Brosol oljepumpar ska man passa sig för! Drivaxeln brukar vara 2-3 mm för kort + att den platta delen som ska gå in i kamdrevet är fasad på ett idiotiskt sätt som gör att pumpdrevet pressas mot locket. Kan fixas med svets,men man ska väl inte behöva svetsa på en ny pump!
Var köpte du denna kvalitetsprodukt? 
Detta blir nog en intressant tråd..
Bra att veta vad som inte håller måttet
Men, borde inte tråden ligga under "verktyg & produkter"
Det är ju skitprodukter som är tänka att diskuteras.
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"
Detta blir nog en intressant tråd..
Bra att veta vad som inte håller måttetMen, borde inte tråden ligga under "verktyg & produkter"
Det är ju skitprodukter som är tänka att diskuteras.
Jo,kanske det..Flytta den gärna...
Var köpte du denna kvalitetsprodukt?
cip1 eller Dalhems...Kommer inte ihåg. 
Kina kopia på melling olje pump
Den axelen är inte i Centrum toleransen på dreven är större än max slitage sen går den så tungt att dra runt så man kan tro att det är ett
lass sand i den
KÖP INTE
inköps ställe CIP 1 och classik
// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
När det gäller oljepumpar så har jag alltid kört med Schadeckpumpar. Aldrig några problem. Mellingpumparna anser jag vara rena skräpet, typisk yankeeprodukt tung, trögdriven, och inte särskilt effektiv. Hade en på racemotorn en säsong och hade konstant problem med oljtryck, bytte till 26mm schadeck och problemen försvann. Hellre liten och rapp än stor och slapp. Tycks även gälla för oljepumpar.
Jag kan bara ställa sälla mig till skaran som tycker att Brosol oljepump är rena dyngan. Fick lämna tillbaka den direkt. Den gick knappt att snurra för hand. Satte in en Schadek pump istället och den gick inte ens runt kvateret innan den skar och tappen in i kammen gick rakt av. Hade tur att inget värre hände. Hade en ny Melling på hyllan som monterades in istället och den fungerar utan problem ännu. Jag tror att PPR var nere och lekte med mig då om jag inte minns fel 
9 2012-01-07 18:23:52 Senaste redigerad av PPRMicke (2012-01-07 18:28:23)
När det gäller oljepumpar så har jag alltid kört med Schadeckpumpar. Aldrig några problem. Mellingpumparna anser jag vara rena skräpet, typisk yankeeprodukt tung, trögdriven, och inte särskilt effektiv. Hade en på racemotorn en säsong och hade konstant problem med oljtryck, bytte till 26mm schadeck och problemen försvann. Hellre liten och rapp än stor och slapp. Tycks även gälla för oljepumpar.
Du kanse fick en kina pump (melling) har sålt sådana

och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Nu när vi ändå kräcks på skit
Empis stötstångs rör i plast tycker jag skall ligga i soptunnan
slaknar som slak K¤% i värmen från cyllana
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Jag kan bara ställa sälla mig till skaran som tycker att Brosol oljepump är rena dyngan. Fick lämna tillbaka den direkt. Den gick knappt att snurra för hand. Satte in en Schadek pump istället och den gick inte ens runt kvateret innan den skar och tappen in i kammen gick rakt av. Hade tur att inget värre hände. Hade en ny Melling på hyllan som monterades in istället och den fungerar utan problem ännu. Jag tror att PPR var nere och lekte med mig då om jag inte minns fel
Den var väll billig
Det var väll inte bara det som var fel om jag inte minns fel
hur var det med nålventilerna ??????
// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
12 2012-01-07 22:10:13 Senaste redigerad av nisslars (2012-01-07 22:10:44)
Tänk aldrig tanken att köpa kylplåtar märkta "Made in Taiwan". Begreppet passform togs aldrig upp under produktutvecklingen.
Råkar du ha fått in något dylikt i garaget se då för fan till att destruera dem fortast möjligt. Jag tror att snedögonen använt gamla verktyg för brödrostar för att pressa plåtarna. Alla Paruzzi plåtar är skit vilket de flesta försäljare i Sverige har på hyllan.
Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Tänk aldrig tanken att köpa kylplåtar märkta "Made in Taiwan". Begreppet passform togs aldrig upp under produktutvecklingen.
Råkar du ha fått in något dylikt i garaget se då för fan till att destruera dem fortast möjligt. Jag tror att snedögonen använt gamla verktyg för brödrostar för att pressa plåtarna. Alla Paruzzi plåtar är skit vilket de flesta försäljare i Sverige har på hyllan.
Helt rätt!Även om man köper ett helt kit till en motor så passar dom inte ihop.Mycket bättre att lägga ner jobb på gamla och rostiga originalplåtar.
Biltemas bränsleslang samt vaccumslang.
Torkar sönder på en sommar eller så, känns måttligt roligt när det regnar soppa över hela motorn.....
* Saab 02:aDrivaxeldamasker "made in Brazil" borde vara förbjudna att sälja.
Visst, jag blev varnad utav försäljaren och rekommenderad de tysktillverkade som jag brukar köpa men tänkte att jag testar ändå. Efter 2 månader utomhus på en bil som inte rörde sig en meter så var det sprickor rakt igenom gummit!!! 
Det där kan jag reda ut... Drivaxeldamaskerna du refererar till var gjorda av en gummikvalitet som inte tålde UV-ljus.
Det där kan jag reda ut... Drivaxeldamaskerna du refererar till var gjorda av en gummikvalitet som inte tålde UV-ljus.
Just det.... I Brasilien så har man ingen UV-strålning! 
Biltemas bränsleslang samt vaccumslang.
Torkar sönder på en sommar eller så, känns måttligt roligt när det regnar soppa över hela motorn.....
Jag har råkat ut för bägge delarna med biltemas soppaslangar... en håller och den andra är ... sprucken...
tror det är etanolen som dödar soppaslangen.
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad
Jalla skrev:Biltemas bränsleslang samt vaccumslang.
Jag har råkat ut för bägge delarna med biltemas soppaslangar... en håller och den andra är ... sprucken...
tror det är etanolen som dödar soppaslangen.
Men man tycker ju att biltema borde ha en bränsleslang som klarar etanol...Det gör ju tex matstrupen...
Jag undrar om det inte är en prisfråga?Dom olika kedjorna vill köpa in så billig slang som möjligt för att tjäna mer pengar,men håller slangen inte ens över sommaren så har dom ju skitit sig själv på tummen.
Jag köper slangarna på AD..och har aldrig haft problem med slangar som spruckit. Enemas Problemas eller va fan dom säger.. 
20 2012-01-09 19:13:58 Senaste redigerad av Rejkfantasten (2012-01-09 19:19:23)
Angående Brosol. Vad tycker herrarna om deras soppapumpar? Har en på "nymotorn" så det vore kul att höra lite åsikter.
Jag har både soppapump o förgasare från Brosol, de funkar klockrent.
Jag köpte en nytillverkad vakumdosa som inte passade alls fast tillverkaren hade garderat sig med att borra två hål. Båda på fel ställe.
Hur svårt kan det vara?

Sunny 1303LS -74
Rusty 1303S -73
Fodervärd VWHK:s buss
Det är ju fel typ. Hålen sitter annorlunda på olika typer. Hur svårt kan det vara att lämna korrekt fördelarnummer? 
De med rätt hål är mer än 3 ggr dyrare. Jag köper dem med dubbla hål och borrar extra hål så att den passar.
Modern cars are nothing but visual pollution !
O du tror väl inte att vacuumsignalen ändras då?