1

Klaffen på båda mina luftinsläpp är helt slapp, den låser varken i öppet eller stängt läge.
Jag hade loss och kikade men kunde inte fatta hur det skulle kunna låsa i något av lägena, hur är det tänkt att de ska fungera?

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

2

Jag formulerar om... ;-)

Har era spjäll lika odistinkta lägen som mina?

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

3

De ska vara så.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

4

Ganska lustigt då att det finns en spak på dem... Med tanke på VW:s spariver så kunde de ju sparat en slant på att skippa dem.
Jag får nog modda dem lite så att de går trögt eller liknande, man kan inte få nog med luft på framrutan när det immar på. ICQ/ad

Tack Svwerker! ICQ/ab

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

5

När det immarigen ska du öppna vent rutan lite och andas igenom näsan ICQ/ag

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

6 Senaste redigerad av Svwerker (2012-01-05 14:19:34)

Om man tar bort spak och spjäll så försvinner ju möjligheten att styra luften helt och det känns inte helt bra. Dessutom är det effektivare att stänga av värmen till baksätet än att justera detta spjäll.
Att öppna ventilationsrutan är ett knep lika gammalt som rutan i sig gör att leda bort den fuktiga luften.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

7

Men om spjället bara står och svajar i halvöppet läge och inte går att ha antingen öppet eller stängt så fattar jag inte hur de tänkt sig funktionen. ICQ/ad

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

8

Så lätt har jag aldrig varit med om att de rört sig. Nu är det länge sedan jag hade en lös men det sitter ett bleck i fjäderstål som ett omegatecken runt sprinten. Är den till för att göra den lite mer tröggående? Ska se om jag har någon lös för jag ska till garaget i morgon.

Ali G

9

Svwerker skrev:

Så lätt har jag aldrig varit med om att de rört sig. Nu är det länge sedan jag hade en lös men det sitter ett bleck i fjäderstål som ett omegatecken runt sprinten. Är den till för att göra den lite mer tröggående? Ska se om jag har någon lös för jag ska till garaget i morgon.

Du har rätt, det satt ett plåtbleck runt sprinten, men ena "benet" var av. Trots att jag såg detta fattade jag inte hur det skulle funka även om det var helt, men nu är det helt klart för mig! Självklart kommer det att gå trögare om man fixar detta!

Ibland är man trögare än ett spjäll...

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

10

GTI-nissen skrev:

Ibland är man trögare än ett spjäll...

ICQ/ab

Ali G