Det här blir spännande.....
Framförallt för mig!!
Jag är nog varken bra på att skriva eller särskilt aktiv i garaget, men å andra sidan så om alla hade den inställningen så skulle det inte bli speciellt mycket att läsa om här på Boxerville, så jag får välan göra ett försök ändå!
Den här tråden är väl tänkt som nån sorts samlingstråd för det jag pysslar med på mina VW´s, och det blir knappast stoff att hålla mer än en tråd vid liv på så jag får köra allt på samma ställe!
I kväll var jag ute och gjorde lite nytta i garaget för första gången på mycket länge, så det var lite startsträcka innan jag kunde komma fram till bilen.... Men väl där så var det inspirerande att pyssla om -61 soltakaren igen!
Eftersom jag gått bet på tätningslisten till soltaket (det är anledningen till att projektet avstannade), så tänkte jag ge mig på nånting med bättre förutsättningar; nämligen att få i en fungerande motor!
Nu är det ju som vanligt inte bara att hänga i motorn, det måste ju fixas lite i motorutrymmet efter lack först.
Till att börja med så togs motorluckan bort så det går att komma åt att göra något, och då passade jag även på att ta in luckan i källaren där det är lite varmare för att rostskydda nederdelen med hålrumsvätska. Luckorna med vridhandtag vill ju gärna rosta i nederkant så det känns som ett bra drag!
Sen pysslades det lite med kablage, både rengöring och lite nytillverkning, och med inpassning av nyinköpt motorrumspapp, men inget som egentligen blev färdigt...
Så det enda som blev att visa på bild är en detalj som inte syns men som är viktig för komforten ändå;
ljuddämpningskuddarna som sitter uppstuckna i C-stolparna!
Här ska de in!
Den här skärmskruven är i vägen, så det underlättar en hel del om man skruvar ur den medan man trycker upp kuddarna!
Och såhär nånting har jag fått för mig att de ska sitta!? Bilen har ju stått nerplockad sen åren runt 1990, så minnet sviker lite ibland!
Sådär, det får räcka för i kväll!
Hella
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)
Dock bad jag herrn som besiktade min bil att hälsa dig?!

Påminn mig om att Du aldrig ska få lacka mina grejer!

Snart 11 år sen senaste uppdateringen.....

)