226 Senaste redigerad av Jay (2011-09-21 21:33:06)

Nja... Jag kan ju försöka... men jag e rädd för att han e ett Audi freak.. Och då snackar vi MODERNA Audis... Så jag e rädd för att Cabben bara är ett mellanspel till andra projekt. Men huvudsaken är att han behåller intresset för bilar ICQ/ab Själv kommer jag att följa er så mycket jag kan.. Är ju uppvuxen i en 59:a (svart med elefantöron eller musöron, har inte riktig kläm på vad ni kallar dom ICQ/ab), 68:a (vit) och en 73:a (orange).. Så liiiiiite skadad e man jue ICQ/ab

Ägt en Notch för 20 år sedan... Varför sålde jag den?

Warning: getimagesize(./extensions/pun_attachment/attachments/d85d0a2493fe27f2904c4ff73b9b43e4/fd8a5de657079b9578e577d9f60f9189.attach): failed to open stream: No such file or directory in /srv/users/boxerville/apps/boxerville/public/forum/extensions/pun_attachment/include/attach_func.php on line 297

227

Eric Brolin (Erbro) Född -75. Bor i Gävle med fru och son på snart 2 år.
Som surfare är man ju tvungen att äga en surfbuss, köpte min första, en Latebay -79 vid namn ”Nasse” för 400 kr -95. Åtta år och många mil senare byttes den ut mot en T4:a biogas som tjänstgjorde fram till nyss då en T3 Reimo högtak -83 tog över.

Har även under tiden haft följande sidoprojekt: Kleinbus -77,  T3 Bus -81, T3 Reimo högtak -81 och en Typ1 1303 -73.

Nu är jag på jakt efter en T2 eller tidig T3 camper med pop-up tak. Hör gärna av er om ni har en till salu eller kan tipsa om något lämpligt objekt.

Post's attachments

t2.jpg, 62.01 kb, 560 x 363
t2.jpg 62.01 kb, 304 downloads since 2011-09-25 

t3.JPG, 81.72 kb, 544 x 407
t3.JPG 81.72 kb, 299 downloads since 2011-09-25 

t4.JPG, 27.27 kb,  x
t4.JPG 27.27 kb, 4 downloads since 2011-09-25 

Våga åk hög buss och se ner på dina medtrafikanter.
Westfalia Tin Top -72 Baja Bay
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=4668

228 Senaste redigerad av Jay (2011-10-05 20:12:43)

Jay skrev:

Jörgen här ICQ/ab Är 52 år ung, har ägt en Notch för c:a år 20 sedan men aldrig upphört att fascineras av Ferdinand Porsches koncept. Äger just nu en Golf Cab -91 (märkestrogen i a f ICQ/ab) men yngsta grabben (17 just nu) har hotat med att han vill ta över den och jag har blivit vääääldigt sugen på en typ 1:a från 66-67... Vill åka luftkylt igen. Gärna med sollucka så man inte helt tappar den öppna känslan ICQ/ab. Men det måste vara en med "liggande" framlysen annars kan det vara. Dom blir sååå råa när dom är sänkta ICQ/ab Detta verkar vara helt rätt forum för mig. Ni har goooo humor och som det verkar en fin kamratskap? Ser fram emot att följa med er på resan ICQ/ab

PS. Efter att ha kollat runt lite (Blocket o här) så kan jag ev. korrigera min tidigare notering om att det måste vara liggande lysen.. Såg en 68:a Ratlook som såg rätt skaplig ut.. Och man får ju mycket på köpet.. 12 volt o skivbromsar fram o.d. DS

PS2: Kanske skulle lägga in en bild på min sommartransport? Även om det inte är "äkta vara" så är det en ganska trevlig bil faktiskt, o perfekt för yngste sonen som förstabil (så pappa kan ägna sig åt lite äldre fordon av VW klanen) eller som han sa: om du skaffar en bubbla farsan... det e respekt!! Jaja.. dagens ungar o deras snack ICQ/ab

Post's attachments

Attachment icon Bug Run 2007 194.jpg 674.35 kb, 150 downloads since 2011-10-05 

229 Senaste redigerad av vw_johan (2013-11-01 19:02:28)

Johan söderlund  35 år bor i Haninge, Stockholm. Delar mitt vw intresse med min kära sambo. Vi har en gemensam dotter. Varannan vecka har vi hennes tidigare 4 barn.

