Undrar vad besiktningen säger om jag skulle använda dessa som skyltbelysning?
http://www.locknersbilochmc.se/index.ph … ts_id=2454
Står inget vad det är till + att det är custom tillbehör.
Någon som testat dessa och kvalite på dom?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » nytt ämne:reggplåtar,reggbelysning etc (ni få kanske flytta tråden)
Du måste logga in eller registrera för att svara
Undrar vad besiktningen säger om jag skulle använda dessa som skyltbelysning?
http://www.locknersbilochmc.se/index.ph … ts_id=2454
Står inget vad det är till + att det är custom tillbehör.
Någon som testat dessa och kvalite på dom?
belyser den hela skylten borde det vara ok.
Dock vet jag minst 2 bilar som inte gått igenom med LED-skruvar...
belyser den hela skylten borde det vara ok.
Dock vet jag minst 2 bilar som inte gått igenom med LED-skruvar...
Tänkte ha två, en åt var sitt håll.. Kanske inte går igenom.
Tips på andra fräna skyltbelysningar?
magoo skrev:belyser den hela skylten borde det vara ok.
Dock vet jag minst 2 bilar som inte gått igenom med LED-skruvar...Tänkte ha två, en åt var sitt håll.. Kanske inte går igenom.
Måste den inte vara utformad så att den bara lyser på skylten?Avger den vitt ljus bakåt så är den inte godkänd.
alpinebubblan skrev:magoo skrev:belyser den hela skylten borde det vara ok.
Dock vet jag minst 2 bilar som inte gått igenom med LED-skruvar...Tänkte ha två, en åt var sitt håll.. Kanske inte går igenom.
Måste den inte vara utformad så att den bara lyser på skylten?Avger den vitt ljus bakåt så är den inte godkänd.
Tycker den verka göra så det lyser bara mot plåten
eller häng på den, sedan har du en du klämmer bakpå skylten vid bes.
eller häng på den, sedan har du en du klämmer bakpå skylten vid bes.
Tycker det var så cleant med dom där, som en vanlig skruv med belysning, istället för original.
Man kanske kan bygga ett snabbfäste för en annan belysning vid besiktningen bara, men varför ska det inte gå med den där då det står reggplåtsbelysning?
Jag tror inte du får problem så länge det, som sagts, inte lyser vitt bakåt. Problemet är väl att bubblans motorlucka inte är vinkelrät mot marken, så att det slipper ut för mycket ljus bakåt ändå, men det är j ubara att prova - det kostar en ombesiktning i värsta fall.
En tidigare bubbla jag ägde hade lucka utan skyltbelysning och jag besiktigade den 2 gånger utan att dom sa något. Tror att det är som vanligt med besiktning, ett lotteri 
Ska ju göra eget fäste, inte ha den på motorluckan, funderar på bygga ett stag/arm vid ena skärmen, sen så sitter reggplåten fast i den med dom skruvarna, så kanske bli bra så?
Beställer du en ny nummerplåt kan du borra hålen högt upp på plåten så lyser det på hela.
Jo sant, har en till fråga angående reggplåtar (bytte nyss ämnestråd).
Jag skulle vilja ha små plåtar på bubblan, så jag tog och skickade mejl till transportstyrelsen och fråga hur ma nska gå väga för att få småa reggplåtar, fick svaret att dom hade två alternativ, samma som jag ha nu eller en som kallas, hmm, Mexikoskylt? (kanske?)
För att få en liten skylt måste man ha en anledning varför, alltså man kan inte skriva bara: Jag vill ha en liten skylt på grund av att jag byggt om fästet (exempelvis).
Frågan är, vad ska man säga för att få så småa skyltar?
Varför jag vill ha småa är för att det kommer se dumt ut med original storleken.
