51 Senaste redigerad av Fidde (2011-12-03 10:43:42)

Erco skrev:

2020 eller ICQ/ab

2020,,, har jag inte fixt upp den tills det datumet du anger, är den nog redan i Tyskland eller Belgien, får hoppas att den är i mina ägor vid det datumet  ICQ/ab

52

Sätt igång med med den nu ...............................

Känner jag dig rätt så rullar den till sommarn

70:a Cab, Gazzer, Variant

53 Senaste redigerad av Fidde (2011-12-03 11:42:32)

Erco skrev:

Sätt igång med med den nu ...............................

Känner jag dig rätt så rullar den till sommarn

Japp,,,, tack för peppningen redan nu, det är ju tänkt att jag ska rulla mot Oldendorf 2013!!!!!!!!!!!!!!!2332cc

54

surfinsafari skrev:

Då hinner jag tunea ICQ/ab

He he nja behövs nog mer än en tuning för din del  ICQ/af...................... ICQ/ab

55

Fidde skrev:
surfinsafari skrev:

He he nja behövs nog mer än en tuning för din del  ICQ/af...................... ICQ/ab

Så sant. Blir nog skraj om det går för fort. Kan vara depåmaskot ICQ/ab

Barndoor Division finns på facebook!
............................................................................................

56

surfinsafari skrev:
Fidde skrev:
surfinsafari skrev:

Så sant. Blir nog skraj om det går för fort. Kan vara depåmaskot ICQ/ab

Du som ska i med storpuffran ska väl sikta på att komma med på Buses with attitude lista i sommar ICQ/ab
http://www.google.se/url?sa=t&rct=j … kJzo78v_WQ

57

BWA listan. Ja att ta sig in där vore väl skoj. Har dock ingen superkoll på växellådan då jag gissar att det blir svaga punkten. Den ska dock vara "beefad" but WHO knows.
Sen kan jag gissar att man måste kunna tygla skrället också ICQ/ab

............................................................................................

58

surfinsafari skrev:

BWA listan. Ja att ta sig in där vore väl skoj. Har dock ingen superkoll på växellådan då jag gissar att det blir svaga punkten. Den ska dock vara "beefad" but WHO knows.
Sen kan jag gissar att man måste kunna tygla skrället också ICQ/ab

Klart bussen ska med i BWA ! Om du är rädd för att köra sönder grejorna,så vet du att du kan få hjälp med det!  ICQ/ag

//Macke blyfot

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

59

Med det fälgval jag har gjort så inser jag att jag nog behöver en 2332:a i rumpen jag med  Default/lol

Alte Liebe rostet nicht!

60

åh va drygt! så nu har det blivit modernt med storkubikarbarndoor...  å jag som är så trendkänslig...

61

masen skrev:

åh va drygt! så nu har det blivit modernt med storkubikarbarndoor...  å jag som är så trendkänslig...

Ha ha... Nej... Vi kanske skall stanna i enkelportarnas land där vi känner oss trygga  ICQ/ad

Alte Liebe rostet nicht!

62 Senaste redigerad av Fidde (2011-12-09 16:44:55)

nizekustoms skrev:

Med det fälgval jag har gjort så inser jag att jag nog behöver en 2332:a i rumpen jag med  Default/lol

Hum nu blev jag nyfiken, fälgval något jag missat? en vässad enkelportare är fränt, men en 2332cc är fränare ICQ/af
Demian och jag diskuterade lite runt motorer till buss, det ska vara snälla kammar lite komp och mycket vrid i en buss.
Det är så det oftast diskuteras när man pratar motorer till en buss. Den väger ca 200 kg mer än en typ1, kan det vara
en sådan stor skillnad om man bara åker med normal last och inte har en vagn efter? Jag har haft min föredetta 1914
i både Zwittern och bussen, tyckte inte att jag märkte någon större skillnad. Bara en liten fundering från min sida ICQ/ab
Vore intressant att få lite tankar runt detta ämne buss vs typ1, finns ju ett antal killar här som har erfarenhet!

