1

Drar igång en tråd för oss med dålig koll på vwärdet på olika VW-prylar. Har själv precis kommit över en sådan här från 1949:

http://www.wolfsburgwarehouse.com/BD171c.htm

299 dollar i USA, men vad är den värd här hemma? Antagligen mindre, men ska den stå i bokhyllan eller ligga i bankfacket? Tacksam för svar!

"Daddy Cool"

2

Den ska ligga i bilen ICQ/ag  har en själv,
Har sett den lite nyare på lite träffar i tyskland, dem har legat omkring 350euro, men sen om dem blev sålda lr inte , vet jag inte

3

Trevlig bok som deffinitivt ska stå framme så man kan gå o bläddra i den när andan faller på ICQ/ab . Vad den är värd här är väldigt svårt att säga men troligtvis som du själv skrev, tyvär inte många i Sverige som uppskattar böcker, brochyrer o dyl ICQ/an . Har försökt att sälja en del på BG men folk tittar inte ens på det.

4

Skulle säga en dryg 1000-lapp är det som jag sett begärs för en normalt sliten. Själv tycker jag det är lite väl högt så jag lever utan, ett tag fans en reprint för ett par hundringar, men jag hann inte köpa den, nu är den slut. En bit under tusenlappen är den nog ett fynd och för 700 skulle jag köpa en utan att blinka.

Jänkarnas priser tror jag är drömpriser...

Den "svenska översättningen" går väl för hälften...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

5

Två NOS framstötdämpare till en bubbla, alt Notch 1500?

6

Kommer nog att behålla den. Undrade bara vad den är kan vara värd. File under "fun to know".  ICQ/ab

"Daddy Cool"

7

Ich lieber diese buch.... Om det är korrekt tysk, vet jag inte, men ni forstår ICQ/ae

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

8

Vad ska man betala för en 1200 motor -59, som är monterad på en pump.
Körd sparsamt.. 1500 ink pump??

9

Försök att helrenovera en 1200 för 1.500 spänn och du har svaret?! ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

10

Mats W skrev:

Försök att helrenovera en 1200 för 1.500 spänn och du har svaret?! ICQ/ad

jo det är väl så..:) Inte läge att pynta upp för en motor man inte egentligen behöver då andra projekt kostar multum, men en extra motor är alltid bra att ha. Får se hur jag gör.

11

Fast det står ju inte att 1200:an är renoverad, så det svaret går ju lite bort. ICQ/ad

Som Oscar Wilde sa: What is a cynic? A man who knows the price of everything and the value of nothing.
En man kan ge tusen kronor för något han behöver, en kvinna kan ge tusen kronor för något hon aldrig kommer använda, bara för att det var på rea.
Typ. ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

12

Ok, inte "renoverad" - men sparsamt körd brukar innebära minimalt slitage?! Nästan som renoverad, det var så jag filosoferade iaf ICQ/af

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

13

Jag resonerar som så att om man vill ha en extra motor och känner att man skulle kunna byta den mot, låt säga, 1500:- Då ska man köra. Sen om den bara är "värd" 1000:- kan kvitta i min bok.
Finns det inga att få tag i så kan en vara va värd 100:-, men jag kan ge 1000:- om jag verkligen behöver den.
Tillgång och efterfrågan.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

14

Tack för tankarna grabbar !

15

Eber Bn2 12V
http://img688.imageshack.us/img688/4789/158ng.jpg
Värde på den?

Typ 1 1302s -71
Typ 1 -67 Linkpinscraper
Typ 1 -51 Långtidsprojekt

16

Jakooby skrev:

Eber Bn2 12V
http://img688.imageshack.us/img688/4789/158ng.jpg
Värde på den?

Några hundra om den är komplett och förväntas funka.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

17

Vad är rimligt att pröjsa för dessa

http://i.ebayimg.com/23/!B6r,TygEWk~$(KGrHqIOKpIEy+jC)oKTBMyN!k5MHg~~_3.JPG

18

De verkar lite skadade, så max en tusing.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

19 Senaste redigerad av kisavw (2011-04-10 09:32:51)

Jag hade nog betalat vad säljaren begärt TEX om säljare hade en splittklocka plus div då hade 2000 papp inte varit några problem för mig.
Säljarna brukar i regel alltid ha någon form av prisbild för sig.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

20

775 inkl frakt

21

Vad menar du Stefan?

775:- låter kanon.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

22

25hpman skrev:

Vad menar du Stefan?

775:- låter kanon.

Ja priset är kanon ,
Jag menar att om säljaren säger ett pris och jag tycker det är värt pengarna så handlar jag.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

23

Undrar om det är nåt direkt värde i en motor,växellåda samt startmotor till en Barndoor 52:a?

Har även en annan fundering...vad brukar en profilerad buss-stötfångare i skapligt skick kosta?

24

Carnut skrev:

Undrar om det är nåt direkt värde i en motor,växellåda samt startmotor till en Barndoor 52:a?

Har även en annan fundering...vad brukar en profilerad buss-stötfångare i skapligt skick kosta?

Testar att lyfta frågan.

25

Carnut skrev:
Carnut skrev:

Testar att lyfta frågan.

Har du några bilder på Barndoorprylarna? Vilket motornummer är det? och är det en osynkad eller delsynkad låda?
Om du har så maila mig lite bilder och info till: barndoor51 snabela hotmail.com

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet