Kan man ha det runt om på en standard bubbla 1965 men porsche kopia plåtfälgarna ? Eller kommer det inte att funka fram ?
Citroën XM V6 Break -92
Saab 9-3 2.0t Polar -03, Saab 9-3 2.0T Aero -00
Morris 1100 -65
MG 1300 mk2 -70 (rep objekt)
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Däck & fälg » 195/65 15" på en T1 -65
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Kan man ha det runt om på en standard bubbla 1965 men porsche kopia plåtfälgarna ? Eller kommer det inte att funka fram ?
Fram vet jag inte.
Men kör själv med 356 kopior bak. 5.5" med 205-65-15 sitter fint.
Fram har jag bara 4.5" så där kör jag med 145or.
De här hjälper inte dig mycke kanske men nu vet du att de funkar bak.
Fram beror de ju lite på om du har smalnat av framvagnen.
Å om bilen är sänkt å hur mycke i såntfall
Å sänk spindlar eller ej.
Bilen är original. Ev kan det bli lite sänkning fram dock ingen avsmalning.
Mina är 5,5 runt om..
Mina är 5,5 runt om..
Det borde funka. Hade 185/70x15 på 5,5 Porsche-kopior runt om på min Herbie-kopia. Tror även att det hade funkat med 195:or eftersom det inte tog i eller stack ut någonstans med 185:orna. Möjligen ser bilen lite "hög" ut fram iom att det blir lite mer mellanrum mellan skärmkant och däck med 65-profil.
Mina är 5,5 runt om..
Det borde funka. Hade 185/70x15 på 5,5 Porsche-kopior runt om på min Herbie-kopia. Tror även att det hade funkat med 195:or eftersom det inte tog i eller stack ut någonstans med 185:orna. Möjligen ser bilen lite "hög" ut fram iom att det blir lite mer mellanrum mellan skärmkant och däck med 65-profil.
billy skrev:Bilen är original. Ev kan det bli lite sänkning fram dock ingen avsmalning.
Mina är 5,5 runt om..Det borde funka. Hade 185/70x15 på 5,5 Porsche-kopior runt om på min Herbie-kopia. Tror även att det hade funkat med 195:or eftersom det inte tog i eller stack ut någonstans med 185:orna. Möjligen ser bilen lite "hög" ut fram iom att det blir lite mer mellanrum mellan skärmkant och däck med 65-profil.
Snygg !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tackar!
Bilen rullar numera i Holland.
Tackar!
Bilen rullar numera i Holland.
Ok !
Jag ska börja lefta efter en ok -63 och göra min egen herbie kopia med lite motor i...En livslång dröm jag haft... Gäller bara att hitta rätta bilen.
Att göra en Herbie av min -65 a blir inte helt rätt.
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Däck & fälg » 195/65 15" på en T1 -65
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.