Grabben vill ha några tuffa och inte original.

Typ 1-73 Grabbens 1835 cc(20 år) 1303 S
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Delar köpes » Dörrpaneler 72:a
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Grabben vill ha några tuffa och inte original.

Kanske är det lättare ifall grabben tar sina befintliga och klär om i något tyg?
Har funderat i dom tankarna också. Problemet blir när man ska ha högtalare i dom. Jag tycker inte det blir bra. Har funderat att göra nya i glasfiber. Tar lite tid att göra en bra mall bara.

bygg på originalen i mdf och svep över glasfiber.. sen e det " bara" att spackla upp till fin yta och lackera..
bygg på originalen i mdf och svep över glasfiber.. sen e det " bara" att spackla upp till fin yta och lackera..
Eller ännu bättre, björkplywood så blir det bra!
michaelth skrev:bygg på originalen i mdf och svep över glasfiber.. sen e det " bara" att spackla upp till fin yta och lackera..
Eller ännu bättre, björkplywood så blir det bra!
Ngt sånt blir det kanske. Hittade på blocket i somras, men dom såldes. Fanns även framför dörrarna med högtalare i.

man kan forma kickpaneler i tex styropor/frigolit.. men då måste man issolera dom så inte styrenen smälter plasten vid gjutningen.. en del har använt vanlig plastfärg dvs sådant man målar väggar med.. 2 väl täckande lager.. sen smälter man bort frigoliten efteråt och får ett hålrum.. eller använder epoxi den angriper inte frigoliten.. finns många sätt att göra dörrpaneler och kick paneler på.. sök och du skola finna.. 
Tackar. Tänkte göra mallar så man göra några stycken.

Annars om du känner dig lat så byggde jag ett par kickpaneler med träram och glasfiber för 6"'s som jag bestämt mig för att inte använda efter iordningställande av min -72a som du kan få, antingen genom upphämtning eller om du står för fraktkostnaden. Dom ligger i uddevalla nu, men kan säkert skaka fram bilder ifall intresse finnes.
Andreas
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Delar köpes » Dörrpaneler 72:a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.