Man kan väl säga att det ena ger det andra som sedan ger det tredje,
någonstans mitt i tänker man ,vad håller jag på med egentligen?
För att strax därefter nöjt beskåda vad man åstadkommit i garaget....
Eller det var så här att jag som bäst höll på med att bygga om en 64:a splitpanel till en 55:a panel, det värsta var avklarat kändes det som då det dök upp en 53:a Barndoor-panel som det gjordes deal på ! (rostlagningen på 55:a panelen var ju nästan klar och barndoorpanelen hade massor av olagad rost som lockade)
Singe som går under namnet Wolksman på forumet hade tidigare anmält intresse för 64/55 panelen ,deal gjordes med Singe som således blev ägare till sagda panel för X antal kronor och ett inbyte ,en -69:a Baypanel .
Nu har jag då efter att ha jonglerat med paneler hit och dit , kommit fram till bilen som tråden skall handla om...
Så här såg den ut när den tillslut kom i min ägo.

Singe är ansvarig för Bilspeditions loggorna på sidorna.

Någon tidigare ägare har haft den som husbil och isolerat den ordentligt.

Diverse svetsning behövdes då bland annat bilbältenas infästning upphört att existera
Det fanns även ett fyrkantigt hål i taket på 30x30 cm som varit för en ventil samt ett snorkelrör som svetsades igen.
Samt lite fix här och där...

Här är bussen sänkt !
fast inte alls egentligen...
Jag blev tvungen att ställa den på bromsarna för att komma åt att laga hålen i taket.

Nya däck införskaffades till bussen som monterades på Audi Fuchs ,de fanns som tillbehör till tidiga Urquattros och de satt även på audi 200 rallybilar.
Ni kanske förstår vid det här laget att bussen ska sänkas baklänges !!!
Efter diverse operationer höjdes bussen och det var dags att meka på hjulen som legat och väntat i garaget...

När jag sedan berättade för Gustaf och Masen om mina framsteg så blev jag mobbad för att jag kanske byggt bilen så hög att den inte skulle gå att få ut ur garaget, men det gick!
Jag släppte för säkerhetsskull ur luften ur däcken när det blev dags att backa ut för en provtur!

Nu är det bara lite mindre justeringar kvar och sedan bär det av till Bilprovningen!
Sedan skall skåpet fixas till invändigt för transport av massor av grejer!
GW.P