Hej! Vilken datum är bug run 2012?
8-9-10 juni.
Så det blir ett Bug Run till i alla fall. Det har ju florerat rykten om att det kanske inte blir fler men det kan säkert ha blandats ihop med att Mantorp gått i konkurs eller dylikt eller blir det på annan plats än Mantorp?
bugrun mantorp 8-9-10 juni 2012
bugrun classic på tierp 3-4 aug 2012
någon som vet hur det blir nu när mantorp park har gått i KK?
Förhoppningsvis tar någon annan över efter eventföretaget som nu konkat. Banan kommer ju att stå kvar men frågan är väl om det finns någon som kommer att ha råd att renovera upp den.
innebär det att även br classic är i farozonen 2012 ? 
Tittar man på bug run sidan så står de mest om brc.
Fick leta ett tag innan jag hittade nästa års br datum.
Jag tror brc kommer vara kvar.
Sen får man se hur de blir med br
Men samtidigt är de en sjukt stor träff så tror dom löser de oxå på nått sätt.
Har inte förlaget bakom bilsport mfl köpt mantorp? Vad jag läst så var det väl klart nån gång i höstats
Mantorp Park består av flera olika bolag och det är Mantorp Park Event som kursat.
Saxat från http://www.bilsport.se/news.php?id=98305
"Fabasgruppen AB, Nordens största motorförlag som varit delägare sedan 2005 äger sedan början av 2011 Mantorp Park Motorbana AB (fastigheten med motorsportbanan). Under 2010 och 2011 har arrendatorn konstant ökat sina skulder på Mantorp Park och därför har nu fastighetsägaren ansökt om konkurs i Mantorp Park Events AB."
Ali G
När Mantorp park tappade vedec (skouno) till tierp (EM i dragracing) som var det största eventet på året med cirka 20t betalande besökare
pär dag (4a dagar) (500kr dagen i inträde pär dag plus läktare)
Så var det att slå i sista spiken i kistan
För min del tycker jag att det skit tråkigt att detta har hänt
För att stå på plattan inför X antal besökare 20m från plattan och linjera in en promod är det fränaste man kan gjöra med ögona rinnande av mettis ånger
Tierp är det så långt till publik plats så det är inte samma känsla som mantorp
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
micke det är tierp som är grejen,alla drag racers i sverige har velat ha en riktig drag stripp i 30år nu har man fått det värsta tänkbara njut av det
,dom senaste åren är det väll stcc som har ståt för kosingen på mantorp,man kommer tillbaks när man har fixat kallvattnet i duschen
var du till tierp på sista racet?
13 2011-12-29 16:22:11 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-12-29 16:25:42)
micke det är tierp som är grejen,alla drag racers i sverige har velat ha en riktig drag stripp i 30år nu har man fått det värsta tänkbara njut av det
,dom senaste åren är det väll stcc som har ståt för kosingen på mantorp,man kommer tillbaks när man har fixat kallvattnet i duschen
var du till tierp på sista racet?
Nej bara på test helgen
Men jag önskade att jag var där
Det blir lite tierp i år för det blir bara 1/8 i TD 2012(även norge) för man räknar med att skall gå så fort (säkerhets tänket du vet )
stcc var det bara 8000 bet pers
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
7999 för många
td 201m är det för att inte kunna köra för fort breaka ut bilen?
15 2011-12-29 17:47:47 Senaste redigerad av PPRMicke (2011-12-29 17:59:43)
7999 för många
td 201m är det för att inte kunna köra för fort breaka ut bilen?
Det inte bara breaka ut det är även hastigheten som är problemet på banorna över 300kmt på tvåhundringen med bromssträckan
Meca körde man 3.94,5@306,08 i våras med en bil med skruvkompresor
http://www.youtube.com/watch?v=6yf4fpG3 … n&NR=1
för att det inte skall bli såhär efter 300m http://www.youtube.com/watch?NR=1&f … iGot_4c1UA
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Instagram @ pprmicke
Enligt en artikel i dagens NT så är inte konkursen godkänd ännu.
Ali G