1

Fick en avi till ett rek. brev idag till företaget.
Gick till ICA att hämta det, men jag kunde inte få det, eftersom jag inte hade fullmakt att hämta rek. till Klark Classic Cars.
Ja men.. jag är Klark Classic Cars!
Spelar ingen roll, trots att:

* Företagsnamn och mitt efternamn är samma
* Mitt personnummer och organisationsnummer är samma
* Jag har avin

Nej, nu får jag åke till postens företagsavdelningen och registrera mig själv som  fullmakthavare till mitt eget företag och sen kan det ta några dagar innan jag kan hämta brevet. Så det blir väl nästa år....
Har de ingenting bättre att göra, eller tycker de bara om byråkrati och att göra saker krångliga????

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

2

Ha ha ha ha ha, wow, jadu Rainier, inget får vara för enkelt.

3

det där har jag också varit med om, fast jag hade fullmakt. Slutade med att de ringde till VD:n (som befann sig i USA) och väckte honom. De fick svaret "ge honom vad fan han vill ha"

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

4

En tjomme tog av misstag fel jacka från jobbet för ett par år sen och min jacka hamnade i Holland. Han ville gottgöra sitt misstag och postat tillbaka den till Scania, problemet som rek. Vilket tydligen innebär att väldigt få kan lösa ut den. Var utan jacka rätt länge...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Fel fel fel. Har jobbat med posten i ca 2 år som vi hade på Ica. Fullmakt behövs inte när det är ditt företag bara om du har skickat någon som bud. De finns en sökfunktion i pablon som de heter. I den funktionen kan man söka på företag och där får man fram vem som står på företaget och vilka som har rätt att hämta ut brev/post

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

6

RAINIER skrev:

Fick en avi till ett rek. brev idag till företaget.
Gick till ICA att hämta det, men jag kunde inte få det, eftersom jag inte hade fullmakt att hämta rek. till Klark Classic Cars.
Ja men.. jag är Klark Classic Cars!
Spelar ingen roll, trots att:

* Företagsnamn och mitt efternamn är samma
* Mitt personnummer och organisationsnummer är samma
* Jag har avin

Nej, nu får jag åke till postens företagsavdelningen och registrera mig själv som  fullmakthavare till mitt eget företag och sen kan det ta några dagar innan jag kan hämta brevet. Så det blir väl nästa år....
Har de ingenting bättre att göra, eller tycker de bara om byråkrati och att göra saker krångliga????

Haha! Det här är Sverige Rainier  ICQ/ag

7

leguanen skrev:

Fel fel fel. Har jobbat med posten i ca 2 år som vi hade på Ica. Fullmakt behövs inte när det är ditt företag bara om du har skickat någon som bud. De finns en sökfunktion i pablon som de heter. I den funktionen kan man söka på företag och där får man fram vem som står på företaget och vilka som har rätt att hämta ut brev/post

Jag ringde med Posten och det är sant vad du säger....

....förutom om man ha en enskild firma  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad

8

Fick mitt rek. brev !!!!  ICQ/ag

Det tog bara några timmar.
Gick till huvudpostkontoret (körde med dubbdäck på Hornsgatan  ICQ/af ) och visade registreringsbeviset från Skatteverket. Men posten kunde inte ge mig fullmakt, för att på regbeviset stod mitt privata namn på toppen och mitt företagnamn under c/o. Det hade SV gjört fel.
De bad mig att åka till Skatteverket för att ändra det. Körde till SV (parkerade illegalt; inga p-plats lediga  ICQ/af ), och de sa att det inte spelade nån roll. Dessutom för att ändra det måste jag omregistrera företaget hos Bolagsverket och sen hos SV.
Gick tillbaka till huvudpostkontoret (parkerade illegalt; inga p-plats lediga  ICQ/af ), men hon höll inte med SV  Default/hmm
Hon försökte att reda ut det med Bolagsverket, men kom inte fram för att de hade ett tekniskt fel  Default/hmm
På slutet var kvinnan på huvuspostkontoret så vänlig att skriva ett brev som jag tog med till ICA så att jag kunde hämta ut mitt brev  ICQ/ab

Vem ska jag stääla till ansvar för mina förlorade timmar?  ICQ/an

9

fakturera posten eller SV ICQ/ab

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

10

Ja jag säger de. Posten är inte rolig att å göra med när de strular. Ja kan rekomondera schenker när ni ska skicka paket. Dom är billigare dock tar de någon dag längre än posten. Dessutom är dom MYCKET mer varsamma om paketen. Då vi hade posten fick vi minst ett paket i veckan som de skallra lite mysko om. På 2 år har de hänt 1 gång. Höjden va när en kund skulle hämta ut ett diplom som va skickat med rek. På fram och baksidan stod det med STORA röda bokstäver får ej vikas. Behöver ja säga att de kom dubbelvikt?? De är posten de.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

11

Det där låter som en pick-nick. Kom igen när ni försökt få Telias support att utföra något...  ICQ/ad

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

12

Låter helt sjukt eftersom enskild näringsidkare är en fysisk person, dvs det går inte att separera företagets åtaganden från dina....

13

RAINIER skrev:

(körde med dubbdäck på Hornsgatan  ICQ/af )

ICQ/ag

Citroën C5 2011