Bra jobbat mannen, kul att se... måste in och göra ett besök snart!
Bra jobbat mannen, kul att se... måste in och göra ett besök snart!
Du är välkommen! 
Såhär blir det i bagageutrymmet, 19l fuel cell och så lite matta på det.
Ska du inte ha den längre fram?
Var köpte du din fuelcell? jag ska ochså ha fatt ien sån.Tänkte beställa från summit men det kanske finns andra alternativ?
Tänker du säkerhetsmässigt eller viktfördelningsmässigt? Är det inte bra att den sitter lite längre bak så där?
stickan skrev:Ska du inte ha den längre fram?
Tänker du säkerhetsmässigt eller viktfördelningsmässigt? Är det inte bra att den sitter lite längre bak så där?
Jag tänkte på viktfördelningen.Om man smäller in i nånting så har det nog ingen betydelse om den sitter den sitter 10-12 cm längre fram..
Rejkfantasten skrev:stickan skrev:Ska du inte ha den längre fram?
Jag tänkte på viktfördelningen.Om man smäller in i nånting så har det nog ingen betydelse om den sitter den sitter 10-12 cm längre fram..
Det har du ju rätt i förståss. 
MrIcka skrev:Bra jobbat mannen, kul att se... måste in och göra ett besök snart!
Du är välkommen!
Såhär blir det i bagageutrymmet, 19l fuel cell och så lite matta på det.
Om du vänder fuel cellen så behöver du inte så stor soppa pump (utgångarna bakåt )
I starten och fram till 60footen så får du mot tryck så du kan få problem att du tömer förgasarna
/// Micke
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Jo men det är som ett stort hål där längre fram nu så blev svårt att få den att ligga kvar där jag ville 
PPRMicke: Tackar för tipset!
Var köpte du din fuelcell? jag ska ochså ha fatt ien sån.Tänkte beställa från summit men det kanske finns andra alternativ?
Det här är Fiddes gamla (nya) tank men den kommer från summit. Annars finns den på h2mracing, dalhems, arvika-el osv.
stickan skrev:Ska du inte ha den längre fram?
Jo men det är som ett stort hål där längre fram nu så blev svårt att få den att ligga kvar där jag ville
Svetsa dit nåt så att du kan ställa den i hålet.Då får du ju ner den en bit åxå. 
Olzzon skrev:stickan skrev:Ska du inte ha den längre fram?
Svetsa dit nåt så att du kan ställa den i hålet.Då får du ju ner den en bit åxå.
Yes det är tanken, blev en liten inspirationsbild nu bara 
Ja,just nu så behöver man all inspiration man kan få.. 
Julklapp till mig själv! 

God Jul vwolks!
åååå köpt från gene berg direkt?
åååå jag vill också ha en sån i julklapp!
orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil
åååå köpt från gene berg direkt?
åååå jag vill också ha en sån i julklapp!
Nej begagnad från Birk här på forumet 
Den kommer få jobba hårt i sommar
Kul att se hur bilen utvecklats från råttsoffa till en riktigt najs looker.
Gillar den skarpt och skall bli kul att följa den till sommaren.
Ut i garaget efter all Julmat och skruva, så du får fjutt på maskinen snart.
God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!
Den kommer få jobba hårt i sommar
![]()
Kul att se hur bilen utvecklats från råttsoffa till en riktigt najs looker.
Gillar den skarpt och skall bli kul att följa den till sommaren.
Ut i garaget efter all Julmat och skruva, så du får fjutt på maskinen snart.God Jul och ett riktigt Gott Nytt År!
Det kommer den sannerligen få göra!
Kul att du gillar den!
God Jul och Gott Nytt Folkaår!
294 2012-01-03 17:37:00 Senaste redigerad av Vintage Vw (2012-01-03 17:37:47)
Chromollybur hemma!
Har även tagit ur framrutorna samt kapat ur dörrarna lite som synes, kommer köra med plastrutor istället.
Var har du köpt buren ifrån? är på jakt efter nåt liknande.. 
Olzzon skrev:Chromollybur hemma!
Har även tagit ur framrutorna samt kapat ur dörrarna lite som synes, kommer köra med plastrutor istället.Var har du köpt buren ifrån? är på jakt efter nåt liknande..
Köpte den av Anders Hermansson (Volkmaster här på Boxerville), kommer dock inte ihåg vem han köpte den av från början men skicka ett PM till honom så får du nog svar 
Om jag inte minns fel var det Petter från Borlänge som fixade dom där genom ME Racing!
Julklapp till mig själv!
God Jul vwolks!
Bra att det löste sig med spaken. Fick lite separationsångest
Mycket trevligt bygge förövrigt.
Olzzon skrev:Vintage Vw skrev:Var har du köpt buren ifrån? är på jakt efter nåt liknande..
Köpte den av Anders Hermansson (Volkmaster här på Boxerville), kommer dock inte ihåg vem han köpte den av från början men skicka ett PM till honom så får du nog svar
vad är det för stolar ?!?!?!`?
svintuffa !!!
Vet inte om märket är Southwest Speed, har sökt runt lite och kommer in på kirkey stolar då, så det kanske är samma bara att det här är en äldre modell? Hårda är dom iaf! 
Nu står han på hjul igen! Angående motorn så grottar vidare med topparna, ska iväg på sätesjobb vad de lider så får jag se om jag får frigång mellan ventil och kolv efter det eller om jag även måste notcha ur kolvarna.

Nu står han på hjul igen! Angående motorn så grottar vidare med topparna, ska iväg på sätesjobb vad de lider så får jag se om jag får frigång mellan ventil och kolv efter det eller om jag även måste notcha ur kolvarna.
Ser bra ut herr Olzzon, jag han inte fixa dina plåtar idag, men dom är klar Måndag morgon!

svintuffa !!!