P.S Ni Admins kanske få flytta tråden, annars kan jag ta bort frågan angående plåtarna och göra en ny tråd 
Den gamla 2-radiga är ju ersatt av den mindre med USA-bredd. Typ1 hade 2-radig bak och ska ha den mindre bak, fram blir det svårare. Det räcker inte att bara bygga om fästet för att få en liten men man kan ju beställa två bakplåtar med en tid mellan. Du kan ju inte hjälpa att du är så klantig att du borrade fel i den första. 
Den gamla 2-radiga är ju ersatt av den mindre med USA-bredd. Typ1 hade 2-radig bak och ska ha den mindre bak, fram blir det svårare. Det räcker inte att bara bygga om fästet för att få en liten men man kan ju beställa två bakplåtar med en tid mellan. Du kan ju inte hjälpa att du är så klantig att du borrade fel i den första.
Tycker sett så många som ha små reggplåtar och man undrar hur dom har fått det, för någon sorts av "anledning" eller vad man ska kalla det må dom ju haft. 
Från trafikstyrelsen:
Hej!
Tack för ditt e-brev.
Innan ombyggnad:
Den som bygger om sitt fordon bör se till att den ordinarie skylten passar in.
Den mindre skylten kan endast tilldelas fordon där den vanliga skylten inte
ryms i originalutrymmet för montering av skylten. Den som bygger om ett fordon eller
monterar extra utrustning bör därför se till att den ordinarie skyltstorleken kan
användas. Det är inte möjligt att medge undantag på grund av problem med kylningen.
Bak har fordonet rätt till en USA-skylt med måtten 300 x 110 mm.
och även:
Hej
Tack för ditt mail.
Ditt fordon är inte av en typ som automatiskt kan få den lilla enradiga
registreringsskylten som du har beställt. Vi kan
därför inte sända dig en sådan skylt, om du inte kan ange särskilda skäl till att
det behövs en sådan.
Den lilla enradiga skylten (300 x 110 mm) får endast användas om skyltutrymmet
inte medger att den ordinarie skylten får plats.
Att fordonet är ombyggt eller att extra utrustning eller utrustning som inte är
original är monterad på fordonet är
inte skäl nog för att den mindre skylten ska få användas. En fordonsägare som gör
sådana ändringar på sitt fordon ska se till att fordonets ordinarie skylt
fortfarande kan användas.
Problem med kylningen är inte heller tillräckligt skäl för att medge undantag.
Du kan ansöka hos Transportstyrelsen om att få den mindre skylten om du anser att
det finns skäl för att ditt fordon ska få ha en sådan. Ansökan ska vara skriftlig
och skyltutrymmets mått ska framgå. Bifoga ett tydligt foto av skyltutrymmet
tillsammans med den ordinarie skylten, där förhållandet mellan skylten och skyltutrymmet
framgår.
Den typ av skylt som är avsedd för ditt fordon kan du kan beställa på olika sätt:
- Vår kundtjänst.
- Vår självbetjäning.
- via telefon. Det behövs då en telefon med tonval (*/#).
- via Internet.
Du måste ha fordonets registreringsbevis med behörighetskoden till hands för att
kunna använda dessa två tjänster. Om du gör beställning med telefon krävs även
registreringsnumret i sifferform, vilket också står på registreringsbeviset.
Om du saknar fordonets registreringsbevis, går det bra att beställa ett nytt från
Transportstyrelsen.
- Skriftlig anmälan till Transportstyrelsen. Använd gärna fordonets
registreringsbevis. Skicka anmälan till Transportstyrelsen, 701 81 Örebro.
- E-post. Du kan göra din beställning här. Registreringsnumret måste då uppges.
Registreringsskyltarna kostar 80 kr styck. De skickas direkt hem till den adress
som den registrerade ägaren har i vägtrafikregistret. Inbetalningskortet kommer separat.
Skyltarna är normalt framme efter två arbetsdagar.
