1,626

Renoverar spindlarna på ovalcabben och har börjat plocka med Porschebromsarna till den ICQ/ag

1,627

Har precis varit och hämtat en industrimotor typ 126 som gått ca 280 timmar, det är väl ca 2000mil ungefär.
Fick ett telefonsamtal igår att det skulle finnas in vattenpump på Sala bilskrot, och det var ju bara att åka dit på lunchen igår och säkra den så jag kunde komma i morse och skruva loss motorn från pumpen....
Trevlig liten julklapp  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

1,628

Nu ska jag till verkstan, whoho!!!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

1,629

Jag var ut i min verkstad ett tag nu ikväll...tittade på termometern o den visade 3 grader plus. Kallt, tänkte jag o satte igång en 10 kW värmefläkt som redan satt i taket när vi flytta dit. Efter ett tag så luktade det varmt o jag tänkte att nu blir man fan förgiftad. Så jag ryckte ur kontakten igen...då slog det upp stora lågor ur fläktfan.
Fram med en kofot och så fick jag bända ur bultarna ur väggen o ut med skiten fortast möjligt. Nu står den ute, mitt på gården i 3 plusgrader o funderar över hur livet kommer att bli på soptippen imorron.  Default/hmm

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,630

25hpman skrev:

Jag var ut i min verkstad ett tag nu ikväll...tittade på termometern o den visade 3 grader plus. Kallt, tänkte jag o satte igång en 10 kW värmefläkt som redan satt i taket när vi flytta dit. Efter ett tag så luktade det varmt o jag tänkte att nu blir man fan förgiftad. Så jag ryckte ur kontakten igen...då slog det upp stora lågor ur fläktfan.
Fram med en kofot och så fick jag bända ur bultarna ur väggen o ut med skiten fortast möjligt. Nu står den ute, mitt på gården i 3 plusgrader o funderar över hur livet kommer att bli på soptippen imorron.  Default/hmm

Haha ja det ka inte vara för lätt att få nått gjort ICQ/ad

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,631

Bara för man har skills med symaskinen så tyckte tjejen att jag skulle sätta mig och sy gardiner till köket och vardagsrummet. Så det var ju bara att börja ICQ/ab

1,632

VwGoran skrev:

Bara för man har skills med symaskinen så tyckte tjejen att jag skulle sätta mig och sy gardiner till köket och vardagsrummet. Så det var ju bara att börja ICQ/ab

Haha nu är du en ricktig hemma fru göran ICQ/ad
Jag var smart nog att skaffa en sambo som också kan sy så jag slipper sy gardinerna ICQ/ab

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

1,633

Michos Miche skrev:

Hoppas det inte är det där jävla fåret som terroriserar mig när jag laddar upp bilder på Photobucket? Han brukar även ses i televisionen...

Det finns en liten risk att det kan vara han ja

1966 Splittpickup "VWerner"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192

1,634

Hazze skrev:
VwGoran skrev:

Haha nu är du en ricktig hemma fru göran ICQ/ad
Jag var smart nog att skaffa en sambo som också kan sy så jag slipper sy gardinerna ICQ/ab

Men det är ju fasen kul! Oh shit va bra det blev dessutom.
Tjejen är skitnöjd. Men mor var ju inom och övervakade, så att det blev rätt å riktigt.
Snart dags att sy gardiner till danskan ju ICQ/ab

1,635

Laddar för en tur med bilkärra imorgon... Nytt objekt skall hem.  ICQ/ag

Alte Liebe rostet nicht!

1,636

Spännande! Så går det när man har stort garage ICQ/ag

1,637

rs68 skrev:

Spännande! Så går det när man har stort garage ICQ/ag

x2

Olle Sewerin en 45åring som trillat dit i VW träsket igen efter 20år

1,638

Vaknade precis efter en liten tupplur nu på eftermiddagen.
Drömde att jag hade hittat en delvis nerplockad 50-tals bubbla cab i ett garage i ett väldigt fint skick. Fick kontakt med ägaren som berättade historien om bilen och att hans största dröm var att se bilen rulla igen. Men tydligen så fanns det en till som visat intresse på bilen, så farbrorn beslöt att göra en liten tävling, där vi skulle lista upp de delar som var fel på den. Därav att den var delvis nerplockad. Efter att man rabblat lite och han skulle berätta vem som vann bilen..... Väcks man av att telefonen ringer....

