Ja det är ju bara att instämma i kören ! Riktigt fint !
Längtar till jag står där med nylackad buss..
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Splittbussen "Danskan"
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Ja det är ju bara att instämma i kören ! Riktigt fint !
Längtar till jag står där med nylackad buss..
Var och förberedde framdörrarna, lastdörrarna, bakluckan å motorluckan för lackning.
Även kofångarna och en hel del lösa delar är nu klara för lack.
Så vi får se när detta blir.
Vilken förvandling! bra jobbat.
Var ute och promenerade idag och gick förbi verkstan. Döm om min förvåning när portarna var uppe......
Inne i verkstan hittade jag Tomten med en julklapp..... nya baklysen till Danskan. Tackar!
Han hann med att posera lite innan han skuttade iväg tjoandes "Ho Ho ho"

Jag har missat denna tråd, men,
Oooootroligt! Jag har nog sett en "före bild" för flera år sen, men nu!! Å klockrent att ha mörka uppe! Det gör att denna inte blir "just an other bus". Mycket bra jobb, färgval och inredningen blir jag också impad över. Tummen upp!
Godmorgon.
Nu när julen är avklarad och man kommit in i mellandagarna fanns det ju äntligen tid att ta sig ut i garaget igen för att pyssla lite.
Igår skulle vi lacka bla framdörarna, lastdörrarna, kofångarna mm. Allt maskerades och hängdes upp. Sedan var det bara att köra igång lacksprutan igen.

Lökiga foton kanske, mobilkameran.
Nu återstår det bara att lacka lite delar Pearlwhite, sedan kan man börja plocka ihop Danskan
Mvh
Göran
Är det bara jag som får jobba? Nåja vad är en bal på slottet?
Skulle du inte borrat i luckan innan du lacka den?
Sen har jag messat o undrat när det var dags igen, men inte fått nåt svar... 
Nja kanske.... men det går nog å borra nu med. Får väl bara ta det lite nättare.
Du har PM 25hpman. 
De bidde bra det där!
Här har man missat mkt
Jädrar vad fin bussen blev !
Färgkombinationen är helt underbar
Snyggt jobbat!
Vilket fantastiskt resultat!
Hade inte ens tänkt tanken att rädda denna buss som den ser ut på före-bilden!
Snyggt jobbat! 
Mmm...chocolate. 
Läckert!
Här kommer den ena bussen efter den andra fram ur garagen med riktigt snygga färgval. Måste vara roligt att ha fått färg på grejorna och ha hopplockning framför sig. Grattis till ett snyggt färgval.
yogi
Mycket trevlig lack och tack middag. Ni får sätta fart med nästa bil så det blir fler middagar
grym kväll grymt sällskap återigen tack
Godkväll
Idag stack jag å Harved till verkstan och kollade in dörrarna som vi lackade häromdagen. Blev bra. Dessutom hade jag tagit med mig gummilisterna som jag beställde från Schofield.
Så det var bara att börja att montera lite. Vi startade med popoutrutan på vänster sida. Det var ju ganska pyssligt men det gick fint och sedan var det bara att fortsätta med de andra två rutorna jämte.

Sedan monterade vi dit framrutorna. Ja det blev inga safari fram - ÄNNU!!

Överlycklig då jag misstänker att detta är första gången som Danskan har fått rutor i sig på säkert 20 år.
Får se vad som händer imorgon. 
Supernajs, nerförsbacke nu när det är montering?
Längtar dit, ska bara måla ett varv till om jag får tid nån gång mellan jobb och blöjbyten och sånt annat kul! 
Fantastiskt! 
Drog till garaget idag vid 11 och mötte upp Tobbe. Han tittade in i lackbåset och gratulerade till att mina framrutor och sidorutor var i. Så därför fick vi ta en skål på detta. Sambuca är tamejfan gött.
Började med att kolla över alla smådelar och annat. Trevligt att leta bland alla lådor men också irriterande att inte hitta vissa saker som man är säker på att man har. Ja ja de ligger ju någonstans.

Men kunde ju inte släppa att jag saknade vissa delar så jag sket i det och monterade dit tankmätaren och hastighetsmätaren. Bara för att glädja mig lite.

Over and out! Och skål på er!
Vad saknar du?
Saknar å saknar... I dagsläget är det nog mer att jag inte hittar riktigt. Men man får skylla sig själv. Är du hemma ngt nästa vecka om man kan komma ner å fixa det med safarirutan?
Troligtvis. Det är bara att ringa innan. Ta med dej din orginalruta o gärna en gummilist till denna.
Goddag!
Så var det dags för en liten uppdatering.
De senaste dagarna har mest ägnats åt att fixa smådelar och dra elen. Lite delar har även monterats, såsom tanken med ny packning vid tankröret. Baklycktorna är monterade.
Harved ligger å vilar sig 

Tanken i

Så det rör sig frammåt. Snart dags att koppla in batteri å se om vi har kopplat rätt 
Fridens!
2007-09-11 Första gången som jag såg Danskan i ladan i Burseryd
2012-12-18 Nylackad
Färgerna är L76 Brown Beige (BD färg från 1950 - 1953) och L87 Pearlwhite.
Truly amazing
! So sweet...
Sidor Föregående 1 … 7 8 9 10 11 … 19 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Splittbussen "Danskan"
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.