw för att färdigställa konverteringen (lampor, omvandlare m.m), sedan ska jag montera tillbaks den gamla ljuddämparen så ska det vara färdigt.
Senare på schemat står rostlagning i govet bak, in med golvmatta, bygga bättre ljudsystem (det går ju det med 12v
. Ska försöka hålla denna tråden uppdaterad.
Slänger upp några bilder som det såg ut i garaget vid motorbytet.

2012-01-14 Motorrenovering
Köpte en motor av Audiosnail här på forumet, motorn va 12 koverterad och perfekt för mig. Tänkte att jag bara skulle montera dit motorn och köra som den va under sommaren och renovera till höstren. Men lyckades dra av en bult till avgassystemet så jag tänkte montera ut motorn och fixa det....men va fan, när den är ändå är ute så är det ju lika bra att renovera den nu istället.
Så idag har jag och en polare börjat med att plocka ner motorn i delar, väntar på pengar sen blir det att beställa lite smått och gott från Classic VW. Under tiden kommer jag att putsa och måla på dom befintliga delarna som ska återanvändas.
Utgångsobjektet
Eftersom det satt ett halvt ton olja på motorn så va det fram med avfettningen och högtryckstvätten
Detta va vad som blev kvar av motorn när vi skruvade klart idag...blev även lite renare 

Och här är alla delar som ska snyggas till, målas m.m
Även motorutrymmet kommer få sig en upfräschning
haha, var det dej nån drev med när du fyllde år i somras om att du hade gårdsauktion?
Tyckte jag kände igen denna bubblan från annonsbilden om auktionen 
Hehe..stämmer det....och det va INTE roligt....ringde hela dagen och det kom förbi en hel del folk
Som tur va jag och spelade fotboll så det va bara sambo som blev trött på det.. 
Hehe..stämmer det....och det va INTE roligt....ringde hela dagen och det kom förbi en hel del folk
Som tur va jag och spelade fotboll så det va bara sambo som blev trött på det..
Haha kan tänka mej det!!
Hade själv serie-match i fotbollen (sjukt viktigt match i serien) och skulle strunta i den och ta kärran och åka till gårdsauktion i Arvika och buda på bubbla och ute spa! Som tur var, tack, smsade du mig precis innan jag skulle åka och sa att det inte stämde, tur för mej! hade haft skaplig ångest om jag kom fram och det inte var nåt när jag skippat en av dom viktigaste matcherna på säsongen..... 
Hehehe...samma här, vi hade kvalmatch men som tut va stog jag vid sidan så att jag kunde svara på alla sms och samtal
I vilket lag spelar du?
Spelar i Deje div5
sj?
Den här va häftig!
Va kör du me för däck dimensioner? Jag funderar på likadanna fälgar till min 67:a..
Jag spelar i Älgå SK så vi har nog mötts någon gång 
Minns infe vad jag kör med för däckdimension..ska kika på detta och återkomma med svar.
2012-01-30 Motorrenovering
Va iväg och köpte mig färg idag och målade motorutrymmet. Testade även att måla fläktkåpan, blir det bra så blir det att måla resterande motorgrejor i denna härligt svarta färg. Ska försöka hinna med det mesta imorn.
Sorry för den dåliga mobilbilden, batterierna va slut i den riktiga kameran. Men man ser iaf från förra bilden att det blev lite skillnad 

Vad har du använt för färg?
2012-01-31 Motorrenovering
Idag va jag ute och kollade på resultatet av målningen på fläktkåpan, tyvärr blev det ränder efter penseln (som jag anade). Får se om jag orkar rolla eller om det får vara så. Färgen som jag använde är "Flügger Metal Pro", den har jag använt när jag rollat bilar och då blir resultatet nästan lika bra som en garagelack, dock är den nog lite för tjock för att penslas på, så roller rekomenderas.
Jag rengjorde även alla detaljer från motorn idag som ska lackas, ska köpa mig färg imorn, denna gången blir det sprayfärg så får vi se hur det blir.
Tog en ny bild på motorutrymmet, där blev det helt okej.
Tog ett kort på fläktkåpam, här syns inte ränderna men dom finns 

Tog ett kort på färgen jag använder..
2012-02-01 Motorrenovering
Just nu håller jag på att lacka div. motordelar, ska ut snart igen och ta ett sista lager så får man se hur det blev sen.
Work in progresss
2012-02-02 Motorrenovering
Nu är motordelarna färdiglackerade, blev nöjd med resultatet. Nu är det bara att vänta på paketet från Classic vw som verkar ha fastnat i nån buss i Falun 

Vad är det för omvandlare från 12v till 6v som du använder? Jag trodde den stereon var 12v 
Omvandlaren som va till stereon va från 6v - 12v. Alltså bilen va på 6v och stereon på 12v därav omvandlaren. Men nu när jag har bytt motor som är 12v konverterad redan så behöver jag inte ha omvandlaren...
2012-02-11 Motorrenovering
Idag kom min polare "Spjutarn" och hjälpte mig montera ihop motorn. Vi hann med ganska mycket men till vår förvåning så fick vi se att 3:ans kolv å cylinder va skrot (Jepp, jag borde ha skruvat loss den lite tidigare än just idag) Så jag ringde runt till alla kända och okända med hopp om att dom hade något liggandes men tyvärr utan framgång. Så vi gjorde det vi kunde idag och sen ska vi sätta ihop resten när Spjutarn kommer med en hel kolv och en hel cylinder 
Detta va så lång vi kom idag

Va tvungen att lägga på fläktkåpan å se hur det kommer att bli (Kommer att lacka fördelarlocket svart också)
Kenneth "Spjutarn" i egen hög person
TILL SALU

Sidor Föregående 1 2 3
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Söttermans fake oval *Uppdaterad 2012-03-25*
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.