- hej mitt namn är Anna och ringer från....där vi gör en undersökning om mäns rakvanor.

Men för helvete, nej..... Jag ville veta om jag fick bubblacabben  Default/yikes

1,639

Nyss provkört crossen med isdäcken på! Nu sitter ja å väntar på juldagen så ja kan hämta min första bubbla! ICQ/ab

Twin Peak Boxers

Bob-Notchback 1500S -65

Instagram: bob.turri

1,640

Nu står bussen i garaget, bilder får det bli i morgon. Men det känns bra, mer jobb än man tänkt som vanligt men så är det

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

1,641

VwGoran skrev:

Vaknade precis efter en liten tupplur nu på eftermiddagen.
Drömde att jag hade hittat en delvis nerplockad 50-tals bubbla cab i ett garage i ett väldigt fint skick. Fick kontakt med ägaren som berättade historien om bilen och att hans största dröm var att se bilen rulla igen. Men tydligen så fanns det en till som visat intresse på bilen, så farbrorn beslöt att göra en liten tävling, där vi skulle lista upp de delar som var fel på den. Därav att den var delvis nerplockad. Efter att man rabblat lite och han skulle berätta vem som vann bilen..... Väcks man av att telefonen ringer....

- hej mitt namn är Anna och ringer från....där vi gör en undersökning om mäns rakvanor.

Men för helvete, nej..... Jag ville veta om jag fick bubblacabben  Default/yikes

Default/lol Default/lol  Tungt att det var så nära upplösningen ! Du får hoppas på fortsättning i natt  ICQ/ae
Berätta hur det gick.

1,642 Senaste redigerad av Derfla (2011-12-22 23:22:02)

Tog tolv timmar att åka från Härnösand till Lidköping idag.. 65mil..

Polarens kanonfräsha 02 Golffyra gav upp i Västerås.. tydligen "Gasspjällstyrningen" blev bärgare till verkstad, delar fanns självklart inte inne så det fick bli hyrbil.. Ingen assistansförsäkring heller så jag är glad att det inte är min räkning!

Kan tillägga att jag gjorde samma resa förra året i en sopslut bubbla från 59 utan laddning eller torkare  i halv snöstorm och det tog bara elva timmar ICQ/ab
Lärdom: Bara för att det är nytt och fräsht betyder inte det att det tar dig hem ICQ/ad

1,643

Jag var nyss ut i garaget och startade Bubblan så den fick gå lite, samt önskade den god jul. Sjukt att man kan sakna att köra en bil så mycket!

1,644

Solen skiner och plus 8 grader i HARPLINGE idag, så då var det bara att ta ut bubblan på en sväng. Gud så trevligt! Får gärna fortsätta så här, ingen snö tack!

1,645

Min yngsta dotter fick 1 kg skumtomtar, hon tycker inte om skummgodis Default/hmm  som far i huset får man ju offra sig lite, mår lite skummt Default/lol  i kistan nu ICQ/ad

1,646

Fick nyss köpt mej 4 NOS kapslar till nya -72:a skåpet. I vaxpapper o orginalkartong.  ICQ/ab

http://www.tradera.com/navkappslar-bubb … _145889898

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

1,647

Snart middag med harved, enkrona, Gustav å sambos.

1,648

Det bästa med att skjuta raketer är att få laga dom med silvertjep  Default/lol  ICQ/ag  Default/yikes  ICQ/ae

BTW min första post 2012 !!!!!!!!

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

1,649

tja nu kan vi gå och lägga oss, efter att försökt att hålla hundarna lungna bland alla raket marodörer... ICQ/ac
det är skitjobbigt när hundar e skotträdda!! även med lugnande medicin!!

Go fortsättning på det nya året!!

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

1,650

Sett på Europe konsert på 2an ,"Almost unplugged"
Galet bra! de tar sig nu då de blir farbröder de me  ICQ/ad
Gott nytt år på er! ICQ/ag