Kul att du fått den nya inredningen, det ser jättebra ut. Ska bli spännande att se den färdig!
Ja det tycker jag med, ja det får du se snart! 
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Dennis Fattigmanscab-63
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kul att du fått den nya inredningen, det ser jättebra ut. Ska bli spännande att se den färdig!
Ja det tycker jag med, ja det får du se snart! 
var en som målade sitt buss innertak med häftgrund sen "vanlig"vägg/takfärg.. iofs e den färgen ganska så porös så man kan tänka sig den drar åt sig fukt/smuts.. men kan ju brytas i alla kulörer..tar man en med lite glans kan det nog bli jättebra..
som innan ingen kritik det du gör brukar ju bli jättebra.. bara funderade lite..
här i feber ruset.. 
var en som målade sitt buss innertak med häftgrund sen "vanlig"vägg/takfärg.. iofs e den färgen ganska så porös så man kan tänka sig den drar åt sig fukt/smuts.. men kan ju brytas i alla kulörer..tar man en med lite glans kan det nog bli jättebra..
som innan ingen kritik det du gör brukar ju bli jättebra.. bara funderade lite..här i feber ruset..
Haha ja det finns lika många lösningar som det finns folk!
Nej ingen fara
Ser riktigt bra ut! vart köpte du fälgarna?
Blivit lite mek i helgen, färdig med köket nu så nu jävlar ska brunbubblan få sig lite omsorg.
Jag började med att fixa detaljer som skulle varit gjorda men inte orkats med innan.
Bla förgasaren som efter ombyggnaden till vxlströms generator tog i generatorn...
Och eftersom jag är uppväxt med en far som lever efter filosofin: Köp så lite som möjligt, använd det du har istället!
Så jag letade upp passande gummibit och skar ut två distanser, satte längre pinnbultar i "knasar'n" och voila! Det går fritt nu.
Fixade även torkaren, lyckades inte få den att fungera som tänkt. Den slutar inte veva när du väl startat den, mekanismen som ser till att torkarna återgår till "nedläge" när man stänger av vill inte som jag. Men kopplade den med vanlig strömbrytarfunktion sålänge.
Ser riktigt bra ut! vart köpte du fälgarna?
De köptes för ett år sedan på http://www.cip1.com/ som ligger i stora kontinenten i väst. Blev dock snopen när de på classicVW började sälja dem två veckor efter jag fick hem mina, vilket hade blivit billigare då jag hade sluppit betala tullavgift osv. Så mitt tips: köp dem på classicVW.
Idag kunde jag bara inte hålla mig! Förgasare som fungerar, stolstomme att sitta på, batteri i bilen och torrt väder ute......reptilhjärnan slog in............JAG BARA MÅSTE KÖRA MED DEN......NUUUU
Detta var första gången jag körde bilen någonsin och jävlar vilken glädjeflod som forsade genom kroppen!
Smakfullt! 
Smakfullt!
Tackar och bockar!
Nu blev jag godissugen,
Jag ringer snuten! 
Härligt mannen
3200 för inredningen, vad ingick då?
Mvh Stefan
Mycket stilig vagn!
Kan tänkas att det var en skön känsla !:)
Fint åk ! 

3200 för inredningen, vad ingick då?
Mvh Stefan
Jag kapar din tråd lite Dennis!
Jag har även köpt Harringtons inredning till min bubbla och detta är vad som ingår i priset:
Kvalitéten är mycket hög och det var hyffsat enkelt att montera.
Så här blev resultatet i min bil, med nya stoppningar från TMI och nymålade stommar
Fantastiskt jobbat Dennis! Bilen blir helrätt, kort o gott. Underbara fälgar till den färgen!
Jag säger detsamma, får komma ut en dag och kolla!
/Olsson
Ursäkta inntrånget men var köper sådan innredning???? super coolt!!! 

Ja mer info om de som tillverkar inredningen. Ser ju skit bra ut
Jaha, jag fortsätter här med att ta ordet från Dennis ett slag...
Som Dennis (som egentligen heter ADEvolk här) skrev i tidigare inlägg så kommer inredningarna
från Harrington Group i Vietnam. Tillverkningen är förlagd där men huvudkontoret finns i London
vilket jag tror är en anledning till att det är så lätt att beställa därifrån. EU-regler gäller väl...
Dom tillverkar inredningar och kofångare i rostfritt stål till en hel uppsjö olika klassiska bilar
främst europeiska (även Volvo & Saab).
Bättre kundsupport vet jag ej om jag upplevt och dom har snabba leveranser, samtidigt så ser dom
till att man verkligen får rätt grejor.
Kolla www.groupharrington.com
Tackar för det Olsson!!!! 

Tack alla för positiv feedback! Värmer en skånings hjärta
Bra innitiativ Fredrik (olzzonvw) bara kapa på så slipper jag skriva det
Det var för övrigt olzzonvw och tompa som var pionjärerna i dessa trakter när det kommer till dessa inredningar, ni vågade köpa först. Därefter var det inget snack om var jag skulle köpa inredning!
Sen har jag för mig att några tokar från samma stad som självaste Per Gessle har sytt sina inredningar själv (VWGoran?) stor TUMME upp för detta beundransvärda innitiativ!
Nåväl nog med ryggdunkande nu, denna kväll gav jag mig på att klä lite sittdynor.
Började med dessa då det verkade lättast. Stommarna är strippade och lackade sen innan, jag bestämde mig för att gå samma väg som tompa och behålla den gamla stoppningen och lägga till 3cm skumgummi (Jysk).
Drar i 1,5mm ståltråd i fållan och sen bara kränger på, kollar lite efter hand så att det blir rakt och inga rynkor.
Haka fast i orginal hakar, banka till dem lite, spänn ståltråden och fäst ändarna. Banka sedan till hakarna en sista gång för fixering. 
Efter 40 min jobb (inkl kaffe) ser det ut såhär:
Ska i skrivande stund börja på baksätet, saknas några lister till ryggstöden fram som jag tänkte tillverka på jobbet imorgon (på rasten om chefen kollar
)
Nu är även besiktningen bokad för denna kärra, 5e Maj.
Bra med en fast deadline för projektet.
Så får vi hoppas att körförbudet som hängt i sedan 1e Nov 1986 upphävs denna dag 
Tokar från per Gessles hemstad..... Ja det måste ju vara jag å harved det 
Riktigt fint jobbat, dennis
Tokar från per Gessles hemstad..... Ja det måste ju vara jag å harved det
Riktigt fint jobbat, dennis
Precis! Harved var det ja, kom inte ihåg hans namn. Men nu gör jag 
Det här blir riktigt bra! Hoppas man kan kolla in den närmare på nån träff i sommar 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Dennis Fattigmanscab-63
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.