Köpte min första vw 2003 och de va en 1303s 74. Har haft lite fler bilar fram tills nu, Typ1 73, Typ1 72, Typ1 71, Typ 1 69 och en Typ 2 62. Just nu i våra ägor har vi en Typ1 58 och en Typ2 66.

Är intresserad av de mesta in vw luftkylt. Tex leksaksbilar, vw skyltar, tavlor, klockor, frimärken mm.

Är ordförande, kassör och web admin i klubben Stockholm V-dubs. Är även stöd medlem i Norrtälje folkvagnsklubb, Typ2 klubben och Vwhk.

Post's attachments

IMG_0541.JPG, 271.39 kb, 1024 x 768
IMG_0541.JPG 271.39 kb, 263 downloads since 2011-09-29 

IMG_93712321153506test2.jpg, 69.85 kb, 720 x 477
IMG_93712321153506test2.jpg 69.85 kb, 285 downloads since 2013-11-01 

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli!

Vw Typ 1 56
Vw Typ 2 66

230 Senaste redigerad av Goggleman (2011-10-06 06:37:55)

Här kommer en Nisse som är uppvuxen i bagaget över motorn vilket satte sina spår.
Jag bor tillsammans med min sambo i Lidköping i en trea med sommarstuga. Sedan 1967 har jag levt med VW på ett eller annat sätt, mest med vattenkylt (vilket fortfarande ligger mig varmt om hjärtat) med undantag av två 1302:or för ett antal år sedan. Av dessa två skulle det bli en, men innan detta var ett faktum så sålde jag båda. Jag körde tre mil med en av dem... Men så i våras köpte jag en 1303:a av buggyjanne här på forumet efter långt letande efter något jag ville ha. Årsmodell var inte så viktigt egentligen, det viktiga var skick och stil. I Janne hittade jag också en duktig och noggrann herre som jag inte var rädd att handla av. :-)
Det kryllar ju inte av 1303:or här, de ratas ju av väldigt många trots att de är bubblornas bubbla. Rundare bil får man leta efter. Eller som Klassiker skrev, den är nästan en parodi på bubblan. Allt har svällt ut... ;-) Jag tänker i vilket fall som helst inte låta mig nedslås av detta utan ska istället plåga er med en fet dam! 5200 mil har passerat under plattan så det finns lite att ta på så att säga. ;-)

Janne körde med jp-fälgar men de ville han behålla själv (host... tack ;-) Istället skickade han med Sprint Star-fälgar som han aldrig hade haft monterade. Jag tycker att den gör sig väldigt bra med dem!
Lite lagom sänkt och den var klar! Ratt från en Passat eller Scirocco TS är monterad och tidsmässigt är den helt rätt. Nu fattas bara en Hurst-spak så att emblemet på sidan är mer än bara ett emblem.
I vinter ska jag ta hand om bottenplattan där det faktiskt finns lite rost och så kanske motorn ska få sig en yttre uppfräschning. Jag tror att den är bytt nämligen. Effekt i överflöd har den iallafall. 58.2 uppmätta hästar, inte dåligt av en originalmotor! :-)

En tur på Kinnekulle är aldrig fel!

http://forumbilder.se/images/425201161417P5edc.jpg

http://forumbilder.se/images/775201161724P1171.jpg

Å så min kära vattenvälsignade som jag ägt i 20 år. :-)
http://forumbilder.se/images/7c5201162241P1760.jpg

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

231

Fina bilar!GTI:n såg riktigt seriös ut,båge och grejer ICQ/ab Får nog dra ihop nån fikaträff nånstans i Skaraborg nästa sommar när allt fler vw verkar dyka upp här.