63

Fidde skrev:
nizekustoms skrev:

Hum nu blev jag nyfiken, fälgval något jag missat? en vässad enkelportare är fränt, men en 2332cc är fränare ICQ/af
Demian och jag diskuterade lite runt motorer till buss, det ska vara snälla kammar lite komp och mycket vrid i en buss.
Det är så det oftast diskuteras när man pratar motorer till en buss. Den väger ca 200 kg mer än en typ1, kan det vara
en sådan stor skillnad om man bara åker med normal last och inte har en vagn efter? Jag har haft min föredetta 1914
i både Zwittern och bussen, tyckte inte att jag märkte någon större skillnad. Bara en liten fundering från min sida ICQ/ab
Vore intressant att få lite tankar runt detta ämne buss vs typ1, finns ju ett antal killar här som har erfarenhet!

Fälgvalet blir en överraskning om bara Demian och GustaF håller klaffen. Inget mainstream direkt.
Mycket vrid = enkelport. Jag kommer bygga min 1955cc enkelportare och testa. Funkar den inte i barndooren så åker den in i bubblan. Vem vet... Kanske räcker enkelporten att ta sig in i BWA ändå  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

64

hmmmm känner att jag lär pressa gustaf på info.... ingen svår sak... en påse nybakta bullar så ska ja nog lura ur honom ... ICQ/ad

65

masen skrev:

hmmmm känner att jag lär pressa gustaf på info.... ingen svår sak... en påse nybakta bullar så ska ja nog lura ur honom ... ICQ/ad

Lite mänsklig närvaro räcker nog skulle jag tro, i de där ödemarkena som han vistas i ICQ/ad

66

Äsch då... inte läcker GustaF på det sättet...

Alte Liebe rostet nicht!

67

nizekustoms skrev:

Äsch då... inte läcker GustaF på det sättet...

"För då blir det andra bullar"

ICQ/ab

Våga hålla er under två liter!  ICQ/ag

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

68

Fidde skrev:
nizekustoms skrev:

Tar man sig in i BWA med snälla kammar?
Borde inte påfrestning på lådan vara mycket tuffare när 200 kg mer ska skickas iväg?
Varning nu... För sånt här har jag dålig koll på så newbie frågor kommer.
Kram.

69

Vad är det för tider som gäller för att komma med ?

70

surfinsafari skrev:
Fidde skrev:
nizekustoms skrev:

Tar man sig in i BWA med snälla kammar?
Borde inte påfrestning på lådan vara mycket tuffare när 200 kg mer ska skickas iväg?
Varning nu... För sånt här har jag dålig koll på så newbie frågor kommer.
Kram.

Det här med tyngden var mer för gatan, att det borde inte vara sådan stor skillnad var samma motor sitter i.
Lådan därimot ska byggas efter bilens tyngd, om man nu ska försöka att åka så snabbt som möjligt.

71

Erco skrev:

Vad är det för tider som gäller för att komma med ?

Minns jag rätt så under 18 sekunder på 402. Men flat fyra.
Någonstans i skallbasen ploppar det upp att det kanske finns olika nivåer.
Verkar som sajten är nere då man googlar.

72

Fasiken jag som skulle ställa undan BD:n till nästa höst, och ta in cabben så man har en bil att svetsa på
när suget blir för stort efter karossjobb. Men när man läser alla intressanta barndoor trådar blir man grymt
inspirerad, kanske ska behålla den i garaget och göra ett litet ryck iallafall ICQ/ad

73

Komsikomsi ICQ/ab
Jag kan ringa oftare om du vill ICQ/ab

74

Kör igång nu Fidde

Vet att det kan vara slammad och klar till sommarn

75

Ja, kommer du så långt, så får du köpa loss ett framgolv av mig. T o m ett grönt om du har tur ICQ/ad