Med vänlig hälsning
Wanja Falk
Handläggare
Trafikregistret
Det står inskrivet vilken plåt det ska vara i regbeviset (eller iallafall om man loggar in på transportstyrelsens "om din bil")
min ghia hade enradiga stora plåten bak
jag bifogade ett foto på att skylten inte blev belyst av skyltbelysningen med den breda skylten samt hävdade att andra bilar hade de små skyltarna. då fick jag liten skylt. På en bubbla bör det inte vara nåt problem alls - men jag har sett endel bubblor med enradiga skyltar. Beror säkert på hur det beställdes när vi gick från länsskyltar till ABC123 skyltar. Några missade säkert detta med dubbelradig... Så ta ett par bilder på bilar med 2 radig, kolla att de inte är "felskyltade" (dvs slå dem i transportstyrelsen) så att du inte ställer till bekymmer för bilägaren, skicka in och säg att DIN bil måste blivit felbokförd och så ändrar de för din bil...
som nämnt tidigare kan man sen beställa 2st bakskyltar. Vad bilprovningen (eller farbror blå) sen säger om detta vet jag inte. På skylten står ju när man beställt den och vilket chassinr etc, så de ser garanterat att man trixat bara mha detta, men även i sin dator...
Jag har insett att det "coolaste" (enl mig) är att ha är en patinerad gammal 2-radig plåtskylt... de finns ju inte att få mera... man ser ju både framförallt på formen, men även på typsnitt och färg en jätteskillnad mot nyare skyltar. Så spara på era gamla skyltar om de är i drägligt skick! Sen kan man ju hänga på nya och ha de gamla på hyllan... Men nån gång kommer nog nån att vilja ha den gamla skylten... tror jag...
by the way så finns ju nytillverkade "gamla" tvåradiga, men de är inte lagliga att ha även om de är tillverkade exakt som "riktiga" skyltar - har dock svårt att tro att man åker dit på det om man köper "rätt" storlek på skylt. Dock är de rätt dyra.
Det står inskrivet vilken plåt det ska vara i regbeviset (eller iallafall om man loggar in på transportstyrelsens "om din bil")
min ghia hade enradiga stora plåten bak
jag bifogade ett foto på att skylten inte blev belyst av skyltbelysningen med den breda skylten samt hävdade att andra bilar hade de små skyltarna. då fick jag liten skylt. På en bubbla bör det inte vara nåt problem alls - men jag har sett endel bubblor med enradiga skyltar. Beror säkert på hur det beställdes när vi gick från länsskyltar till ABC123 skyltar. Några missade säkert detta med dubbelradig... Så ta ett par bilder på bilar med 2 radig, kolla att de inte är "felskyltade" (dvs slå dem i transportstyrelsen) så att du inte ställer till bekymmer för bilägaren, skicka in och säg att DIN bil måste blivit felbokförd och så ändrar de för din bil...
som nämnt tidigare kan man sen beställa 2st bakskyltar. Vad bilprovningen (eller farbror blå) sen säger om detta vet jag inte. På skylten står ju när man beställt den och vilket chassinr etc, så de ser garanterat att man trixat bara mha detta, men även i sin dator...
Jag har insett att det "coolaste" (enl mig) är att ha är en patinerad gammal 2-radig plåtskylt... de finns ju inte att få mera... man ser ju både framförallt på formen, men även på typsnitt och färg en jätteskillnad mot nyare skyltar. Så spara på era gamla skyltar om de är i drägligt skick! Sen kan man ju hänga på nya och ha de gamla på hyllan... Men nån gång kommer nog nån att vilja ha den gamla skylten... tror jag...
by the way så finns ju nytillverkade "gamla" tvåradiga, men de är inte lagliga att ha även om de är tillverkade exakt som "riktiga" skyltar - har dock svårt att tro att man åker dit på det om man köper "rätt" storlek på skylt. Dock är de rätt dyra.
Alltså du menar att jag ska "fiffla" till det med en annans bubbla som har en enradig skylt?