232

1303:an ser ju riktigt frän ut, Nisse ICQ/ab Skapa en byggtråd kanske? Om hur du renoverar bort rosten o snyggar upp motorn?

233

Hej, jag heter Kalle och är av -89 års modell, från Halmstad.
Är alldeles färsk både här och som VW ägare. Köpte mig ett litet projekt här om dagen, en typ 1 -64 som jag har tänkt göra körbar i vinter. Som sagt min första VW men gillar gamla bilar och har några fler sådana. Har nog nog en hel del att skylla polarn Alex's här på forumet för det senaste inköpet ICQ/ag Hur som helst ser jag väldigt mycket fram emot att sätta igång med renoveringen och att köra denna gamla skönhet körduglig igen. Lägger upp lite bilder och så i projekttråden för den som önskar ta sig en titt på den vackra skapelsen.
Annars pluggar jag till maskiningenjör just nu och håller på mycket med löpning.

hade gött!

Post's attachments

Screenshot.png, 850.83 kb, 853 x 507
Screenshot.png 850.83 kb, 295 downloads since 2011-10-27 

234

Hej.
Jag heter Erik Wallner och är ny i forum- och vw-världen. Jag föddes i Söderhamn 1965, flyttade till Gävle efter lumpen och bor, efter en kort mellanlandning i Härnösand, nu i Domsjö sedan 2002. Har sambo och två barn och en gammal tegelvilla som tar all tid nästan. Jag gillar alla slags gamla bilar fram till 70-talet ungefär (även om 80-tarna börjar bli gamla dom med, men dom var ju ny när jag tog körkort ICQ/ag ) Jag har haft två gammbilar, en Opel rekord -61 och en -56 Cheva 210 handyman men det var över tjugo år sen.
I våras började det suga i gammbilstarmen igen och jag var bara ett samtal ifrån att bjuda på en 61'a impala när grabben sa, -pappa du kan väl köpa en bubbla istället. Och så blev det. Jag åkte till Vetlanda och hämtade en 61'a med soltak ICQ/ab  ICQ/af
Egentligen är jag en orginalfantast (är det det som kallas termos i vw-kretsar? Default/hmm )men det blev en något sänkt och ombyggd ändå. Jag gillar sänkta och ombyggda också, jag gillar ju allt som är gammalt och brummar... ICQ/ag
Jag är helt oduglig på att skruva  Default/yikes  men jag hoppas kunna hålla den rullande och fixa lite småfel och ändra lite grejer ändå. Jag vill ju köra varje sommar.
/Erik

Post's attachments

61_Opel_Record_1700.jpg, 60.62 kb, 493 x 257
61_Opel_Record_1700.jpg 60.62 kb, 301 downloads since 2011-11-02 

DSC00923.JPG, 132.71 kb, 715 x 401
DSC00923.JPG 132.71 kb, 299 downloads since 2011-11-02 

skanna0001.jpg, 82.76 kb, 493 x 308
skanna0001.jpg 82.76 kb, 286 downloads since 2011-11-02 

VW typ 3 1600 TLE 1971

235

EW skrev:

