101

Ika skrev:

Grattis till världens längsta foruminlägg.

x 100

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

102

man får ju bidra med det man har... ICQ/ad  körde select-all copy-paste på ett av Rainiers inlägg utan att kolla hur stort det blev, och det blev visst mycket, men principen att rädda nån av sina trådar tycker jag är bra och enkel, bildlänkarna kommer med, alla inlägg kommer med, varje "sida" tar några sekunder att rädda, men visst, formatet blir inte så kul...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

103

johan_l skrev:

man får ju bidra med det man har... ICQ/ad  körde select-all copy-paste på ett av Rainiers inlägg utan att kolla hur stort det blev, och det blev visst mycket, men principen att rädda nån av sina trådar tycker jag är bra och enkel, bildlänkarna kommer med, alla inlägg kommer med, varje "sida" tar några sekunder att rädda, men visst, formatet blir inte så kul...

Nej, formatet är ju uppåt väggarna.

Kruxet är hur man städar bort alla koder, mellanslag (tabbar) och radbrytningar till ett mer läsvänligt utseende, utan att (vilket jag gjort) sitta och plocka bort allt manuellt Default/hmm ...

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

104

Mats W skrev:

Kruxet är hur man städar bort alla koder, mellanslag (tabbar) och radbrytningar till ett mer läsvänligt utseende, utan att (vilket jag gjort) sitta och plocka bort allt manuellt Default/hmm ...

Det kanske går att göra med sök/ersätt i Word? Men krävs säkert en del pillande ändå för att bli bra.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

105

robbanonline skrev:
Mats W skrev:

Det kanske går att göra med sök/ersätt i Word? Men krävs säkert en del pillande ändå för att bli bra.

Det har jag gjort, med det funkar inte på tabbar, mellanslag och radbrytningar (som finns många när man läser källkod)...

, . .·´¯`·..

106

Mats W skrev:

Det har jag gjort, med det funkar inte på tabbar, mellanslag och radbrytningar (som finns många när man läser källkod)...

Aha men det finns specialtecken för det, t.ex. om du vill söka efter en radbrytning, skriv ^p, tabb ^t osv

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

107

OK tack för infon ICQ/ag !

, . .·´¯`·..

108

robbanonline skrev:
Mats W skrev:

Aha men det finns specialtecken för det, t.ex. om du vill söka efter en radbrytning, skriv ^p, tabb ^t osv

det finns skitbra editorer som klarar allt detta och som klarar macron, jag använde det mycket på den tiden jag var programmerare, men har inget installerat idag på datorn hemma...

Men som sagt, om nån tex vill "spara" skrottråden, gå in på googles cache, spara allt i textformat, tar i princip inget utrymme alls, så kan man vid behov återskapa iallafall innehållet om ej formen. Själv minns jag inte vilka trådar som borde sparats, förutom folks egna projekttrådar och säkert MASSOR av mektips och problem som man kunnat söka efter - men de är ju omöjliga att få fatt på på ett rimligt sätt på chachen...  Jag har hittat mycket info på VWTyp1, MB, och inte minst thesamba genom att söka i gamla trådar. Förbaskat synd att den infon riskerar försvinna...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)