1

Har för första gången fått upp plattan på hjul  ICQ/ag  Det sitter sänksatser och droppade spindlar på, men den e fan inte låg!!! ICQ/ac

Vred sänksatserna lite extra upp för att den inte skulle bli för låg med spindlarna... Men när satserna e skruvade i botten och spindlarna på så är den hög som fan... Vad har jag gjort för fel?

Post's attachments

bild.JPG, 100.95 kb, 640 x 480
bild.JPG 100.95 kb, 192 downloads since 2011-12-28 

2

Men den är helt obelastad nu oxå ! Om inte lite vikt funkar så prova att ta bort dom kortade stötdämparna och sätt dit orginal stötisar .
Hjälper inte det så gör om gör rätt ICQ/ad

West Coast Volks
Attitude is everything !

3

Den sjunker kanske 20mm när jag ställer mig på den och det e mycket fjädringsväg ( sitter original stötisar på )

4 Senaste redigerad av magoo (2011-12-28 15:15:34)

Waxxarn skrev:

Vred sänksatserna lite extra upp för att den inte skulle bli för låg med spindlarna...

Svarade du inte på din egen fråga?
när jag monterade sänksatserna satte jag dom så att orginalläget var samma som högst upp på sänksatsen på den bilen jag bygger nu.... på en annan vred jag 10 mm från orginal för att få ner den ännu mer... blev...lågt ICQ/ab

har det inte i huvudet, men är inte 8-10 mm vridning 10 cm? eller var det 10 mm som gav 8 cm?
har du då vridit upp säg 4 mm, då sänker den inte så mycket som man vill

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

5

förvisso, men så mycket vred jag dom inte ( Tyckte jag inte allafall Default/smile

6

Du har inget närmare bild på sänkningssatserna?

7

dåligt med det, men jag gör som Sondis sa "gör om gör rätt" kapar ner den imorgon bitti och flyttar tillbaka sänkningen.

8

Ser ut som på bilden att du har satt dom lite för högt (ivf om man jämför med hur jag brukar sätta dom ) Mina stoppskruvar brukar peka spikrakt neråt !

West Coast Volks
Attitude is everything !

9 Senaste redigerad av Hella (2011-12-30 04:08:41)

Du ska ju ännu ha dit kaross och allting annat!? Platta med axlar och motor motsvarar nog inte ens halva den fjädrade vikten på en komplett bil, så den där blir nog ganska låg när den blir klar!  ICQ/ab
Sätt ihop den till en komplett bil, och kör en sväng så att allting sätter sig innan Du bedömer om den blir låg nog, vill Du ha en förhandshint om hur låg den kan tänkas bli så placera 5-6 normalstora kompisar på plattan och be dem gunga lite så bör Du hamna rätt inom några cm.

MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

10

Det har du nog rätt i, ska höja den lite i bak dock annars får den vara Default/smile

11

10mm vrid blir ca6cm och är en lagom högsta höjd med tex 145or Default/hmm
Och sänk den bak till 2 hack så ser det bra ut ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage