Sitter och kollar på nya fälgar till sommaren (205/5). Har läst lite om att det skall vara billigt att beställa från England.
Någon som har erfarenhet, vad bör man tänka på? Kanske har ni länkar till seriösa sidor att handla ifrån?
Beställde fälgar från Midland wheels till ett av mina projekt, funkade kanon. Levererades till dörren efter ca en vecka.
T1 60-tal fejksoltakare, projekt. T1 -63. T1 -56
Fördelen med england är ju att det är inom EU.
Ingen extra tull och trams!
Har handlat en del i USA från summit, cip1 i kanada och en hel del ebay och det är ett lotteri varje gång känns det som.
Midland har jag handlat från med men nu håller väl dom på att ta bort dom riktiga grjerna ser det ut som..
vw heritage har funkat fint med! http://www.vwheritage.com/
Har beställt från Midland wheels 2 gånger.Snabba leveranser 3-4 dagar så har man de hemma.
midlandwheels, hemma på 4 dagar
Tack för länkarna!
Har nu suttit och gått igenom lite priser mm och det är ju lite skillnad mot att köpa dom i Sverige.
Har också beställt från Midlands, har hört att kvalitén inte är super men det duger då till ett sommar åk 
Kvalitén är lite skiftande. Mina 5,5" BRM kommer från en "batch" där det fanns lite bubblor i klarlacken. senare köpte jag en 4,5" BRM att ha som reserv och den var helt felfri.
Beställde nu från midlandwheels, blev bra mycket billigare än från div Svenska sidor jag kollat. Nu återstår bara att se när dom kommer.
Vad kostar frakten från uk?
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Standard frakt frå Midland brukar ligga på 60-65 pund om jag inte kommer ihåg fel !
Attitude is everything !
Standard frakt frå Midland brukar ligga på 60-65 pund om jag inte kommer ihåg fel !
Det var ok med tanke på att man slipper tull + moms från usa + att det anländer på några få dagar.
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.
1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer. Reggad som 1964 - │o\w/o│
Min frakt gick på 45,82 pund, Ungefär samma fraktkostnad som calssicvw...