226

Ibland är det till och med OK att inte gå ut i garaget alls,utan bara fundera...  ICQ/ab

vilken tur... annars hade jag varit på hal is..och det kan ju vara både glatt och otrevligt.. ICQ/ae

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

227 Senaste redigerad av GB (2012-11-02 17:51:39)

Var ut en sväng till garaget idag när jag fick lite tid över, kapade ur bromsköldarna för den nya placeringen av kulbultarna och då jag slog sönder en gänga på en av styrlederna när dessa togs av byttes även den så nu ska väl allt monteras ihop inom kort  ICQ/ag
Actionbild, vill poängtera att det var andra gången i mitt liv jag kapar nått med vinkelslipen... sååååå erfaren är jag...  ICQ/ad
http://i50.tinypic.com/wix3yg.jpg

228

Cool bild i alla fall ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

229

Gjorde precis samma operation med mina bromssköldar idag!

Ska bli kul att se hur din buss blir!
Vi har ju ganska samma uppsättning med sänkprylar, men du ligger lite före i att få ner den på hjul...

230

Nisse skrev:

Gjorde precis samma operation med mina bromssköldar idag!

Ska bli kul att se hur din buss blir!
Vi har ju ganska samma uppsättning med sänkprylar, men du ligger lite före i att få ner den på hjul...

Fast jj64 ligger först  ICQ/ae

231

Default/lol  jag gjorde samma sak jag med idag.
Men jag använde en plåtsax.

Jan Jacobsson Borås

232

Tre Amigos!

ICQ/ag

233 Senaste redigerad av Demian (2012-01-06 00:26:34)

GB skrev:

Actionbild, vill poängtera att det var andra gången i mitt liv jag kapar nått med vinkelslipen... sååååå erfaren är jag...  ICQ/ad

Det syns. Normalt så håller man i handtaget med högerhanden  ICQ/ab

Är du vänsterhänt, så kan du vända på vinkelslipen och sätta handtaget på undersidan.

234

Demian skrev:
GB skrev:

Är du vänsterhänt, så kan du vända på vinkelslipen och sätta handtaget på undersidan.

gör man? va fan...så går det när man ska vara själv i garaget och försöka sig på saker... får väl an testa att byta fattning nästa gång då  ICQ/ad

235

GB skrev:

Var och fixade lite smått och gått i båset, pallade även upp fronten på bussen inför jakten på bättre dropplistemått, sen blev jag trött och åkte hem... kontorsråtta som man är orkar man inte med så mycket fysiskt jobb  ICQ/ae
http://i39.tinypic.com/vxp4p3.jpg

de e en hård buss de här  ICQ/ag  ICQ/af

236

kennykrom skrev:
GB skrev:

Var och fixade lite smått och gått i båset, pallade även upp fronten på bussen inför jakten på bättre dropplistemått, sen blev jag trött och åkte hem... kontorsråtta som man är orkar man inte med så mycket fysiskt jobb  ICQ/ae

Thanks, tanken är väl att den ska bli aningen hårdare också  ICQ/ae

237

GB skrev:
kennykrom skrev:
GB skrev:

med dom fälgarna och splittframvagn = badass!  ICQ/ag

238

kennykrom skrev:
GB skrev:
kennykrom skrev:

ingen splittframvagn, droppade spindlar  ICQ/ab

239

GB skrev:
kennykrom skrev:
GB skrev:

Aha , hur mycke sänker spindlarna ? ICQ/ab

240

kennykrom skrev:
GB skrev:
kennykrom skrev:

Nästan 10cm så jag håller tummarna att jag har nog med höjdjustering på sänksatserna  ICQ/ad

241

Kör på nu! Vill se den på hjul på garagefesten  ICQ/am   ICQ/ag

242

Sänke skrev:

Kör på nu! Vill se den på hjul på garagefesten  ICQ/am   ICQ/ag

Det vill jag också!   ICQ/am    ICQ/ag

243

GB skrev:
kennykrom skrev:
GB skrev:

Nästan 10cm så jag håller tummarna att jag har nog med höjdjustering på sänksatserna  ICQ/ad

sweet! ICQ/af

244

lowang skrev:

Cool bild i alla fall ICQ/ab

X2 ICQ/ae
Men det bygger upp en massa matrial i skyddet så man brukar vrida det så det sprutar mot ett säkert ställe...................dom flesta garagebränder startar nog med vinkelslipen och blir stora pga att man åker hem för tidigt Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

245

Kämpa på nu
Vill se den ner slammad till garage festen ICQ/ab

70:a Cab, Gazzer, Variant

246

Målet är att den ska stå på hjul på garagefesten, har en eller två kvällar som jag borde få tid att åka ut  Default/hmm
Jo du Johan, hängde kvar rätt länge i garaget efter då jag hade det i baktanken  ICQ/af

247

Demian skrev:
GB skrev:

Jag är högerhänt och håller också handtaget med vänsterhand och slipen med höger. Har aldrig tänkt på det, trodde alla höll så. Och jag har kört Mycket vinkelslip!! ICQ/af
Cool buss!

248

VisbyNiclas skrev:
Demian skrev:
GB skrev:

Jag är högerhänt och håller också handtaget med vänsterhand och slipen med höger. Har aldrig tänkt på det, trodde alla höll så. Och jag har kört Mycket vinkelslip!! ICQ/af
Cool buss!

Bläddrade uppåt och kollade vad ni pratade om... Jag håller också som Göran, och har slitit ut många vinkelslipar....  ICQ/af

249

Vart ut ett par vändor och idag sänktes den ner på däcken... och då menar jag PÅ däcken  ICQ/ad
Så den får lov att höjas lite men bromsslangarna blir lite för korta då så det måste också fixas.
En bild där vi la en träkloss under framvagnen för att se en höjd som funkar, framvagnen ligger som väntat väldigt nära backen så aningen högre ska den väl tyvärr  ICQ/ad 
http://i43.tinypic.com/ampbw4.jpg

250 Senaste redigerad av Nisse (2012-01-11 21:06:37)

Bild på hur det ser ut på lite avstånd TACK!

-Det här är ju skitspännande!

ICQ/ag

Tar däcken alltså i skärmarna som det är nu?