Funderar på skriva ett långt mejl varför jag vill ha en mindre etc och när bubblan är klar tar man ett kort där man redan gjort fästen etc 
Du har ju en 2-radig bakskylt och då ska den ersättas med en liten. Som jag skrev ovan så beställer du en bakskylt sen väntar du några dagar och beställer en till. Så har jag med flera gjort och det har alltid fungerat.
När den lilla skylten släpptes kunde vam som helst beställa en sådan till sin bil och många var snabba och gjorde det så det kan vara en orsak till att många åker med små.
Du har ju en 2-radig bakskylt och då ska den ersättas med en liten. Som jag skrev ovan så beställer du en bakskylt sen väntar du några dagar och beställer en till. Så har jag med flera gjort och det har alltid fungerat.
När den lilla skylten släpptes kunde vam som helst beställa en sådan till sin bil och många var snabba och gjorde det så det kan vara en orsak till att många åker med små.
Ahaa okej!
jag hade ett längre samtal med dom om att jag ville ha liten till min buggy. De sade att den skulle ha den stora varvid jag påtalade att den hade 2-radig idag. Skickade sedan in ett foto på bilfan bakifrån med JÄTTEPLÅTEN (2-radig) samt med hur det skulle se ut med en "vanlig bred" (lånad från annan bil). en vecka senare damp det ner en liten i lådan 
OK, jag hade inte tittat på projektbilderna. Du HAR en tvåradig skylt bak och kommer därav AUTOMATISKT få den lilla skylten när du beställer en ny skylt bak om allt är rätt bokfört hos transportstyrelsen. Du kan se om du går in på transportstyrelsens webplats och söker på din bil att detta är så.
Den skylt du har finns ej mer att beställa. Vill du ha en enradig bak så beställ en framskylt.
MC skyltarna kan du nog bara drömma om att få...
Ghiorna finns reggade både med en och tvåradiga skyltar bak och jag är rätt säker på att bubblor finns det också även om enradiga är få... eller ville ägarna på den tiden hellre ha en endradig och beställde 2 framskyltar
Vill man ÄNDRA detta så måste man skicka in en bild, och jag skickade på min bil med taskigt belyst skylt. Att skicka ett regnr på lika bil men med lilla skylten som exempel borde även det gå... men allt hänger väl på handläggaren...
På min gamla bubbla gjorde jag som Svwerker beskriver, beställde en liten till i bak och väntade en månad och sen beställde jag en till 
Ja hade liten skylt på min 850. Den gjorde dom på lokala reklam firman för 150 kr Ska du få en laglig liten skylt får du kämpa kan ja tala om. Ska väldigt mycke till om du ska få den.
Ja hade liten skylt på min 850. Den gjorde dom på lokala reklam firman för 150 kr Ska du få en laglig liten skylt får du kämpa kan ja tala om. Ska väldigt mycke till om du ska få den.
Jo, men trots allt så fick de flesta typ1 och ghior de tvåradiga skyltarna från början - så det krävs nog inte så mycket. Iallafall var det enkelt för mig...
En 850 är ju gjord för en stor skylt. Köp en US importbil med liten skylthållare (även europeiska bilar som här har stor skylt här men annan bakstam i US utförande) så ska du se att du får en liten skylt.
Tycker trots allt reglerna är vettiga, de stora skyltarna är lättare att se... så varför dela ut små till höger och vänster om det inte behövs...
Ser det helknasigt ut med stor skylt så... då är det nog inget problem...
Alltså problemet med skyltarna är ju att på vissa passar dom perfekt in med, om man tex ha en bil som ska va original skick, men om man ser från min sida som ska göra ljudprojekt och ska ha ett cleant så kommer det se dumt ut med en fet skylt på.. Det var så jag tänkte, att den kommer förstöra det hela 
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Elektriskt - 6 & 12V » nytt ämne:reggplåtar,reggbelysning etc (ni få kanske flytta tråden)
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.