Tänkte svetsa i en svetsmutter för uttag för en lamdasond.Jag har en phatboy dämpare tänkte sätta den på kröken före ljuddämparen pekande neråt eller pekandes framåt.Kan man placera den så eller finns det några riktlinjer på var den ska sitta.
Tänkte svetsa i en svetsmutter för uttag för en lamdasond.Jag har en phatboy dämpare tänkte sätta den på kröken före ljuddämparen pekande neråt eller pekandes framåt.Kan man placera den så eller finns det några riktlinjer på var den ska sitta.
Den skall monteras vinkelrätt mot röret typ uppåt eller 45grader vinkel
om lamdasonden monteras lägre än 45g så är det storrisk att det kommer kondensvatten i sonden och den brinner upp
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ok.Jag var ut till garaget o tog en bild för att posta men jag får inte in den
bilden.Jag kanske löser det sedan.Har tänkt att det kan vara bra med lamdamutten o plugg så man kan koppla in en lamdasond när man ska mappa.Är det overkill att ha en egen bredbandslamda [förgasarmotor gatbil].Isåfall vilken sort kan väl vara bra när man laborerar med olika munstycken halsringar mm.MVH Hasse
![]()
![]()
![]()
![]()
bilden.Jag kanske löser det sedan.
klistrar in en hjälp med bilden
gå in på tex http://imageshack.us/ klicka på Browse då får du upp en lista där du letar fram bilden i din dator, dubbelklicka på den och tryck på Upload nov. Kopiera den länk som är i fönstret bakom Direkt link. Sen går du till din tråd klicka på den 10onde ikonen, sätt markören imellan ][ och klistra in
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
![]()
![]()
![]()
![]()
bilden.Jag kanske löser det sedan.Har tänkt att det kan vara bra med lamdamutten o plugg så man kan koppla in en lamdasond när man ska mappa.Är det overkill att ha en egen bredbandslamda [förgasarmotor gatbil].Isåfall vilken sort kan väl vara bra när man laborerar med olika munstycken halsringar mm.MVH Hasse
Hej Hasse
Det är inte overkill att ha en egen bredbandslamda
Om man har den i så kan man se att man har problem med nålventilen eller förhögt soppa tryck som exempel
I dag är b lamderna ganska biliga att köpa
plus att man kan ha dom som bilen rullande effektbänk med rätt programvara typ innovatemotorsports lamda
En länk http://www.hqtec.se/c-3-lambda-display.aspx
PS du kan även logga info om motorn med dessa prylar
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Ok Micke.Jag ska nog skaffa en egen bredbandslamda bra länk tackar. Johan Måste bjuda hem brorsan på fika så han kan läsa ditt inlägg och visa mig vad du menar
.Jag är värdelös på datorer 
Ok Micke.Jag ska nog skaffa en egen bredbandslamda bra länk tackar. Johan Måste bjuda hem brorsan på fika så han kan läsa ditt inlägg och visa mig vad du menar
![]()
.Jag är värdelös på datorer
Hej Hasse
Ett tips Du kan ladda hem manualerna på prylarna och läsa innan du köper något
Programvaran logworks 3,6 använder man också till bromsbänkar och i bilen som logga typ bränsletryck/motoreffekt
Ps Om du skall köpa bredbandslamda kolla att sonden(lamdan) är en 4.2 Om den är 4.6/4.8 är den till diesel och den visar fel mätvärde
över 675grader C
Har du några mera frågor om B lamda så är det bara att kasta iväg ett mail
//// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke