haha den sista bilden är ju helt brutal 
Alltid lika trevligt att se dina projekt,ser fram mot fortsättningen! 
late,
in love,
and a little drunk..
Montering av snurrställningsfästen på gång
Å så ut och blåsa dammet av bussen på väg till vintergaraget
Fastspänd inför vinterns övningar. Har kommit igång lite med
rivandet av höger framskärmkant och tröskel
Bort med gamla lagningarna

Riktat en tvärbalk och bytt en bit av den andra
Du är faan den enda som riktigt förtjänat sin signatur!!
Jag kan tycka att det finns flera, bland annat du Steffe.
Men att allas vår "Nilzon" är ett unikum i talang är nog många ense om, men man måste inte vara bäst för att vara bra.
Något jag slås av är hur många bilder den gode "Nilzon" själv figurerar på (för jag antar att det är du), är man så duktig kanske man har en paparazzi som följer en vart man än går? 
Då kanske jag behåller den, tänkte byta till "allt tar för länge, men ibland går det för fort"
Något jag slås av är hur många bilder den gode "Nilzon" själv figurerar på (för jag antar att det är du), är man så duktig kanske man har en paparazzi som följer en vart man än går?
På sommarhalvåret då man rör sig utomhus kan man fastna på en och annan bild, men nu när jag har låst in mig för vintern så är det inte många som vet var jag håller till 
Känner igen det där, vill man leka enstöring så stanna i garaget. 
Här har det inte hänt nåt sen senaste inlägg, men nu har jag spänt upp fjädern igen och ska börja avverka plåthögen

Spännande! 
Med hakan i golvet igen säger jag bara , du e fan stööört grymm !!!!! 
Lugn Kenny, jag har ju inte hunnit börja än 
Hade ju skaffat en Autocraft tröskel till den här bussen, men det var ju en tröskel-diskussion i en annan tråd så jag letade fram en NOS tröskel som vi hade liggandes och jämförde dom.
Autocraft tröskeln har övre kanten betydligt rundare, annars verkar den helt okej till formen. Och tjockare material än orginal plåten.

Det blev så att jag använde NOS-plåten. Punktade fast innertröskeln och så knåpade jag ihop nedre delen av B-stolpen på mellandagarna.

Grymt bygge !!!
Vad heter fälgarna som du har på den gråa bussen och vad köper man dom ?
// Tony
// Tony
Grymt bygge !!!
// Tony
Tack, jag tror CB Performance säljer BTR fälgarna, men som sagt jag tog dom via Classic VW
Vad beställde du för bred i fram samt bak på dessa fälgar
4" fram och 7" bak. Nämnas bör väl också att ifall dom ska på en buss så krävs lite avsmalning då fälgarna breddar så mycket utåt.
Jag har 60 mm kortad bakvagn med korta drivaxlar och 115 mm kortad framvagn.
Knäckte till några plåtar till A-stolpens nedre del och svetsade fast en ny golvbit

Vackert!! 
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Åkar sambon buss redan? 
Åkar sambon buss redan?
Inte ännu, den här ska bli tiptop under, inuti och utanpå så det behövs nog fler vintrar.
Jag ligger nog efter lite med uppdateringarna, så jag hamnar väl att söka fram lite bilder 
Det här projektet har ju stått stilla sen påsken, men några gamla bilder har jag hittat.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Mums! 
T1 1200 1963 med tummeliten campingvagn från 1963
Vänster bak innerskärm var genomrutten så den kapades bort

Bakre nedre delen klippt, bockad och fastsvetsad. Resten av innerskärmen är beställd men har inte dykt upp än
Sprutade lite färg på dom ställen man inte kommer åt underifrån när golvet är på plats.
Golvet på plats
Dags för ytterplåten, plåtlim applicerat
Punktad på plats
Och samma procedur på kortsidan
Ytterplåten endast punktad. På Shell bussen hade jag denna plåt från Autocraft och tyckte den passade halvdåligt så jag lade grön plåt här istället. Sämst passande grönplåt jag haft hittills, fick kapas och masseras flera timmar innan den passade någorlunda. Tacka vet jag Autocraft!
X antal svetsar slipade
Målade även domkraftsfästen på insidan
Domkraftsfästen faststekta
Ändan av röret för växelstaget var lite ruttet. 
30x1mm, svårhittad dimension. Inuti en Bmw stötdämpare hittade jag en bit som räckte till av samma dimension