26

Efter att idag suttit i telefonkonferens med min termosrådgivare så har nu en renoveringsplan tagits fram. Vi siktar på älgjakten Default/lol

j:son, Har inte fått något mail.

27

Älgjakten i år avslutas med en Barndoorfest på Bad Camber den 16e Juli 2011.......  ICQ/af  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

28

Ojj då fick vi helt plötsligt väldans tight tidsram....

Men, vad är det dom säger, allt går utom små barn, visst erik!   ICQ/ad

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

29

Allt går!
GuVWa fick ju hem ett split-objekt på Torsdagen före Norrtäljeträffen 2010. Han visste att den var på väg hem och hade förberett med nya bromsar och en fungerande motor, däck o fälg, mm, Så på Torsdag och fredag kväll efter jobbet tokmekade vi "några" timmar för att sedan åka till träffen på Lördagmorgon  ICQ/ab

Bengt i Sala

30

Barndoor51 skrev:

Allt går!
GuVWa fick ju hem ett split-objekt på Torsdagen före Norrtäljeträffen 2010. Han visste att den var på väg hem och hade förberett med nya bromsar och en fungerande motor, däck o fälg, mm, Så på Torsdag och fredag kväll efter jobbet tokmekade vi "några" timmar för att sedan åka till träffen på Lördagmorgon  ICQ/ab

vilken var det? det var ju typ bara fyra splitar där 2010

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

31 Senaste redigerad av Erik (2011-02-21 18:35:39)

Nej jag har massor av urmakarjobb som inte heller går än  ICQ/ag
Oj oj oj JULI, undrar om det ens är barmark då ICQ/ad

32

Har precis konstaterat att mellanplåten jag köpte förra helgen blev lite fel. Var till en 56-59. Men så går det när man inte läst på tillräckligt och inte riktigt vet vad man ska ha.
Bara att bygga om och flytta låsnäsan så blir det bra.

33

vw raggarn skrev:
Barndoor51 skrev:

Allt går!

vilken var det? det var ju typ bara fyra splitar där 2010

Jajustja! Jag glömde ju svara. Det var väl den enda splitbaggen som var där.

Bengt i Sala

34

Erik skrev:

Har precis konstaterat att mellanplåten jag köpte förra helgen blev lite fel. Var till en 56-59. Men så går det när man inte läst på tillräckligt och inte riktigt vet vad man ska ha.
Bara att bygga om och flytta låsnäsan så blir det bra.

Vi är många här som kan supporta om det dyker upp konstigheter.
Det finns alltid någon som vet.

Bengt i Sala

35

Det är tur att det finns andra galningar att rådfråga  ICQ/ad

36

Hur går det med denna Bd vagnen då?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

37

Hur går det med denna Bd vagnen då?

håller med ovanstående.. ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

38

Ja, vad händer? Slipas, kapas, svetsas det eller kanske nylackad och bara lite luftning av bromsar kvar?

Medlem i Halmstad Luftkühlers

39

Renovering pågår!! Sist vi pratade var det någon vägg som skulle få nya stockar. Han har alltså skaffat ett nytt objekt. Mao, bd'n vilar.

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

40

Och nu då? Mer än 2 år senare? ICQ/ac

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

41

Tyvärr måste jag väl erkänna att det inte hänt särskilt mycket mer än att den fått flytta hem till gården och inte längre står hos en kompis. All renoveringsiver läggs på huset. Det var betydligt mer att göra än planerat.

42

Kul med uppdatering iaf ICQ/ab

.............Har en förkyld vw............... Nej vänta...................
         |o\ /o| Barndoor 1955 Mo & Domsjö AB |o\ /o|

Den ultimata verktygs/reservdels listan på resa

43

Lite skönt med svar.. tre år senare!

Learning by experience is a great way to spend money...