Fick en ny dator i julklapp med en massa nya funktioner. Bland annat så upptäckte jag att en ny funktion på Boxerville sidan hade börjat att fungera dvs New Messages. Där låg en massa gamla meddelanden och frågor som jag aldrig sett tidigare. De som har fått kontakt med mig har gått via min e-mail. Tänkte bara klargöra att jag inte skiter i att svara på meddelanden utan det beror på att min "gamla" dator aldrig tog in dom. Så är det nån som fortfarande väntar på svar så skicka en ny förfrågan så skall jag svara så fort jag kan.
Fick en ny dator i julklapp med en massa nya funktioner. Bland annat så upptäckte jag att en ny funktion på Boxerville sidan hade börjat att fungera dvs New Messages. Där låg en massa gamla meddelanden och frågor som jag aldrig sett tidigare. De som har fått kontakt med mig har gått via min e-mail. Tänkte bara klargöra att jag inte skiter i att svara på meddelanden utan det beror på att min "gamla" dator aldrig tog in dom. Så är det nån som fortfarande väntar på svar så skicka en ny förfrågan så skall jag svara så fort jag kan.
Lite olyckligt ändå kanske eftersom du tidigare i en annan tråd sa att du sällan brydde dig om att svara på mail och pm. Anledningen var enl. dig att folk som hörde av sig ville ha jobben gjorda i stort sett gratis... 
Du har rätt i att jag sällan svarar på mail och pm men jag läser alla och avgör sen om dom är seriösa eller bara ute efter ett gratisjobb. Jag såg bland mina pm att det faktiskt finns folk som förstår vad saker och ting kostar och det är väl i första hand dom som jag ville få kontakt med. Kan bara beklaga att dom inte skickade ett mail istället för pm då jag oftast svarar på dessa. Folk som tror att en fult fungerande 30hk kostar 1500skr bör vända sig till någon annan en mig dock.
har inte sett nått svar på om du fått de "cores" jag skickade ner med bussgods?
har de kommit fram ok ?
Du har rätt i att jag sällan svarar på mail och pm men jag läser alla och avgör sen om dom är seriösa eller bara ute efter ett gratisjobb. Jag såg bland mina pm att det faktiskt finns folk som förstår vad saker och ting kostar och det är väl i första hand dom som jag ville få kontakt med. Kan bara beklaga att dom inte skickade ett mail istället för pm då jag oftast svarar på dessa. Folk som tror att en fult fungerande 30hk kostar 1500skr bör vända sig till någon annan en mig dock.
Ok... 
Jag tror det är att man är bortskämd med att folkaprylar historiskt varit jättebilliga... Nu vet jag inte vad tex ett bakljus till en BMW kostar, men jag kan tänka mig dyrare än ett fint beggat bakljus till en split. Och vad kostar inte ett enkelt jobb på en vardagsbil. Men reprogrejjor både till motor och plåtgrejjor, stötfångare har ju vart skitbilligt...
Sen är ju VWn en hobbybil så många tycker nog de inte har råd med pengar till hobbyn, vare sig det är dyrt eller billigt... och för egen del så vill jag gärna lära mig att göra jobbet själv, även om det i slutändan nog ofta blir dyrare om man räknar med det man måste skaffa för att göra jobbet. Men vissa saker som man bara gör en gång eller som kräver specialverktyg gör man ju (även om man vill själv) bäst i att lämna bort.
Bra att datorn funkar iallafall!
För mig har PM funkat jämnt, men jag brukar ändå missa att läsa dem då man måste klicka in manuellt där...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
Jodå lådorna har kommit och jag är i full gång med att riva ett tiotal lådor för att hitta bra delar
Känner igen mig. Upptäckte själv den s.k. PM funktionen för ett par dagar sedan och fick då se att jag hade 8-10 (nya) meddelanden som sträcker sig mer än ett halvår tillbaka i tiden!! Trodde att denna funktion var något som du själv var tvungen att aktivera 
De flesta var funderingar och frågar om delar jag haft/har ute till försäljning.
Lite olyckligt att det blivit så och jag är också ledsen för det, men tycker lite som dig att om jag skriver i en annons hur jag vill bli kontaktad (e-mailadress och mobilnummer), och folk ändå skickar PM utan att skriva detta i annonstråden, så får de skylla sig själva om det dröjt med svar.
Nu har de flesta affärer detta gäller ändå gått bra, så allt är frid och fröjd 
Mitt eget nyårslöfte är numera att kolla av mina PM och kanske rent av börja använda mig av det, för även om jag är bakåtsträvare och lite framstegsfientlig, så måste jag medge att funktionen har sina fördelar 
Jag trodde ditt nyårslöfte skulle bli lite uppdateringar på din cal-look sida. Kanske rentav bilder på den mystiska -67 an som tydligen finns. Du får gärn komma förbi med lite lånade delar om du har tid? Kaffet är alltid på.