Hej.
Jag heter Erik Wallner och är ny i forum- och vw-världen. Jag föddes i Söderhamn 1965, flyttade till Gävle efter lumpen och bor, efter en kort mellanlandning i Härnösand, nu i Domsjö sedan 2002. Har sambo och två barn och en gammal tegelvilla som tar all tid nästan. Jag gillar alla slags gamla bilar fram till 70-talet ungefär (även om 80-tarna börjar bli gamla dom med, men dom var ju ny när jag tog körkort ICQ/ag ) Jag har haft två gammbilar, en Opel rekord -61 och en -56 Cheva 210 handyman men det var över tjugo år sen.
I våras började det suga i gammbilstarmen igen och jag var bara ett samtal ifrån att bjuda på en 61'a impala när grabben sa, -pappa du kan väl köpa en bubbla istället. Och så blev det. Jag åkte till Vetlanda och hämtade en 61'a med soltak ICQ/ab  ICQ/af
Egentligen är jag en orginalfantast (är det det som kallas termos i vw-kretsar? Default/hmm )men det blev en något sänkt och ombyggd ändå. Jag gillar sänkta och ombyggda också, jag gillar ju allt som är gammalt och brummar... ICQ/ag
Jag är helt oduglig på att skruva  Default/yikes  men jag hoppas kunna hålla den rullande och fixa lite småfel och ändra lite grejer ändå. Jag vill ju köra varje sommar.
/Erik

Du ångrar dig inte ICQ/ab underbara bilar!

Blank  Typ1 -59.
Late bay buss -74
Och Late bay DH -73
Inte lika blank Split Eh -63. Såld

236

Redwee220 skrev:
EW skrev:

Hej.
/Erik

Du ångrar dig inte ICQ/ab underbara bilar!

Jodå kanske lite, men opeln var ganska rostig under och chevans elsystem var inte så friskt och det är ju det där med skruvandet... Default/hmm
Och i garaget mitt ryms det bara en bubbla ICQ/ab

VW typ 3 1600 TLE 1971

237

Peter Löberg heter jag, är i skrivande stund 52 år. Jobbar som verkstadschef, är gift och har 5 ungar. I garaget står för närvarande en Belair 56:a i originalskick och en typ1 från 58:a Ute på gården 2 husvagnar, en släpkärra samt tre bruksToyotor. Har sysslat med bilar sedan jag var 16 år gammal och köpte min första vw 1979, började dock inte på allvar med dom som hobby förrän i början av 2000 talet då en till oval ombyggd 67 kom i min väg.
Var en av initativtagarna till Uppsala baserade vw klubben Bugbite, har haft många roller där genom åren och är för närvarande vice orförande samt skribent på hemsidan.

Post's attachments

1271.jpg, 972.74 kb, 1024 x 683
1271.jpg 972.74 kb, 296 downloads since 2012-01-05 

DSC_0025.JPG, 333.46 kb, 1440 x 964
DSC_0025.JPG 333.46 kb, 308 downloads since 2012-01-05 

Panamabeige typ1 -65, Röd/vit Chevrolet Belair 1956
+ många Toyotor

238

hej ja jag får väl lägga upp en presentation nu när man skrivit runt här inne lite...

Jag heter mats halleröd och är från 87. just nu bor jag i göteborg men kommer snart flytta ner mot Ljungby trakten med min sambo. Har hållt på med bilar till och från hela tiden sen tidiga tonåren, men då har det mer varit folkrace och volvo.
har varit inne på folkor i några år men då har det mer varit T3or av den vattenkylda typerna.. har en luft kyld sådan men den står och väntar på att bli till fixad, och det var nu några månader sedan jag hade turen att trilla över en bubbla en 1302 från 72.

Kommer slänga upp en projekt tråd snart när man kan börja fixa med bilen.. står under bar  himmel i biskopsgården så det är ju inte de mest optimala stället att stå och meka..

bild kommer att komma upp snart.

tack för all hjälp man redan fått från trevliga medlemmar här// Halle

239

Halle skrev:

hej ja jag får väl lägga upp en presentation nu när man skrivit runt här inne lite...

Jag heter mats halleröd och är från 87. just nu bor jag i göteborg men kommer snart flytta ner mot Ljungby trakten med min sambo. Har hållt på med bilar till och från hela tiden sen tidiga tonåren, men då har det mer varit folkrace och volvo.
har varit inne på folkor i några år men då har det mer varit T3or av den vattenkylda typerna.. har en luft kyld sådan men den står och väntar på att bli till fixad, och det var nu några månader sedan jag hade turen att trilla över en bubbla en 1302 från 72.

