1

Jag ska korta in framvagnen och lägga i dubbla sänksatser på min oval alltså ledbult, har mätt upp och att korta den med allt orginal så är det max 20mm kortning som gäller och jag vill ha 60-80mm...

Har tänkt raka stötdämpartornen eller lägga infästningen av stötdämparen i hjulhuset vad blir bäst

Hur har ni gjort era och hur mycket har ni kortat in dem? Gärna bild om möjligt..


Ps Berätta gärna om väg egenskaperna också!

//micke

If it sounds good it is good!

2 Senaste redigerad av johan_l (2011-01-22 20:03:28)

Minsta möjliga modifikation bara för att få in 5.5" BRM på en ghia....

http://farm3.static.flickr.com/2390/2188329810_a142b6597c_o.jpg

Måtten finns i tråden nedan som är kopierad i sista stund från det numera nedlagda MB...

http://www.vwtyp1.com/forum/viewtopic.p … d264f230db

Själv har jag aldrig förstått varför man smalnar mer än fälgarna kräver, och troligen får man ju rätt kass väghållning om man smalnar så mycket... Och köra utan stötdämpare? Varför? Eller kapa sönder hjulhusen? Byter man torn helt lär man väl kunna ta ytterligare 1-2 cm minst... utan att tappa stötdämpare mm...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

3

Kortat 5,5" dock så kapade jag i hjulhusen. Väg egenskaperna är som före kortningen. Kör med 165-50-15 och sprintstars fram.
http://img413.imageshack.us/img413/894/soon.jpg

Bubbla -62
Buss -60