1

Någon som kan denna teknik?
Vad behövs för att kunna Mig-Löda?

vad skiljer mot en vanlig migsvets från de som är till för mig-lödning?

Om det bara är tråden och gasen som skiljer borde väl folk köra på det istället för att använda vanlig Mig?

//J

2

Endast provat den, skitsvårt då man är van med att kunna lyssna när svetsen går bra, det kunde  man inte göra med denna teknik, det kan låta skit men bli bra.
Medför helt andra temperaturen som inte sprider sig i plåten på samma sett tydligen. Tror inte att det räcker med annan tråd och gas bara...

3

mig lödning är ett på hitt för robbotsvets av normal tunnplåt mot hss-stålet i chassi konstruktionen b.l.a ,en vw i dag har typ 5olika stålkvaliteter märken typ bmw har tagit bort svetsning helt du limar o nitar plåtarna, mig-lödning är lite kallare vid svets o det blir en mjukare svets fog anv av vw mest på tak mont o div svets punkter på yttre karossplåt typ trösklar o bak skärmar mot hss-stålet i chassit,när man anv hss så går det inte att migga i dom hårdare stålen det blir som att svetsa på en galvad yta spräter o fräser inget fastnar ska du svetsa måste du svetsa i den gammla punkten hårda hss-stål går inte ens att galva, det finns olika trådar (dyra) argon är gasen o du har vanlig migsvets, du får inga porhål det blir mer matrial inv av svetsen o den är lättare att slipa till vill du rikta o hammra på en fog så är den mjuk o följsam spricker inte,vi har en tråd som vi kör på skarvar av typ vid byte av bakskärm,du som hobby renoverar en bil kan nog glömma mig-lödning då skulle jag intresera mig mer för limning o svetsning

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

4

Det är ett reportage om MIG-lödning i senaste Classic Motor.

5

Ok, då är det till att skita i lödningen... ICQ/ag
Tack för alla svar!!