76

Haha det låter riktigt trevligt, synd att man inte kan delta.

Lova att ta lite kul bilder, långt kvar till sommaren än.  ICQ/an

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

77

Kungmackan skrev:

Angående alkoholfritt kommer det att finnas annat än öl och sprit i baren för de som är tråkiga och agerar chaufförer?  ICQ/an

X2

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

78

X3

Ducati Monster 1200S

79

Vill ni ha alkoholfri öl eller vad finns det för önskemål?

Det ingår för övrigt Coca cola till maten om man inte vill ha öl.

80

Michos Miche skrev:

Är det ok om man tar med sig en vän eller två? ICQ/ab Maten var slut såg jag, men det gör inget.

Det är några avhopp, så det finns mat till dina polare.

81 Senaste redigerad av masen (2012-01-13 16:19:34)

jerry! jag å mackan åker med hem men inte upp....vi lär åka upp till blg tidigt för vi har lite å fixa...

82

masen skrev:

jerry! jag å mackan åker med hem men inte upp....vi lär åka upp till blg tidigt för vi har lite å fixa...

Ok!

Ducati Monster 1200S

83

goopher skrev:

Mina vänner,

jag vill än en gång understryka att detta blir ett 100% alkoholfritt evenemang. Vi är vuxna, ansvarstagande individer som samlas enbart i syfte att diskutera klassiska Volkswagenbilar; dess ursprung, utveckling samt politiska betydelse såväl under förkrigstiden som efter. Vi kommer att visa diabilder från nämnvärda VW-händelser runtom i Tyskland, diskutera, jämföra och dokumentera nationella avvikelser i reservdelslistor samt en gång för alla försöka avgöra vad som egentligen hände med aluminiumlegeringen i stötstångsrören år 1955-1956. Så här ser kvällens program ut:

18.00-18.30: Göran Beischer håller ett kort men matnyttigt anförande benämnt "Volkswagenbussens populärkulturella betydelse"
18.30-19.00: Festlig frågetävling med Peter Dahlkvist: "Var Sitter Bulten?"
19.00-20.00: Demian Sjöberg visar intressant statistik kring barndoor-bussars svängradie
20.00-23.00: Jonas Nyström visar en 3 timmar lång 16mm-film, utspridd över 9 olika filmrullar: "Major Ivan Hirst - The Pre-war Years". (Egenimporterad Bratwurst kommer att finnas till försäljning i pausen.)
23.00-24.00: Utrymme för manligt umgänge, individuella diskussioner och rundabords-samtal kring kvällens program
24.00: Hemgång för samtliga.

Borlänges Tyska Hemvändarförening med Daniel "Franke" Johansson i spetsen kommer att sälja alkoholfritt glühwein och apfelstrudel samt bjuda på traditionell underhållning i form av knädans och nordtysk strupsång. Väl mött till en helcrazy kväll i Borlängegaraget! / Jonas

Med den där agendan skulle jag också kunna tänka mig att komma, men det verkar vara lite för lite fakta snack för min smak. Jag är en skötsamkille och vill ha det lugnt, och det där med Tyskland det skrämmer mig!

84

Ser fram emot morgondagen  !
Jag håller på att bygga en bardisk hemma nu som ska stå i mitt bås, ser ut att bli ännu en sen natt i garaget  ICQ/ab
Hoppas det finns några frivilliga flyttkarlar som kan hjälpa mig att bära imorgon, då det troligvis blir en ganska tung pjäs  ICQ/af

85

Franke skrev:

Ser fram emot morgondagen  !
Jag håller på att bygga en bardisk hemma nu som ska stå i mitt bås, ser ut att bli ännu en sen natt i garaget  ICQ/ab
Hoppas det finns några frivilliga flyttkarlar som kan hjälpa mig att bära imorgon, då det troligvis blir en ganska tung pjäs  ICQ/af

Coolt, vi kör en rätt tidig samling för att få ihop det så det löser sig, vi hörs imorrn  ICQ/ab

86

Demian skrev:

Öl är alltid gott men det funkar med cola för mig om ingen orkar köpa alkoholfritt öl. ICQ/ab

/Marcus

Guldmetallic 1303 S -73

87

Demian skrev:

Jadå, cola o kaffe funkar utmärkt

Bengt i Sala

88

Gärna några bilder från denna gathering för oss som thyfär inte kom till ICQ/ac

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

89

tyvärr är det fotoförbud på träffen! ingenting ska komma ut till allmän beskådan.. det som händer där stannar där.... ICQ/ad

90

michaelth skrev:

Att ta kort på andras junk är inte okej! Det är ju som att jag skulle be att få bilder på när folk jufflar
med sina fruar och jag inte får eller kan vara med.  ICQ/ad  ICQ/ag

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

91

Macke skrev:
michaelth skrev:

Att ta kort på andras junk är inte okej! Det är ju som att jag skulle be att få bilder på när folk jufflar
med sina fruar och jag inte får eller kan vara med.  ICQ/ad  ICQ/ag

Börjar det äntligen fastna nu efter alla nej du fått av mig  ICQ/ad

92

Ha det nu så roligt!

93

Ses om nån timma eller två ! ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

94

Inte långt kvar nu!  ICQ/ab

"Daddy Cool"

95

strax åker vi ICQ/ag

Bengt i Sala

96

Ska man duscha innan  ICQ/ag

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

97

Tack alles för en trevlig fest. Massor av bra beslut blev tagna under denna kväll  ICQ/ag

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

98

vaknar med ett leende på läpparn! tack alla som var där och gjorde denna lilla gettogether så bra!klart bästa festen pålänge!hade inte blendern gått så varm hade man kanske fixat några timmar till! nu har man helt plötsligt en höjdare på vinter oxå!! tack!

99

Ja, det här var riktigt trevligt! Stort tack till alla som kom... Ska vi köra igen ikväll månntro?  ICQ/ab

"Daddy Cool"

100

Tack för en rolig och trevlig fest. Bra ordnat av alla inblandade!

/Marcus

Guldmetallic 1303 S -73