Kommer slänga upp en projekt tråd snart när man kan börja fixa med bilen.. står under bar  himmel i biskopsgården så det är ju inte de mest optimala stället att stå och meka..

Ljungby säger du? Trevligt med fler vw's här nere!! ICQ/ab

Typ1 -66  -  Typ1 -57 "stort hål i taket"

240

Tjena, mitt namn är Andreas Karlsson och jag bor i hus strax utanför Karlshamn i vackra Blekinge  med sambo och en lite bebis på 8 månader ICQ/ag . Jag har pysslat med svansmotor folkvagnar sedan mitten av 90 talet. Jag har snöat in meg på Typ 3 modellen för att den är lite större och ovanligare. Jag är stolt ägare till ett gäng bilar: Vw 1500s 64:a med orginal sollucka och en orenoverad sjöblå 1500s, bägge är i trafik så klart. Har även ett par rostfria mer eller mindre tomma notch karosser som blivande objekt och en Variant och två vettiga 1600 TL. alla är kortnosbilar. Just nu håller jag på med att få ut en variant i trafik igen, men det tar sin tid med barn och familj. Jag lyckas inte lägga upp bilder, jag e inget dataprofs men det står: att den valda filen är för stor att laddas upp.  Grrrrrr  ICQ/ac

241

Flat4 skrev:
Halle skrev:

Ljungby säger du? Trevligt med fler vw's här nere!! ICQ/ab

Håller med till 100%!!  ICQ/af

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

242

Andreas karlsson skrev:

Jag lyckas inte lägga upp bilder, jag e inget dataprofs men det står: att den valda filen är för stor att laddas upp.  Grrrrrr  ICQ/ac

Jag är inget dataproffs heller men jag har använt paint som jag tror finns i alla datamaskiner. Där finns en funktion för att ändra storlek på bilder. Jag tror det funkar om den är mindre än 1 MB. Men spar en kopia först och prova med så du inte förstör orginalet.
Lycka till!

VW typ 3 1600 TLE 1971

243

Jag lyckas tyvärr inte kopiera in bilden i paint. Mer förslag tack.

244

Testa igen.

Post's attachments

Attachment icon 061.JPG 893.28 kb, 127 downloads since 2012-01-17 

245

hjälper till med bilden lite ;

http://i41.tinypic.com/2m2c6mg.jpg

riktigt snygga bilar ,särkilt den röda , mums !  ICQ/ae

johan W brukar var en duktig man med att  ladda upp bilder  ICQ/ab

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

246

kimboow skrev:

http://i41.tinypic.com/2m2c6mg.jpg

riktigt snygga bilar ,särkilt den röda , mums !  ICQ/ae

X2

Andreas karlsson skrev:

Testa igen.

Minska den lite till så fungerar det typ 50% till

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

247

Hejsan! mitt namn är Anton Grennborg, bor i jönköping. Fyller 20 i år och jobbar som CNC-operatör.
har precis varit och inhandlat min första bubbla.
http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/408674_10150520246929849_739894848_9281493_801564072_n.jpg
precis hemtagen efter en ca 70 mil lång resa med släpvagn! ICQ/ab

248

Välkommen, Anton ICQ/ab

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

249

Grymt objekt Anton är ju skit tuff, välkommen

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

250

Hello, I'm Joerg from Germany. I accidentally found this forum.
I own a '65 split window bus, which is not yet finished.
Still looking for a panel split bus.
last year I have an Alfa Romeo Giulia Super sold to Sweden.
Now I hope I can also buy something from you.
My English is not good and I can not, unfortunately, Swedish
Greetings Jörg

Post's attachments

Attachment icon 025.jpg 399.21 kb, 148 downloads since 2012-01-29 

Ich weiss das die Stimmen in meinem Kopf nicht real sind, aber sie haben immer so geile Ideen.