1 Senaste redigerad av ADEvolk (2012-02-13 21:01:37)

Min kompis har en bussmotor över. Den har suttit monterad i en baypickup, okänd årsmodell. Vet ej heller literantalet men tror det är en 1800! kanske någon annan som vet? Motorn fungerade när den togs ut för ca ett år sedan. Motorn är från början en insprutare men går med förgasare just nu (funkar bra)
http://i42.tinypic.com/ab57ax.jpg
Det ingår diverse delar, se bild. Även avgassystem ingår och en extra motor som sitter fast.
http://i44.tinypic.com/2mcd8x0.jpg
Motorn hämtas utanför Ängelholm.
För snabba svar ring ägaren Robin 0730891458, annars ta det via mig men då tar det längre tid ICQ/ad

Pris 1500:- för hela rasket!

MVH Robin och Dennis

Stolt medlem av kompisgänget som kallar sig "Munka-Ljungby Luftkühler"

2

Om den från början är en insprutare så är det ingen 1800. Sen kan du hälsa Robin, du vet vad...annars hamnar grejorna på tippen!

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

25hpman skrev:

Om den från början är en insprutare så är det ingen 1800. Sen kan du hälsa Robin, du vet vad...annars hamnar grejorna på tippen!

Menar du då att det är en 2000?
Är du hemma någon kväll i veckan?

4

Jepp, och antagligen alla kvällar...

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Med den där oljepåfyllningen och oljesticksplaceringen tycker jag att det ser ut som en typ 4 motor från en VW 411/412. Mest troligt en 1700 om det suttit insprutning på från början.

Split bubbla, juni -50 pastell grön, under genomgång.

6

Firken skrev:

Med den där oljepåfyllningen och oljesticksplaceringen tycker jag att det ser ut som en typ 4 motor från en VW 411/412. Mest troligt en 1700 om det suttit insprutning på från början.

Robin fick med motorn i ett köp av en variant 1600 -71a. Säljaren sade då att han plockat motorn ur en baypickup, men mycket kan ju ha hänt där innan. Vi vet som sagt inte mer om den.
Tack för svaren  ICQ/ab

7

Vad är det för motorkod??

Gasar till det rasar!

8

VWbusst2 skrev:

Vad är det för motorkod??

Robin kunde inte hitta någon, jag ska upp och kolla på den i veckan, då letar jag upp koden!